  • 21. Data: 2010-02-24 14:09:44
    Temat: Re: Ulga na internet
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    SDD pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zalezy jak oplacala.
    > Jesli oplacala wypelniajac polecenie wplaty gotowkowej i wpisala swoje dane
    > jako wplacajacego... no to...

    Mam wrażenie, że dyskutujemy o tak zwanych problemach socjalizmu ;)

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2010-02-24 14:13:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krzysiek wrote:

    > to co teraz najlepiej robić?

    1. siedziec cicho i liczyc na to ze sie nie dowala.

    2. zlozyc stosowane korekty bez ulgi z ostatnich 5 lat, policzyc doplate
    i wplacic do US razem z odsetkami

  • 23. Data: 2010-02-24 14:25:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Ale masz jakieś wsparcie (np. orzeczenie), że nie mogę przyjąć
    > pieniędzy od rodziny i zapłacić nimi poprzez przelew ze swojego banku?

    takiego zakazu nie ma, ale rodzi inne konsekwencje podatkowe.

    kto inny jest wowczas wplacajacym, a i US moze sie doczepic ze swoim 2%
    podatku od tego.

    natomiast bez konsekwencji mozesz od rodziny przyjac gotowke i ta
    gotowka w ich imieniu zaplacic. Placenie ze swojego konta nie jest juz
    niestety tym samym.

  • 24. Data: 2010-02-24 14:26:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Mam wrażenie, że dyskutujemy o tak zwanych problemach socjalizmu ;)

    kapitalizmu tez,
    lacznie z tym, ze jak chce obiad z klientem odpisac od podatku to musze
    podac nazwisko tej osoby.

  • 25. Data: 2010-02-24 14:28:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > kapitalizmu tez,
    > lacznie z tym, ze jak chce obiad z klientem odpisac od podatku to musze
    > podac nazwisko tej osoby.

    W kapitalizmie nie ma podatku dochodowego :P

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2010-02-24 14:30:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > takiego zakazu nie ma, ale rodzi inne konsekwencje podatkowe.
    >
    > kto inny jest wowczas wplacajacym, a i US moze sie doczepic ze swoim 2%
    > podatku od tego.

    Widzę, że w takich dyskusjach ciągle te same argumenty się
    przewijają, mimo kontrargumentów. A wg Ciebie to darowizna albo pożyczka
    jest?

    > natomiast bez konsekwencji mozesz od rodziny przyjac gotowke i ta
    > gotowka w ich imieniu zaplacic. Placenie ze swojego konta nie jest juz
    > niestety tym samym.

    Większej różnicy nie widzę.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2010-02-24 14:38:57
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    krzysiek pisze:
    > Faktury na telefon i internet wystawiane są na teściową.
    > Jednak zapłaty za nie były dokonywane przelewami z konta żony lub mojego.
    > Pierwszy problem to taki, że teraz się dowiedziałem o konieczności
    > posiadania dowodów zapłaty.
    > Drugi problem to pytanie czy urząd może się doczepić tego że faktury
    > były uregulowane z innych kont.
    > Co zrobić teraz w tej sytuacji?

    kończąc temat, dzwoniłem przed chwilą do Krajowej Informacji Podatkowej.
    Uzyskałem informacje, że w razie kontroli urząd wezwie za równo mnie /
    żonę jak i teściową w celu potwierdzenia czy została przekazana gotówka
    w celu zapłaty faktury z mojego konta.
    Podsumowując uzyskałem potwierdzenie, że jest możliwość zapłaty faktury
    przez inną osobę.

  • 28. Data: 2010-02-24 14:41:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    krzysiek pisze:

> [...]
    > w celu zapłaty faktury z mojego konta.
    > Podsumowując uzyskałem potwierdzenie, że jest możliwość zapłaty faktury

    Całkiem rozsądne i - wbrew pozorom - niekoniecznie niezgodne z
    przepisami. Najlepiej jakbyś miał pisemne potwierdzenie przyjęcia
    gotówki gdyby - puk puk - płacącemu coś się stało do dnia kontroli.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2010-02-24 14:49:22
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 24-02-2010 o 14:34:01 krzysiek <a...@m...net> napisał(a):

    > w moim banku mogę wydrukować potwierdzenia do pół roku wstecz.

    To zmień bank - ja w swoim mogę wydrukować od początku historii konta
    - mogę też zarchiwizować PDFy które są w dodatku podpisane podpisem
    elektronicznym.

    --
    Tomek

  • 30. Data: 2010-02-24 14:55:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Widzę, że w takich dyskusjach ciągle te same argumenty się przewijają,
    > mimo kontrargumentów. A wg Ciebie to darowizna albo pożyczka jest?

    to zalezy jaka czynnosc byla pierwsza.
    chyba nie masz watpliwosci, ze jak najpierw zaplaciles a potem poszedles
    po kase to ewidentnie pozyczyles swoja kase.
    przy czym akurat rodzinne pozyczki z podatkiem wiazac sie nie beda przy
    takich kwotach.

    > Większej różnicy nie widzę.

    to dobrze, ze chociaz mala widzisz. US przy okazji moze ci to
    wyklarowac. Wtedy zobaczysz wieksza.