  • 1. Data: 2005-03-25 18:59:51
    Temat: Umowa o dzieło- czy wszystko jest ok.?
    Od: o...@o...pl

    Witam
    Mam pytanie czy ta umowa o dzieło nie jest zbyt ogólnikowa to zanczy czy nie
    powinno być dodane gdzie firma jest zarejstrowana, numer pesel, NIP osoby
    wykonującej dzieło , dokladnie sprecyzowany termin wykonania dzieła i zapłaty,
    ILOŚC SZTUK, udostęonienie czy wykonanie i inne?
    Nie chodzi mi o ewentualny pozniej konflikt między stronami tylko o to czy dla
    zusu i innych to będzie wystarczajAce?

    Umowa o dzieło
    zawarta w dniu 25.03.2005r., w xxxxxxxx, pomiędzy:
    ...... zam.

    Firmą XXXXXX Sp. z o.o., z siedzibą w XXXXXX, ul. XXXXXXX ,
    reprezentowaną przez: Prezesa Zarządu – XXXXXXXXX

    § 1.

    1. Umowa dotyczy udostępnienia prawa do wykorzystania przygotowanej grafiki na
    opakowania do XXXXXXXXXX.

    § 2.

    1. Strony zgodnie ustalają, iż xxxxxxx otrzyma od Firmy xxxxxxx wynagrodzenie
    za udostępnione wzory grafiki na opakowania.
    Wynagrodzenie wynosi xxxxxxx PLN i jest wynagrodzenie jednorazowym.
    2. Rozliczenie nastąpi w miesiącu kwietniu 2005r i będzie przekazane na nw
    konto
    bankowe ....................................................

    § 3.

    Umowa zostaje zawarta na czas określony i dotyczy wyłącznie wykonania garfiki
    na opakowania do xxxxxxx

    § 4.

    Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem
    nieważności.

    § 5.

    W sprawach nie uregulowanych niniejsza umową zastosowanie mają przepisy kodeksu
    cywilnego.
    Sądem rozstrzygającym wszelkie spory będzie Sąd właściwy dla składającego
    pozew.

    § 6.

    Umowę sporządzono w dwóch egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

    Dzieki .Proszę o rady i opinie czy wszystko jest ok.?

  • 2. Data: 2005-03-26 16:26:23
    Temat: Re: Umowa o dzieło- czy wszystko jest ok.?
    Od: "Harry" <f...@U...fm>

    lepiej bardziej sprecyzowac ta umowe, czyli dodac to co napisalas, i
    dodalbym jeszcze warunki dotyczace grafiki, kto ma do nich prawo, tzn
    sprecyzowania ze grafika staje sie wlasnoscia Firmy XXX i nie moze byc
    wykorzystywana dalej(np. sprzedaz komos innemu) przez tworce

    --
    --==Pozdro Harry==--
    ---==GG 833844==---

  • 3. Data: 2005-03-26 18:01:12
    Od: o...@o...pl

> [...]
    > sprecyzowania ze grafika staje sie wlasnoscia Firmy XXX i nie moze byc
    > wykorzystywana dalej(np. sprzedaz komos innemu) przez tworce
    wiesz no akurat to dla mnie jest korzystne bo jestem wykonawczynią

  • 4. Data: 2005-03-26 23:09:43
    Od: "Harry" <f...@U...fm>

    no nie wiem, chyba nie doczytalas dokladnie, ja pisze ze TY jak tworca nie
    bedziesz mogla sprzedac ponownie swojej grafiki np Firmie YYY, czyli nie
    dosc korzystniedla ciebie, bo Firma XXX bedzie mogla robic z twoja grafika
    co chce, niestety tak czest bywa

  • 5. Data: 2005-03-27 00:02:29
    Od: o...@o...pl

> [...]
    > dosc korzystniedla ciebie, bo Firma XXX bedzie mogla robic z twoja grafika

    hm no chyba czegoś nie rozumiem
    jeśli dadałabym warunki które sugerujesz rozstzrygające kto ma prawo do grafiki
    tzn sprecyzowałabym " ze grafika staje sie wlasnoscia Firmy XXX i nie moze byc
    wykorzystywana dalej(np. sprzedaz komos innemu) przez tworce"(czyli mnie)
    to chyba byłabym wówczas w gorszej sytuacji?? a tak nawet praw autorskich
    przeciez nie wykupili.
    ale ok. co sugerujesz - konkrety- jak sformułować zabezpieczjące p- kty?
    A moze chodzi o "grafika nie staje się własnoscią firmy i moze być
    wykorzystywana dalej przez twórce"?
    dzieki

  • 6. Data: 2005-03-28 06:54:58
    Od: "Harry" <f...@U...fm>

    ja radze zeby sprecyzowac co z ta grafika moze sie dalej dziac, jesli
    uwazasz ze to cos co moglabys sprzedac ponownie bo jest dobre, to sproboj
    przeforsowac ze bedziesz mogla, inaczej umiesc w umowie ze grafika staje sie
    wlasnoscia Firmy XXX i tyle, tracisz do niej prawa, a to poto zeby nie bylo
    potem nieporozumien, a niedajboze sadu