  • 1. Data: 2010-04-07 13:29:37
    Temat: Usługa inna, niż w PKD
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Rozszerzam zakres działalności, ale jeszcze nie zgłosiłem tego faktu.
    Zgłoszę na dniach, ale i tak wpisanie do rejestru trochę potrwa. Tymczasem
    kontrahent chce JUŻ otrzymać usługę dotyczącą poszerzonego zakresu.
    Czy, gdy wykonam i zafakturuję to przez rejestracją zmiany PKD, to mogę się
    spodziewać jakichś problemów w przyszłości? Jakich?
    Jacek

  • 2. Data: 2010-04-07 13:56:47
    Temat: Re: Usługa inna, niż w PKD
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jacek pisze:
> [...]
    > Czy, gdy wykonam i zafakturuję to przez rejestracją zmiany PKD, to mogę się
    > spodziewać jakichś problemów w przyszłości? Jakich?

    Żadnych.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-04-07 14:30:10
    Temat: Re: Us?uga inna, ni? w PKD
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-04-2010 o 15:29:37 Jacek <n...@w...pl> napisał(a):

    > Rozszerzam zakres dzia?alno?ci, ale jeszcze nie zg?osi?em tego faktu.
    > Zg?osze na dniach, ale i tak wpisanie do rejestru troche potrwa.

    A jakie to ma znaczenie że trochę o potrwa skoro zgłosisz?

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-04-07 15:12:43
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-04-07 15:56, Liwiusz wrote:
    > Żadnych.

    Zawsze istnieje zagrożenie, że przychód zostanie zakwalifikowany jako
    przychód z działalności świadczonej osobiście (zamiast z DG).

    Co może mieć konsekwencje podatkowe jeśli DG jest na ryczałcie albo na
    liniowym.

    Piotrek

  • 5. Data: 2010-04-07 15:56:05
    Temat: Re: Us3uga inna, ni? w PKD
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Zgłoszę dajmy na to po niedzieli. Urząd Statystyczny wpisze w regon w maju,
    a robota jest już w toku (klient nasz pan) i faktura pewnie bedzie koło 15
    kwietnia.
    Jacek

  • 6. Data: 2010-04-07 15:56:57
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-04-2010 o 17:56:05 Jacek <n...@w...pl> napisał(a):

    > Zg?osze dajmy na to po niedzieli. Urz?d Statystyczny wpisze w regon w
    > maju,
    > a robota jest ju? w toku (klient nasz pan) i faktura pewnie bedzie ko?o
    > 15
    > kwietnia.

    Ale to nie ma znaczenia - liczy się data zgłoszenia.
    Poza tym, tak jak napisał Liwiusz - nic za to nie grozi.

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-04-08 07:49:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Apr 2010, Liwiusz wrote:

> [...]
    [...]
    > Żadnych.

    Hm... coś o nisko latających kwantyfikatorach ;)
    Nie wiemy o jaką działalność chodzi.
    Są rzadkie przypadki, kiedy wykonywanie danej działalnosci wymaga
    zgłoszenia - o ile nic się nie zmieniło, to tak było np. z dostawą
    internetu.
    I - wiem - pytający miał na myśli "zgłoszenie do KRS/EDG/US/GUS",
    ale przecież to nie jedyne zgłoszenia które obowiązują przedsiębircę.
    A zgłoszenie zostanie odrzucone o ile nie dostarczy się wpisu z już
    "objętym" zakresem działalności.
    Zaś świadczenie bez zgłoszenia jest "nielegalne".

    Twoja odpowiedź jest prawdziwa tylko wtedy, jak działalność nie
    podlega pod zgłoszenie z innych przepisów :) (a możliwości, że
    podlega zaś pytający nie wie iż podlega wykluczyć nie można).

    pzdr, Gotfryd