  • 11. Data: 2010-01-01 21:03:08
    Temat: Re: Usługi a VAT UE za IV kwartał 2009?
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Tomek pisze:

    troszkę z innej beczki: czemu pojawia się data 15 stycznia a nie 25
    stycznia na złożenie VAT-UE ?
    Kiedy albo kto musi składać do 15tego takie zestawienie ?

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 12. Data: 2010-01-01 21:46:40
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    crazy bejbi wrote:
    > Tomek pisze:
    >
    > troszkę z innej beczki: czemu pojawia się data 15 stycznia a nie 25
    > stycznia na złożenie VAT-UE ?
    > Kiedy albo kto musi składać do 15tego takie zestawienie ?

    Tak ustalili.
    Jest trochę możliwości manewru jeśli chodzi o częstość
    skadania (w zależności od obrotu), ale termin jest 15 - a deklaracja
    normalna do 25.

    Nie ma rady, musisz poczytać.

  • 13. Data: 2010-01-01 23:42:53
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    cef pisze:

    > Tak ustalili.
    > Jest trochę możliwości manewru jeśli chodzi o częstość
    > skadania (w zależności od obrotu), ale termin jest 15 - a deklaracja
    > normalna do 25.

    ale to do 15tego za każdy kwartał ? czy tylko za IV ?

    Wojtek

  • 14. Data: 2010-01-02 00:01:09
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    crazy bejbi wrote:

    > ale to do 15tego za każdy kwartał ? czy tylko za IV ?

    Za każdy, a nawet nie za kwartał, tylko teraz MIESIĘCZNIE do 15 deklaracja
    VAT UE.
    Za kwartał, to tylko wyjątki.

  • 15. Data: 2010-01-02 11:19:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Jan 2010, Tomek wrote:

> [...]
    0&id_pismo=509&i=0

    > Lepiej poczekać na is(i|a)p.sejm.gov.pl, oni tam serwują
    > również poprzednie wersje poszczególnych przepisów, dzięki
    > czemu łatwiej się połapać co zmieniono.

    Przecież musisz wziąć dwa teksty i porównywać.
    Na gofinie masz trzy poziomy ostatnich zmian (zanaczenie kolorem,
    kursywą i podkreśleniem), o ile nie sięga się głębiej (np. rok
    wstecz) to IMVHO jest to wygodniejsze!

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2010-01-02 12:12:05
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-01-2010 o 12:19:24 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Przecież musisz wziąć dwa teksty i porównywać.

    Nie, stara wersja przepisu jest przekreślona, nowa jest wyboldowana,
    od razu widać o co chodzi.

    > Na gofinie masz trzy poziomy ostatnich zmian (zanaczenie kolorem,
    > kursywą i podkreśleniem), o ile nie sięga się głębiej (np. rok
    > wstecz) to IMVHO jest to wygodniejsze!

    Na ISIP jest prawie to samo, a ponieważ lubię PDFy... :-)

    --
    Tomek

  • 17. Data: 2010-01-03 10:50:56
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

    z tego co mi wiadomo, to dotyczy tylko towarów a nie usług, tak przynajmiej
    było i to po przekroczeniu 500tys.pln

  • 18. Data: 2010-01-03 10:59:01
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-01-03, Grzegorz <g...@o...pl> wrote:
    > z tego co mi wiadomo, to dotyczy tylko towarów a nie usług, tak przynajmiej
    > było i to po przekroczeniu 500tys.pln

    A konkretnie:

    Art. 100.

    1. Podatnicy, o których mowa w art. 15, zarejestrowani jako podatnicy VAT UE,
    są obowiązani składać w urzędzie skarbowym zbiorcze informacje o dokonanych:

    1) wewnątrzwspólnotowych dostawach towarów w rozumieniu art. 13 ust. 1 i 3,
    do których ma zastosowanie art. 42 ust. 1, na rzecz podatników podatku
    od wartości dodanej lub osób prawnych niebędących takimi podatnikami,
    zidentyfikowanych na potrzeby podatku od wartości dodanej,

    2) wewnątrzwspólnotowych nabyciach towarów, o których mowa w art. 9 ust. 1
    lub art. 11 ust. 1, od podatników podatku od wartości dodanej,
    zidentyfikowanych na potrzeby podatku od wartości dodanej,

    3) dostawach towarów zgodnie z art. 136 ust. 1 lub 2, na rzecz podatników
    podatku od wartości dodanej lub osób prawnych niebędących takimi podatnikami,
    zidentyfikowanych na potrzeby podatku od wartości dodanej,

    4) usługach, do których stosuje się art. 28b, na rzecz podatników podatku
    od wartości dodanej lub osób prawnych niebędących takimi podatnikami,
    zidentyfikowanych na potrzeby podatku od wartości dodanej, świadczonych
    na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju,
    innych niż zwolnionych od podatku od wartości dodanej lub opodatkowanych
    stawką 0%, dla których zobowiązanym do zapłaty podatku od wartości dodanej jest
    usługobiorca

    [...]

    4. Informacje podsumowujące mogą być składane za okresy kwartalne w terminie do 15.
    dnia
    miesiąca następującego po kwartale, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu
    dokonania transakcji, o których mowa w ust. 1, w przypadku gdy dotyczą one:

    1) transakcji, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 3, jeżeli całkowita wartość tych
    transakcji, bez podatku od wartości dodanej, nie przekracza w danym kwartale
    i w żadnym z czterech poprzednich kwartałów kwoty 250.000 zł,

    2) transakcji, o których mowa w ust. 1 pkt 2, jeżeli całkowita wartość tych
    transakcji,
    bez podatku, nie przekracza w danym kwartale 50.000 zł,

    3) transakcji, o których mowa w ust. 1 pkt 4.

    Za:

    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2010-01-03 11:14:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Grzegorz wrote:

    > z tego co mi wiadomo, to dotyczy tylko towarów a nie usług, tak
    > przynajmiej było

    Było, ale się zmieniło.

  • 20. Data: 2010-01-03 12:05:57
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 03-01-2010 o 11:59:01 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > podatkowy z tytułu
    > dokonania transakcji, o których mowa w ust. 1, w przypadku gdy

    Czy z tego wynika że nie trzeba ich składać gdy obowiązek podatkowy nie
    powstał?

    --
    Tomek