  • 1. Data: 2003-01-02 18:45:34
    Temat: Urzad celny - umorzenie postepowania
    Od: Tomasz <t...@p...onet.pl>

    Witam
    Pokrotce przedstawie swoja sytuacje.
    Otrzymalem pismo z urzedu celnego z decyzja o umorzeniu postepowania w
    sprawie towaru (ustalania cla), ktory zostal wyslany na moj adres z USA.
    Cytuje czesc: "Zgodnie z art.208 par.1 Ordynacji Podatkowej organ celny
    wydaje decyzje o umorzeniu postepowania, gdy postepowanie stalo sie
    bezprzedmiotowe. W przedmiotowej sprawie postepowanie wszczete
    postanowieniem z dnia 23.11.2002 stalo sie bezprzedmiotowe wobec objecia
    towaru - na wniosek strony - procedura dopuszczenia do obrotu." A w
    dalszej kolejnosci jest informacja o mozliwosci zlozenia odwolania do 14
    dni.
    Moje pytanie brzmi, co oznacza stwierdzenie, iz postepowanie zostalo
    umorzone oraz bezprzedmiotowe? W jaki sposob moge zaplacic nalezne clo i
    odebrac towar? Z gory dziekuje za pomoc.

    Tomasz

  • 2. Data: 2003-01-03 06:32:53
    Temat: Re: Urzad celny - umorzenie postepowania
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > stalo sie bezprzedmiotowe wobec objecia
    > towaru - na wniosek strony - procedura dopuszczenia do obrotu
    [...]
    > W jaki sposob moge zaplacic nalezne clo i
    > odebrac towar?

    Nie wie lewica co czyni prawica?

  • 3. Data: 2003-01-03 11:41:30
    Od: "ToK" <t...@a...waw.pl>

> [...]
    > umorzone oraz bezprzedmiotowe? W jaki sposob moge zaplacic nalezne clo i
    > odebrac towar? Z gory dziekuje za pomoc.

    Witam!

    Wyglada na to, ze wszystko jest w porzadku, tzn mozesz spokojnie udac sie do
    urzedu celnego po odbior przesylki. Bedziesz musial jednakze zaplacic clo
    (wg stawki z taryfy celnej) i podatek vat (prawdopodobnie 22% od wartosci
    towaru powiekszonej o nalezne clo). Jesli wrzucisz mi na priva rodzaj i
    wartosc towaru, to podam ci przyblizone naleznosci. Procedura dopuszczenia
    do obrotu to najczesciej spotykana procedura w obrocie z zagranica - to
    poprostu przywoz towaru, i oclenie go w urzedzie celnym. Domyslam sie, ze
    minal termin zgloszenia towaru do odprawy, ktory wynosi 20 dni od daty
    przywozu - wszczecie postepowania w takim przypadku jest postepowaniem z
    urzedu. (Nie ma za to zadnych kar pienieznych). Postepowanie umorzono z
    uwagi na fakt, ze zglosiwszy sie do u.c. (prawdopodobnie po terminie)
    wnoskowales objecie towaru procedura dopuszczenia do obrotu. Po prostu mieli
    klopot z Twoja przesylka, bo obligowal ich termin 20 dniowy.

    Pozdrawiam

    Celnik

    --
    ToK