  • 1. Data: 2007-01-23 08:40:53
    Temat: Uprawnienia Urzedu Skarbowego
    Od: "aberek" <a...@g...pl>

    Jestem zwykłą osobą fizyczną, nie prowadzę działalnośći gospodarczej.
    Urząd Skarbowy przeprowadza mi poprawność odprowadzonego podatku dochodowego
    w roku 2001 i w latach późniejszych.
    Czy ma prawo żądać ode mnie informacji - na swoim druku - ile wydałem min.
    na czynsz, prąd, gaz, telefon, żywność, środki czystości, paliwo itd.
    Przezcież nie mam najmniejszej możliwości żeby udzielić takich szczegółowych
    informacji,
    bo do głowy by mi nie przyszło żeby sobie notować w 2001 i później ile na co
    wydaję.
    Poza tym, co to ich obchodzi ile wydałem na jedzenie czy odzież.
    Czy Urząd Skarbowy nie nadużywa swoich uprawniwń?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-01-23 09:07:10
    Temat: Re: Uprawnienia Urzedu Skarbowego
    Od: opix <o...@o...eu>

    aberek wrote:

> [...]
    > Poza tym, co to ich obchodzi ile wydałem na jedzenie czy odzież.
    > Czy Urząd Skarbowy nie nadużywa swoich uprawniwń?

    jeżeli w tym okresie zaliczony w rozliczeniu podatkowym koszt opiewał na te
    dane to tak a jeżeli nie to nie -skoro nie było kosztu to i nie ma
    danych -bo podatnik ma obowiązek przechowywac tylko te dokumenty które sa
    podstawą wykazania dochodu , kosztów i ewentualnych ulg i odliczeń
    ustawowych jezeli ich odliczenie wymagało posiadania dowodu do ulgi lub
    odliczenia w w chwili sporzadzenia zeznania i to w formie wskazanej ustawą
    --
    ===opix===

  • 3. Data: 2007-01-23 09:33:41
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    opix <o...@o...eu> wrote:
> [...]

    To wygląda na podejrzenie, że pracujesz na czarno i wydajesz pieniądze,
    których oficjalnie nie masz. Ale z tego co slyszalem, to wtedy US pyta
    skąd je masz. Ale moze to dopiero gdy podasz jakie masz średnie wydatki...

    a.

  • 4. Data: 2007-01-23 10:27:03
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    I podstawowe pytania:
    pracujesz normalnie?
    jestes bezrobotny?
    kupiles jakas nieruchomosc, samochod ostatnio?

    --

    j...@p...pl
    gg: 207344.

  • 5. Data: 2007-01-23 13:31:12
    Od: "Piotr Stróżyna" <p...@s...pl>

    Bez wszczęcia postępowania w sprawie dochodów z nieujawnionych źródeł takie
    postępowanie jest nielegalne. Zażądaj decyzji na piśmie z podaniem podstawy
    prawnej i zobacz, co ci odpowiedzą :)

  • 6. Data: 2007-01-23 14:35:11
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "aberek" <a...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > Poza tym, co to ich obchodzi ile wydałem na jedzenie czy odzież.
    > Czy Urząd Skarbowy nie nadużywa swoich uprawniwń?

    On nie żąda. On prosi. Narazie.
    Podejrzewają cię, że wydajesz więcej niż zarabiasz.
    Narazie idą ci na rekę. Jak nie podasz danych wezmą swoje średnie i już.
    Nikt ci nie każe tego dokumentować. Narazie pytają ile wydawałaś. Wymyśl
    jaką rozsądną liczbę.

  • 7. Data: 2007-01-23 14:53:46
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Piotr Stróżyna" <p...@s...pl> wrote in message
    > Bez wszczęcia postępowania w sprawie dochodów z nieujawnionych źródeł
    > takie postępowanie jest nielegalne. Zażądaj decyzji na piśmie z podaniem
    > podstawy prawnej i zobacz, co ci odpowiedzą :)

    jest legalne. narazie sprawdzają jego rozliczenia podatkowe.
    jak bym na jego miejscu nie był taki ogier, bo jeżeli nei dorabiał na
    czarno, to po przyniesieniu kilku dokunetów sprawa się skończy.
    Jak sie będzie stawiał, to mu przyśla oficjalnie pismo o wszcześciu
    postepowania i wówczas dopiero będzie biegał z dokumentami jak dziki
    osiołek.

  • 8. Data: 2007-01-23 18:54:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Jan 2007, witek wrote:

    > "Piotr Stróżyna" <p...@s...pl> wrote
    [...]
    [...]
    > jest legalne.

    ...jak rozumiem w zakresie o którym piszesz w sąsiednim poście.
    Znaczy ja również mogę Cię zapytać jakie masz wydatki, zakazu
    w przepisach nie ma :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-01-23 19:30:49
    Od: opix <o...@o...eu>

    Wemif wrote:

> [...]
    > których oficjalnie nie masz. Ale z tego co slyszalem, to wtedy US pyta
    > skąd je masz. Ale moze to dopiero gdy podasz jakie masz średnie wydatki...

    jak urząd sie pyta o takie rzeczy to niech sam sobie ustala - ma do tego
    swoje słuzby i uprawnienia -kto odpowiada i jest wyrywny ten sie tylko może
    podłozyć składaniem nieprawdziwego oświadczenia .amnezja est dobrym stanem
    pamieci
    --
    ===opix===

  • 10. Data: 2007-01-23 23:48:59
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    >
    > ...jak rozumiem w zakresie o którym piszesz w sąsiednim poście.
    > Znaczy ja również mogę Cię zapytać jakie masz wydatki, zakazu

    Jeśli będziesz miał prawo badania prawidłowości rozliczenia mojego zeznania
    podatkowego za dany rok, to dlaczego masz nie mieć prawa zapytać.
    Skoro z zeznania podatkowego wynika, że zarobiłem 20 tyś zł, na rekę z
    czego 18 tyś poszło na spłatę kredytu odliczanego np. od podatku, bo nie
    wierzę, że US się pyta bez powodu, to US się grzecznie zapytauje jakie są
    moje koszty życia.
    jeśli ich przekonam, że 2000/12 miesięcznie, to wówczas rozliczenie uznają
    za prawidłowe.
    jeśli ich nie przekonam, to uznają, że coś zataiłem.
    Nie widzę powodu dlaczego nie mogliby zapytać. Obowiązku odpowiedzi nie ma.
    Ale będzie to miało swój wymiar w toczacej się sprawie.
    Przypominam, ze oni badają prawidłowośc całego zeznania podatkowego, a nie
    tylko prawa do ulgi czy czegoś tam.