  • 11. Data: 2009-01-20 14:37:45
    Temat: Re: Ulgra za internet tylko w miejscu zamieszkania?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jan 2009, witek wrote:

    > a bez " coś innego" dostanie się mandat j.w.

    Jeszcze najpierw US musi się dowiedzieć że podatnik mieszka gdzie
    indziej niż (ostatnio) podał.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2009-01-20 15:52:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Jeszcze najpierw US musi się dowiedzieć że podatnik mieszka gdzie
    > indziej niż (ostatnio) podał.

    o to akurat nie trudno.
    pit-11 od pracodawcy z innego miasta, wyzsze koszty internetu niż u
    innych w tym samej okolicy, niechcacy można na kontrolę trafić.

    wszsystko to sugeruje, że podatnik mieszka gdzie inedziej niż na pit-3

  • 13. Data: 2009-01-20 16:48:36
    Od: "pawel" <s...@t...debile>

> [...]
    > w tym samej okolicy, niechcacy można na kontrolę trafić.
    > wszsystko to sugeruje, że podatnik mieszka gdzie inedziej niż na pit-3

    Ja akurat cały czas w tym samym mieście mieszkam, tylko ulica się zmieniła.
    Dowiadywałem się zameldowanie nie ma nic do rzeczy, tylko miejsce
    zamieszkania, można im zgłosić i odliczać tam gdzie się mieszka.

  • 14. Data: 2009-01-21 00:02:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Ale jak ma się tylko "co innego", to zasadniczo powinno się otrzymać
    > dodatkowy papierek z US. O nazwie mandat :] (za niedopełnienie obowiązku
    > ewidencyjnego, czyli niezgłoszenie zmiany m-ca zamieszkania).

    A w jakim czasie to się przedawnia? Bo jak w ciągu roku, to są tylko
    strachy na lachy :)

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-01-21 03:09:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pawel wrote:

    > Ja akurat ca?y czas w tym samym mie?cie mieszkam, tylko ulica sie zmieni?a.
    > Dowiadywa?em sie zameldowanie nie ma nic do rzeczy, tylko miejsce
    > zamieszkania,

    zgadza się

    mo?na im zg?osiae i odliczaae tam gdzie sie mieszka.

    no właśnie o to zgłoszenie się rozchodzi.
    robi się to na druku nip-3 w ciągu 30 dni od zmiany danych, które się na
    druku nip-3 podało ostatnio. Adres zamieszkania jak najbardziej tam jest,

    I własnie za brak uaktualnienia można dostać po portfelu jakkolwiek nie
    mam pojęcia czy ktokolwiek już oberwał z tego powodu.

  • 16. Data: 2009-01-21 07:41:03
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    witek wrote:

    > I własnie za brak uaktualnienia można dostać po portfelu jakkolwiek nie
    > mam pojęcia czy ktokolwiek już oberwał z tego powodu.

    Swoją drogą to ciekaw jestem jak należałoby obsłużyć - pewnie niezbyt
    częsty, ale jednakowoż istniejący w przyrodzie - przypadek.

    Chodzi mianowicie o sytuację, kiedy podatnik np. od poniedziałku do
    czwartku funkcjonuje w jednym mieście, zaś od piątku do niedzieli w drugim.

    Oba miejsca są traktowane przez jako miejsca zamieszkania oraz centra
    interesów życiowych. W szczególności oba mieszkania są własnością
    podatnika. W obu miejscach są powiązania rodzinne i towarzyskie.
    Ba! Nawet powiązania ekonomiczne są w obu miejscach (w jednym
    zatrudnienie na etat, w drugim DG).

    Wiem, że utrudniam :-) ale sam funkcjonowałem w ten sposób przez pewien
    czas. Chociaż wtedy nie było jeszcze NIP-3. No i tylko w jednym miejscu
    były powiązanie ekonomiczne w sensie pracy zawodowej.

    Jak zatem należałoby to obsłużyć?

    Piotrek

  • 17. Data: 2009-01-21 07:55:56
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    Piotrek pisze:

> [...]
    > podatnika. W obu miejscach są powiązania rodzinne i towarzyskie.
    > Ba! Nawet powiązania ekonomiczne są w obu miejscach (w jednym

    Widziałem kiedyś w teatrze sztukę gdzie gostek miał dwa domy i dwie
    rodziny, które oczywiście nic o sobie nie widziały i z czego wynikła
    później cała kupa śmiesznych sytuacji (farsa to była), ale sądziłem, że
    jest to fikcja literacka ;-)

    --
    Kiej wypiję flaszą wina - zaraz u mnie insza mina,
    i ochota do śpiewania wnet mnie bierze i do grania

  • 18. Data: 2009-01-21 08:07:43
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    \n wrote:

> [...]
    > rodziny, które oczywiście nic o sobie nie widziały i z czego wynikła
    > później cała kupa śmiesznych sytuacji (farsa to była), ale sądziłem, że

    Pisząc o powiązaniach rodzinnych nie miałem na myśli takich klimatów ;-)
    Już bardziej chodziło o zachowania takie bardziej semi-nomadyczne.

    IMHO, na dłuższą metę takie ułożenie sobie życia nie sprawdza się.
    Choćby z tego powodu że rzeczy które akurat w tej chwili są potrzebne na
    ogół znajdują się w tym drugim domu ;-)

    No ale rożnie się w życiu układa.

    Piotrek

  • 19. Data: 2009-01-21 10:26:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    \n wrote:

> [...]
    > rodziny, które oczywiście nic o sobie nie widziały i z czego wynikła
    > później cała kupa śmiesznych sytuacji (farsa to była), ale sądziłem, że

    Ray Cooney "Mayday czyli ratuj sie kto może."
    Inne jego sztuki są równie zabawne