  • 1. Data: 2003-10-15 09:30:52
    Temat: Umowa o dzieło
    Od: "yba" <y...@N...pl>

    Witam. (KPiR,VAT, memoriałowo)
    Czy tak jest ok:??
    Umowa o dzieło ze studentem na kwotę 1000 zł. (nie płacimy ZUSu).
    Koszty uzyskania przychodu: 20% - 200 zł
    Dochód studenta: 800 zł
    Podatek 20%: - 160 zł
    Do wypłaty: 640 zł.

    Składam deklarację PIT 4 (do 20 następnego mesiąca), wykazując w pozycji 66
    i 67 kwotę 160 żł i przelewam do US. (na jakie konto - takie jak
    dochodowy?).
    Kwotę 1000 zł wpisuję w kol. 13 KPiR, ale z jaką datą? Podpisania umowy czy
    wypłaty wynagrodzenia? (rozl. memoriałowo).
    Do 31 stycznia następnego roku składam do US - PIT 8B i daje go
    pracownikowi.

    Czy to dobra (prawidłowa) instrukcja dla tego typu umowy o dzieło???

    pzdr
    yba

  • 2. Data: 2003-10-15 09:38:23
    Temat: Re: Umowa o dzieło
    Od: "TH" <i...@t...com.pl>

    SUUPERRRRR
    Bardzo dobrze. kosztem staje się dopiero w chwili wypłaty.
    Dodam jeszcze, że jak stusent w ciągu roku nie przekroczy 2789,68 zł to
    przy rocznym rozliczeniu (PIT 37) odbierze cały wpłacony do US podatek.
    TH

  • 3. Data: 2003-10-15 09:39:50
    Od: "ata" <a...@r...pl>

    > Dodam jeszcze, że jak stusent w ciągu roku nie przekroczy 2789,68 zł to

    Ja tylko jeszcze dodam ze student nie moze miec wiecej niz 26 lat :)

    Ata

  • 4. Data: 2003-10-15 10:45:47
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

    > Ja tylko jeszcze dodam ze student nie moze miec wiecej niz 26 lat :)
    >
    > Ata

    A cóż ten wiek ma do UMOWY O DZIEŁO ?????????????????????????????????????

    BZDURA

    --
    Zaloz prywatne forum:
    http://forum.onet.pl

  • 5. Data: 2003-10-15 11:04:11
    Od: Jacek Filipkiewicz <f...@i...com.pl>

    yba wrote:

    > Witam. (KPiR,VAT, memoria?owo)
    > Czy tak jest ok:??
    > Umowa o dzie?o ze studentem na kwot? 1000 z?. (nie p?acimy ZUSu).
    > Koszty uzyskania przychodu: 20% - 200 z?
    > Dochód studenta: 800 z?
    > Podatek 20%: - 160 z?
    > Do wyp?aty: 640 z?.

    a nie 840 ?? (do wyplaty)

    Pzdr filip

  • 6. Data: 2003-10-15 13:26:12
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "yba" <y...@N...pl> wrote in message
    > Witam. (KPiR,VAT, memoriałowo)
    > Czy tak jest ok:??
    > Umowa o dzieło ze studentem na kwotę 1000 zł. (nie płacimy ZUSu).
    > Koszty uzyskania przychodu: 20% - 200 zł
    > Dochód studenta: 800 zł
    > Podatek 20%: - 160 zł
    > Do wypłaty: 640 zł.

    A czemu studentowi nie chcesz wypłacic jego KUP.
    Ja bym mu zapłacić 1000 - 160 !