  • 1. Data: 2004-04-18 16:48:01
    Temat: podatek dochodowy od doch. osiągniętych w walutach - kurs sprzedaży NBP czy średni ?
    Od: "Rem" <n...@o...pl>

    Witam,
    czy ktoś jest w stanie zweryfikować informację ze strony
    http://www.wgpw-faq.prv.pl/ (Podatki - zagranica ), mówiącą że
    "zyski/starty z transakcji zamkniętych w poszczególne dni musimy przeliczać
    na złotówki osobno dla każdego dnia, używając do tego celu kursu sprzedaży
    danej waluty z tego dnia w NBP" ?

    Czy na pewno będzie to kursu sprzedaży NBP, a nie kursu średni NBP, który
    ( z tego co wiem ) stosują firmy eksportowe ?

    Czy może zna ktoś wykładnię prawną jednoznacznie rozstrzygającą sprawę kursu
    rozliczeniowego ?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam
    Rem

  • 2. Data: 2004-04-18 16:57:36
    Od: "Andrzej Broński" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Rem" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ( z tego co wiem ) stosują firmy eksportowe ?
    >
    > Czy może zna ktoś wykładnię prawną jednoznacznie rozstrzygającą sprawę

    A ja jestem ciekaw w jaki sposób ewentualnie niepłacenie będzie
    sprawdzane... tzn skąd skarbówka ma wiedzieć, że gram na forexie? U nas na
    giełdzie to sprawa jasna - domy maklerskie wysyłają pity do urzędów
    skarbowych, ale forex?

    Andrzej Broński

  • 3. Data: 2004-04-18 17:07:22
    Od: "Leon" <l...@w...pl>

    Imho to jest nie do sprawdzenia, zwłaszcza u zagranicznego brokera. Urząd
    Skarbowy posiada bardzo duże uprawnienia ale tylko u nas na wsi (czyt. w
    Polsce). Pozostaje tylko dylemat moralny - płacę podatek od tego co
    zarobiłem i dzielę się z innymi (tu nie do końca, bo to w większości
    pięniądze wyrzucone w błoto lub ukradzione, ale jednak jakaś tam ich część
    idzie na oświatę, ochronę zdrowia itp.) czy to olewam?
    Każdy musi sobie sam na nie odpowiedzieć.

    Leon

  • 4. Data: 2004-04-18 17:22:26
    Od: "Andrzej Broński" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Leon" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > idzie na oświatę, ochronę zdrowia itp.) czy to olewam?
    > Każdy musi sobie sam na nie odpowiedzieć.

    No tak, ale do tego kwestia sprawdzenia - przecież nawet jakby Urząd
    Skarbowy miał uprawnienia do kontroli u zagranicznego brokera, to musi miec
    jakieś przesłanki co do tego, żeby sprawdzić. W sprawie każdego obywatela
    przecież nie mógby kontrolować ;)
    A jak wygląda ta kwestia u polskich brokerów walutowych - tzn. x-trade? Czy
    pit jest automatycznie wystawiany, czy też samemu trzeba podjąć decyzje w
    sprawie "rozliczania lub nie".

    P.S. A co do tej nierozkradzionej części podatków na zdrowie to bez
    pieniędzy to możemy mieć ochrone zdrowie, ale jak już się rozchorujemy to
    dopiero trzeba mieć pełny portfel...

  • 5. Data: 2004-04-18 19:00:07
    Temat: Uważam ten notorycznie pojawiający się wątek za skandal...
    Od: "weak_trader" <m...@w...pl>

    ... i mam nadzieję, że prawdziwi gracze giełdowi i inwestorzy podpiszą się
    pod moim postem.

    LUDZIE !!! To my tworzymy POLSKĘ !!!! to nie Miller ani Kwaśniewski tylko my
    zwykli ludzie ...
    Jeśli jesteś dobry i zarabiasz na giełdzie to wiesz, że chciwość zawsze
    zabija ..nie tylko zresztą na parkiecie, a jeśli nie zarabiasz to nie
    zaśmiecaj grupy...ale mam już dosyć frajerków, którzy mówią że Polska to
    wieś i sami zachowują się jak ĆWOKI i nieroby....

    Wyrażam tu swoje osobiste przekonania i być może ktoś się ze mna nie
    zgadza... to taka przykra Polska rzeczywistość ... ale powiem wam
    coś...zagłosujcie na LEPPERa ...na pewno będzie lepiej ....on wam DA ::))

    Pozdrawiam i czekam na odp

    weak_trader

  • 6. Data: 2004-04-18 19:57:22
    Od: "Leon" <l...@w...pl>

    Wrzeszczeć to każdy potrafi. Jak nie masz nic do napisania na temat, to nie
    pisz, a wątek zawsze możesz dać do kill fila. I nie wiem czy wiesz ale to ty
    zachowałeś się jak ćwok. A o Polsce jako wsi pisałem z przymrużeniem oka -
    mieszkam tu, nigdzie się nie wybieram, płacę i będę płacił podatki.

    Leon

  • 7. Data: 2004-04-18 20:05:32
    Od: "weak_trader" <m...@w...pl>

    1.Wcale nie wrzeszczę.. zwróciłem tylko uwagę....i wyraziłem swoje zdanie na
    temat dyskusji ... nie uważam więc, żeby ten mail był off topic...
    2. Ja napisałem czemu uważam ludzi unikających podatki za wsioki, przykro
    mi, że z kontekstu wynikło, że mówię o Tobie... za to przepraszam...
    oczywiście jeśli jest jak mówisz ::))) Ty z kolei obrzuciłeś mnie błotem w
    sumie za nic ... No Comments...

  • 8. Data: 2004-04-18 20:08:46
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Dnia 2004-04-18 21:00, Użytkownik weak_trader napisał:

    > LUDZIE !!! To my tworzymy POLSKĘ !!!! to nie Miller ani Kwaśniewski tylko my
    > zwykli ludzie ...

    ... rekami naszych reprezentatow, hmm ?

    To czemu nie ma metody zdjac posla z funkcji nawet jak jest zlodziejem
    tylko sie rozwaza w jaki sposob moze sprawowac obowiazki z wiezienia ?
    Wiekszosc znanych mi rozsadnych ludzi mowi ze to jest CHORE.

    Ni cholery nie podpisuje sie pod tym ze tworze taka Polske.
    A jesli mi powiesz jak mam stworzyc lepsza to ide jak w dym.
    ---

  • 9. Data: 2004-04-18 20:19:36
    Od: "weak_trader" <m...@w...pl>

    Pozwolę sobie spytać ile masz lat ?????
    Pana Leona też proszę o odpowiedź ...

    Pozdrawiam
    weak_trader

  • 10. Data: 2004-04-18 21:06:29
    Od: "soros" <s...@o...pl>

> [...]
    nas na
    > giełdzie to sprawa jasna - domy maklerskie wysyłają pity do urzędów

    Znowu z tymi podatkami wrrr.... jak będziesz notorycznie wtapiał na
    foreksie to nie musisz się rozliczać, ale jak przypadkiem zarobisz to
    będziesz mieć problem. No bo jak skorzystasz z tych pieniędzy?? Bank
    będzie rejestrował przelewy jak naglegle przelejesz dużą kwotę
    pieniędzy na swoje konto, lub będziesz systematycznie przelewał
    mniejsze sumy. Skarbowka będzie wiedzieć od ciebie że masz do
    zapłacenia podatek. Konstytucja i ustawa PIT mówi że twoim
    obowiązkiem jest zapłacić daninę.
    pozdr soros