  • 11. Data: 2006-09-21 11:19:21
    Temat: Re: Uslugi parkingowe vs kasa fiskalna
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 21-09-2006 o 13:15:39 Dariusz Domagała
    <b...@i...net.pl> napisał:

    > I dobrze odpowiedzieli.
    > Jezeli dzialalnosc zalozyles w 2006r. to liczac narastajaca kase
    > musisz miec od nastepnego dnia po przekroczeniu 20kpln nara-
    > stajaco od pocztatku dzialalnosci.
    > Jezeli dzialalnosc masz od <2006r. do obowizuje Cie limit
    > 40kpln ale na zaintsalowanie kasy masz jeszcze 2 m-ce
    > od konca miesiaca w ktorym nastapilo przekroczenie.

    no dobrze a co mu mogą zrobić jeśli nie zainstaluje? (nic)

    Piotr

  • 12. Data: 2006-09-21 11:41:17
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    > no dobrze a co mu mogą zrobić jeśli nie zainstaluje? (nic)

    Teoretycznie.
    1. Jezeli jest vatowcem - nie moze odliczac 30% podatku vat od zakupu
    za okres kiedy nie bylo kasy a winna byc.
    2. Nie bedize mogl skorzystac z odliczenia 50% za zakup kasy.

    Darek

  • 13. Data: 2006-09-21 17:31:29
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 21-09-2006 o 13:41:17 Dariusz Domagała
    <b...@i...net.pl> napisał:

    > Teoretycznie.
    > 1. Jezeli jest vatowcem - nie moze odliczac 30% podatku vat od zakupu
    > za okres kiedy nie bylo kasy a winna byc.
    > 2. Nie bedize mogl skorzystac z odliczenia 50% za zakup kasy.

    czyli jeśli ktoś prowadzi działalność w któej przychód jest wielokrotnie
    większy niż koszty (nigdy nie jest w stanie odliczyć tych 70% VATu)
    to opłaca mu się nie kupować kasy fiskalnej.

    słusznie rozumuję?

    Piotr

  • 14. Data: 2006-09-21 18:09:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Sep 2006, w...@w...pl wrote:

    > Przepraszam ale nie bardzo rozumiem ,jak przekrocze w roku
    > podatkowym?czy w którymś miesiącu?jest jakiś limit na miesiąc
    > ,który zwalnia parking z posiadania kasy?Własnie gościu na parkingu
    > mi powiedział

    *PODANIE*.
    Weź w garść ustawę o VAT i rozporządzenie o kasach fiskalnych, na
    przykład tu:
    http://podatki.pl/akty/280306.htm
    (rejestracja darmowa)
    i *przeczytaj*.
    Sam. Słuchanie "gości z parkingu" ma swoje zalety, ale jak wiesz
    po trzecim słuchaniu poziom przekłamań znacząco rośnie :)
    Nie 28 a 20, nie na miesiąc a na rok, nie parking a podatnika...
    Czyste Radio Erewań :)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2006-09-22 07:49:46
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

> [...]
    > większy niż koszty (nigdy nie jest w stanie odliczyć tych 70% VATu)
    > to opłaca mu się nie kupować kasy fiskalnej.

    Chyba pomieszales sobie troche.
    Jezeli tak jak piszesz ze przychod >> koszty to vat placi jak za zboże
    I dlatego wlasnie nie oplaca mu sie tego tracic.

    Darek

  • 16. Data: 2006-09-22 21:41:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Sep 2006, PiotrB. wrote:

    > no dobrze a co mu mogą zrobić jeśli nie zainstaluje? (nic)

    Przypadkiem zacytowałem dziś przepis obejmujący brak kasy - jest
    w tym samym artykule KKS co niewystawianie faktur :), tyle że
    przyciąłem nad (jako podstawowy) i pod (jako "tylko wykroczenie
    przy mniejszej wadze"), przepis "za kasę" jest w środku,
    w paragrafie 4 :)

    pzdr, Gotfryd