  • 31. Data: 2009-02-05 17:32:30
    Temat: Re: Umowa o dzieło/zlecenie
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 05 luty 2009 16:22
    (autor SDD
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gmf07h$1nc$1@news.onet.pl>):

    > No wiesz, moze to tez dilerzy - sporo ich jest w spoleczenstwie przecie:)

    Co mówi o tym twój lekarz?

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

  • 32. Data: 2009-02-05 22:35:18
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tristan wrote:

    > W odpowiedzi na pismo z środa 04 luty 2009 11:05
    > (autor Tomek
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <op.uotnn1yal60ql1@unk>):
    >
    > No załatwiają, ale oficjalnie rachunek wystawiam JA. A że akurat
    > praktykuje się, że to zleceniodawca generuje druczek do podpisania, to
    > jest inksza inkszość. Ale ja podpisuję takie rachunek i to mi zdejmą z
    > wypłaty ZUS.

    No to wystaw TY rachunek i im go przestaw. Oni go przyjmą albo nie, jak nie
    przyjmą - wyślij im poleconym. To spowoduje że:

    a. zobaczą że mają do czynienia z Niezwykle Zdeterminowanym Tristanem, da im
    to do myślenia, doczytają i będą wiedzieć na przyszłośc,

    b. stwierdzą że mają do czynienia z Niezwykle Upierdliwym i Dziwnym
    Tristanem, na wszelki wypadek nie będa z nim więcej utrzymywać kontaktów :).

    A tak swoją drogą - ty chyba masz DG - nie lepiej wystawić im fakturę?

    p. m.

  • 33. Data: 2009-02-05 23:31:56
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 05 luty 2009 23:35
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gmfpj6$amh$1@news.onet.pl>):

    > No to wystaw TY rachunek i im go przestaw. Oni go przyjmą albo nie, jak
    > nie przyjmą - wyślij im poleconym. To spowoduje że:

    Dobra, dobra, sami zmienili zdanie po przedstawieniu rozsądnej
    argumentacji ,,Moja księgowa jest zdziwiona'' :D

    > A tak swoją drogą - ty chyba masz DG - nie lepiej wystawić im fakturę?

    Może i lepiej. Z umowami tego typu jest zamieszanie, a ja nie chcę mieszać
    za dużo, bo chcę za rok znów sobie dorobić :D

  • 34. Data: 2009-02-06 08:02:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Feb 2009, witek wrote:

    > No wykład to dzieło. jak najbardziej przechodzi.

    Niech będzie.
    I tak przychód powinien być z praw majątkowych (znaczy dla podatku
    bez znaczenia, podobnie jak wobec dzieła a zlecenia, ale skoro
    z praw to z praw)

    > Bo jak ci uczelnia policzy 50% kosztów za prawa autorskie to dostaniesz
    > wiecej na rękę czyli będziesz bardziej zadowolony. Tak by musieli wyzsze
    > stawki podrzucic.

    Pięknie.
    A teraz wyjaśnij tą logiką *ZUS*!
    Bo ja np. nie rozumiem o co im chodzi (za to o co chodzi Tristanowi
    jak najbardziej) i IMO to uczelnia nie ma racji.
    Chyba, że wg ustawy o SUS kwalifikują taki wykład do kategorii
    "DG w rozumieniu SUS z tytułu przychodow osobistych" (w ustawie
    o SUS jest - jak zwykle - oddzielna definicja DG, szersza niż
    w PDoOF, bo obejmuje PDoOF i parę dodatków, w tym *niektóre*
    umowy osobiste).

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2009-02-06 08:02:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Feb 2009, Tristan wrote:

    > punktu widzenia ogólnego. Skoro nie ma skali, to jak oceniać?

    - przez słuchaczy
    - wynikami słuchaczy

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2009-02-06 08:55:00
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 06 luty 2009 09:02
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0902051138040.1460@quad>):

    > - przez słuchaczy
    > - wynikami słuchaczy

    No ale skoro nie ma skali? Jakie wyniki mają mieć słuchacze?

  • 37. Data: 2009-02-06 11:30:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Feb 2009, Tristan wrote:

    > No ale skoro nie ma skali?

    "Umowaną".
    Np. wg ocen - stawianych przez słuchaczy lub (odpowiednio) otrzymywanych
    przez sluchaczy w wyniku niezależnej kontroli.
    Jak nie ma skali to można ją ustalić ;)

    > Jakie wyniki mają mieć słuchacze?

    Np. od zero do 5.
    Albo od 1 do 10.
    Do oceny mogą iść np. progi oceny albo np. kwadrat oceny.
    Zależnie jak się umówisz.

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2009-02-06 12:17:08
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 06 luty 2009 12:30
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0902061228340.1536@quad>):

    > "Umowaną".

    No ale się nie umówilim właśnie.

    > Jak nie ma skali to można ją ustalić ;)

    No ale czy dowolne ustalenie po fakcie ma jakikolwiek sens? Np. ,,Hm... nie
    zrobili doktoratu i nie zostali beatyfikowani... Źle wykonana praca''.

    > Np. od zero do 5.

    czego? O tym piszę.

  • 39. Data: 2009-02-06 15:29:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Pięknie.
    > A teraz wyjaśnij tą logiką *ZUS*!

    Ja ci to wyjaśnie logiką księgową.
    Na uczelnie ksiegowa jest jedna i to ona decyduje co zostanie zrobione
    jak i kiedy.
    Ona przygotowała druczek, instrukcję obsługi druczku i nikt nie zrobi
    inaczej niż jest na intrukcji, bo skięgowa tego nie przyjmie i pani
    sekretarka będzie sie musiała tłumaczy, wypełniać jeszcze raz i oberwać

  • 40. Data: 2009-02-06 17:58:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Feb 2009, Tristan wrote:

    > No ale czy dowolne ustalenie po fakcie ma jakikolwiek sens?

    Nie, bo to już nie będzie "umowa" :D

    > czego? O tym piszę.

    Czegoś. O ile to coś ustalono wcześniej :)

    pzdr, Gotfryd