  • 1. Data: 2003-05-23 12:05:42
    Temat: Ulga remontowa w nowym domu - od kiedy
    Od: p...@p...onet.pl (Pawel B.)

    Witam,
    Obilo mi sie o uszy, ze w zeszlym - dwa tygodnie temu w mediach cos
    mowili, ze ulge remontowa w nowym budynku mozna rozpoczac po jego odbiorze....
    Czy to prawda? A jezeli nie to jak to wlasciwie jest? Koncze budowe
    i chcialbym ten swiezo wybudowany domek troche poremontowac:
    dorzucic parkiety, kafelki,wyposazyc lazienke itp, a ulga remontowa czeka....
    Jak dzialac, zeby wizyty w Skarbowce byly tylko przyjemnoscia?
    Pawel B

  • 2. Data: 2003-05-23 12:34:45
    Temat: Re: Ulga remontowa w nowym domu - od kiedy
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Pawel B." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Obilo mi sie o uszy, ze w zeszlym - dwa tygodnie temu w mediach cos
    > mowili, ze ulge remontowa w nowym budynku mozna rozpoczac po jego
    odbiorze....

    Mnie tak samo w Izbie Skarbowej mówili.

    > Jak dzialac, zeby wizyty w Skarbowce byly tylko przyjemnoscia?

    Po odbiorze.

  • 3. Data: 2003-05-23 16:04:25
    Od: "Marek Zachara" <m...@s...pl>

    > odbiorze....

    O ile cos sie nie zmienilo, to w zeszlym roku gruntownie przerabialem
    temat i moge sie podzielic ;-)
    Generalnie przepis mowi ze ulge remontowa mozna odliczac
    po 'zasiedleniu' budynku. Termin 'zasiedlenie' jest nieostry, wiec zalezy de
    facto od interpretacji urzedu. Moj napisal jak go zapytalem ze: 'ten warunek
    mozna uznac za spelniony gdy podatnik faktycznie zamieszka w lokalu'
    wiec jesli tam mieszkasz i jest juz odebrany to w zasadzie jestes
    kryty (co nie znaczy ze sie nie doczepia)

    to niezle ;-)) to tak jak zapytac jak zrobic zeby siadanie na kaktusie
    bylo przyjemnoscia ... nigdy nie bedzie, ale jak ubierzesz grube spodnie
    to przynajmniej nie bedzie bardzo bolalo.... ;-))

    Marek

  • 4. Data: 2003-05-26 08:24:45
    Od: p...@p...onet.pl (Pawel B.)

    In article <f...@m...telperion.pl>, "Marek Zachara"
    <m...@s...pl> says:

> [...]
    >wiec jesli tam mieszkasz i jest juz odebrany to w zasadzie jestes
    >kryty (co nie znaczy ze sie nie doczepia)

    No wlasnie tu mam watpliwosci, bo to przepis o uldze budowlanej mowil, cytat
    z pamieci: "na budowe i wykonczenie do czasu zasiedlenia..."
    a w remontowej nic takiego nie znalazlem..... Jest za to ze mieszkania lub budynku, a
    budynek jest budynkiem po odbiorze...

    PB

  • 5. Data: 2003-05-26 08:50:50
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Termin 'zasiedlenie' jest nieostry, wiec zalezy de

    Pod jednym warunkiem.
    Remont lub modernizacja - ten termin należy rozumieć dosłownie, czyli nie
    można odliczyć rzeczy PO RAZ PIERWSZY instalowanych w mieszkaniu, a tylko
    ich remont lub modernizację (czyli także wymianę).

  • 6. Data: 2003-05-26 09:45:45
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Cavallino" <k...@...pl> writes:

    > Remont lub modernizacja - ten termin należy rozumieć dosłownie, czyli nie
    > można odliczyć rzeczy PO RAZ PIERWSZY instalowanych w mieszkaniu, a tylko
    > ich remont lub modernizację (czyli także wymianę).

    Znaczy uwazasz, ze jak w mieszkaniu np. nigdy nie bylo cieplej wody,
    albo kibla - sa przeciez takie mieszkania - to zainstalowanie termy
    albo muszli nie bedzie modernizacja w rozumieniu ulgi remontowej?
    Dziwna interpretacja.

    MJ

  • 7. Data: 2003-05-26 10:14:10
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Znaczy uwazasz, ze jak w mieszkaniu np. nigdy nie bylo cieplej wody,
    > albo kibla - sa przeciez takie mieszkania - to zainstalowanie termy
    > albo muszli nie bedzie modernizacja w rozumieniu ulgi remontowej?

    Jeśli to nowy dom i projekt takie coś przewidywał to tak.
    I to nie ja tak uważam tylko Pani z poznańskiej izby skarbowej z którą
    dyskutowałem możliwość skorzystania z ulgi remontowej po zasiedleniu, ale
    PRZED odbiorem budynku.
    W wyniku tej rozmowy postanowiłem nie kombinować w ten sposób....

  • 8. Data: 2003-05-26 10:35:54
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Cavallino" <k...@...pl> writes:

    > Jeśli to nowy dom i projekt takie coś przewidywał to tak.

    A kiedy dom robi sie stary?

    I co to znaczy projekt przewidywal?

    Powaznie pytam, bo w koncu mnostwo ludzi tak robi, ze np. buduje dom,
    w ktorym sa zaplanowane dwie lazienki, ale wykancza tylko jedna, a
    druga np. za piec lat. I odliczaja w ramach ulgi remontowej
    oczywiscie.

    Wiec kiedy mozna, zeby sie nikt nie czepial?

    Wystarczy, ze jest po odbiorze, zasiedleniu, zameldowaniu etc?

    MJ

  • 9. Data: 2003-05-26 11:13:37
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > w ktorym sa zaplanowane dwie lazienki, ale wykancza tylko jedna, a
    > druga np. za piec lat. I odliczaja w ramach ulgi remontowej

    Odliczyć można wszystko.
    Pytanie dotyczyło jednak bezpiecznego rozwiązania....

    > Wiec kiedy mozna, zeby sie nikt nie czepial?
    >
    > Wystarczy, ze jest po odbiorze, zasiedleniu, zameldowaniu etc?

    Odbiór stwierdza że budynek został zbudowany w całości, więc mając taką
    podkładkę na pewno można.
    Przy odbiorze częściowym można to, czego dany odbiór dotyczył.

  • 10. Data: 2003-05-26 15:11:21
    Od: "rzuku" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > można odliczyć rzeczy PO RAZ PIERWSZY instalowanych w mieszkaniu, a tylko
    > ich remont lub modernizację (czyli także wymianę).

    Ale np. budowa przyłącza gazowego też wchodzi w ulgę remontową!

    rzuku