  • 11. Data: 2006-04-01 11:10:35
    Temat: Re: "Uproszczą" nam umowy o dzieło
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jureq wrote:
    > http://podatki.onet.pl/1298998,1,0,wiadomosci.html
    > cytat:
    > "Ponadto resort Zyty Gilowskiej proponuje m.in. "zniesienie preferencji
    > dla niektórych przychodów poprzez zniesienie zryczałtowanych kosztów
    > uzyskania przychodu".

    To ja proponuję zniesienie Zyty Gilowskiej.

    Ja sobie musiałbym zbierać faktury za jedzenie, prąd, wodę i wszystko
    inne, co muszę nabyć w celu wykonywania swojej pracy?

    Najzabawniejsze, że pewnie mógłbym wtedy odliczyć więcej - tylko ta
    upiorna fatyga...

    Kurde, przyznać się: kto głosował na tych łobuzów?!

  • 12. Data: 2006-04-01 11:13:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    m...@g...com wrote:

    > Przecież to oznacza dwukrotny wzrost podatków dla sporej grupy
    > ludzi... Będzie trzeba udowadniać faktycznie ponoszone koszty, czy
    > ich w ogóle nie będzie? Czy do takich kosztów można zaliczyć np.
    > koszt wynajmowanego lokalu, w którym prowadzi się działalność?

    Ooo... To ja sobie wliczę koszt wybudowania domku :) (do tłumaczeń muszę
    mieć ciszę i spokój, co w blokach jest trudne do uzyskania ;) )

    Przez parę ładnych lat w ogóle podatku nie zapłacę i niech mnie Gilowska
    w zadek pocałuje ;->

  • 13. Data: 2006-04-01 18:51:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Apr 2006, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > ciszę i spokój, co w blokach jest trudne do uzyskania ;) )
    >
    > Przez parę ładnych lat w ogóle podatku nie zapłacę i niech mnie Gilowska w

    ...zależy kto kogo będzie całował jak w końcu tę DG zamkniesz :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2006-04-01 19:42:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...zależy kto kogo będzie całował jak w końcu tę DG zamkniesz :]

    Jaką DG????? Patrz temat wątku: umowy o dzieło.

  • 15. Data: 2006-04-02 09:09:58
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "jacenty (R)" <www(at)goldap.net> napisał w wiadomości

    > Za korzystanie z firmowego samochodu będącego w EŚT do celów prywatnych
    > płaciłbyś 0,5% wartości miesiecznie + VAT; A koszty eksploatacji taj jak
    > teraz - całość w koszty.

    Niemożliwe.
    Taki przypadek - jedziesz sobie na wakacje służbowym autem wartym 40 000 zł.
    Płacisz za MIESIĄC 200 zł+VAT i to wszystko?

    Samego paliwa spalisz za dużo więcej.
    Czasem i ubezpieczenia.

  • 16. Data: 2006-04-02 11:35:50
    Od: "jacenty \(R\)" <www(at)goldap.net>

> [...]
    zł.
    > Płacisz za MIESIĄC 200 zł+VAT i to wszystko?

    Źle czytałem :-/
    odnośnie PIT:

    <cytat>
    2. Określenie opodatkowania PIT użytkowania samochodów stanowiących majątek
    przedsiębiorstwa

    Celem regulacji jest precyzyjne rozwiązanie kwestii opodatkowania samochodów
    służbowych należących do firm wykorzystywanych dla celów prywatnych.
    Regulacja wyeliminuje istniejące wątpliwości i rozbieżności interpretacyjne.

    Zmiana ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
    Dodanie nowego pkt 3a w ust. 2a w art. 11 dotyczącego ustalania wysokości
    miesięcznego przychodu w przypadku otrzymania świadczenia w postaci
    udostępnienia dla celów prywatnych samochodu służbowego.
    Art. 23 ust. 1 pkt 43 oraz art. 22g ust. 3 dotyczące kosztów podatkowych i
    wartości początkowej środków trwałych.

    Zmiana ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych:
    Art. 16 ust. 1 pkt 46 oraz art. 16g ust. 3 dotyczące kosztów podatkowych i
    wartości początkowej środków trwałych.
    </koniec cytatu>

    tu nie podali kwot :(

    i odnośnie VAT

    <cytat>
    Określenie podstawy opodatkowania VAT prywatnego użytkowania samochodów
    firmowych
    Zmiana umożliwi naprawienie wadliwie działającego dziś mechanizmu.
    Opodatkowanie prywatnego użytkowania samochodów osobowych jest wymagane
    przepisami VI Dyrektywy VAT Rady i funkcjonuje we wszystkich państwach
    członkowskich UE. Za podstawę opodatkowania przyjęta będzie ryczałtowo część
    wartości samochodu (na poziomie 0,5% wartości samochodu miesięcznie).
    </koniec cytatu>

    I stad wziełem te 0,5% wartości samochodu. Sorki za wprowadzenie w bład.
    Całośc propozycji jest tutaj
    http://www.mf.gov.pl/_files_/aktualnoci/2006/luty/ta
    bela_prasa_final_www.pdf

    --
    jacenty
    www.goldap.info.pl

  • 17. Data: 2006-04-03 12:53:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 Apr 2006, it was written:

> [...]
    > Opodatkowanie prywatnego użytkowania samochodów osobowych jest wymagane
    > przepisami VI Dyrektywy VAT Rady i funkcjonuje we wszystkich państwach

    Albo NIE funkcjonuje "we wszystkich", albo .pl NIE jest w UE albo
    z moją logiką coś nie tak ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)