  • 1. Data: 2003-01-13 08:38:45
    Temat: Umowa o dzielo-50% kup?
    Od: "vic" <v...@y...com>

    Witam,

    Pytam w imieniu znajomego. Zatrudniony jest w agencji reklamowej na umowe o
    dzielo. Wymysla reklamy, czy to telewizyjne czy prasowe. Kreatywny czy jakos
    tak to sie nazywa ;). Ukonczyl ASP itp. Pyta czy moze w UoD stosowac 50%
    kup ze niby jako artysta, tworczosc...?

    dzieki, pzdr

  • 2. Data: 2003-01-13 10:31:40
    Temat: Re: Umowa o dzielo-50% kup?
    Od: "Benek" <r...@W...pl>

> [...]
    jakos
    > tak to sie nazywa ;). Ukonczyl ASP itp. Pyta czy moze w UoD stosowac 50%

    Pewnie, ze moze! (chyba, ze cos sie zmienilo w ciagu ostatniego roku...)

    Robert

  • 3. Data: 2003-01-13 13:46:30
    Od: "vic" <v...@y...com>

    Dzieki!
    A moge prosic o podstawe prawna? Wystarczy ze powiesz mi gdzie tego mniej
    wiecej szukac. Chcialbym przestudiowac przepisy zeby nie wladowac kolegi na
    mine. podobno cos mialo sie zmienic w 50%kup od tego roku

    Czytam wlasnie dzisiejsza Gazete Prawna i jest artykul o tym jak US w kilku
    przypadkach zakwestionowal UoD mowiac ze byly U zlecenie i kazal placic
    zalegle skladki. Troche mnie to skolowalo. Jesli on wymysla jakas reklame np
    telewizyjna dla agencji reklamowej, ktora pozniej sprzedaja ja klientowi to
    czy to kwalifikuje sie pod UoD? To co robi przeciez przynosi konkretny
    rezultat materialny podlegajacy ocenie oraz ewentualnej odpowiedzialnosci za
    wady.

  • 4. Data: 2003-01-13 17:15:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Jan 2003, vic wrote:
    [...]
    >+ mine. podobno cos mialo sie zmienic w 50%kup od tego roku

    Hm... (ja się nie przyznaję)

    >+ Czytam wlasnie dzisiejsza Gazete Prawna i jest artykul o tym jak US w kilku
    >+ przypadkach zakwestionowal UoD mowiac ze byly U zlecenie i kazal placic
    >+ zalegle skladki.

    Ale to jest sprawa ZUS :) a nie KUP.
    Owszem, przy UZ ZUS się należy.
    Natomiast co do podatków - to jakoś "utarło się" że "autorskie" są
    umowy o dzieło, ale nikt nigdy nie wskazał mi powodu dla którego umowa
    zlecenia nie mogłaby być "autroska".
    BTW: autorskość polega na tym, że z punktu widzenia podatków *nie*
    rozlicza się "umowy osobistej" a "sprzedaż praw majątkowych" !
    To jest inny artykkuł :), umiesz znaleźć ustawę o podatku dochodowym ?
    [...]
    >+ czy to kwalifikuje sie pod UoD? To co robi przeciez przynosi konkretny
    >+ rezultat materialny podlegajacy ocenie oraz ewentualnej odpowiedzialnosci za
    >+ wady.

    No to IMHO należy wymienić w umowie jak nawięcej właściwości UoD i unikać
    jak ognia właściwości UZ (np. nie powinno być mowy o "staranności").

    pzdr, Gotfryd
    wKF: spotkałeś się z pomysłem "odpowiadania pod cytatem" ??
    PS: właśnie usiłuję walczyć z potencjalną UoD przez wydłubywanie
    wszystkiego co zainteresowany powpisywał :] (a co sugeruje UZ)