  • 1. Data: 2010-02-24 07:24:38
    Temat: Ulga na internet
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Faktury na telefon i internet wystawiane są na teściową.
    Jednak zapłaty za nie były dokonywane przelewami z konta żony lub mojego.
    Pierwszy problem to taki, że teraz się dowiedziałem o konieczności
    posiadania dowodów zapłaty.
    Drugi problem to pytanie czy urząd może się doczepić tego że faktury
    były uregulowane z innych kont.
    Co zrobić teraz w tej sytuacji?

  • 2. Data: 2010-02-24 12:54:50
    Temat: Re: Ulga na internet
    Od: "tp" <t...@p...fm>

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał

> [...]
    > posiadania dowodów zapłaty.
    > Drugi problem to pytanie czy urząd może się doczepić tego że faktury były

    Odliczenie przysługuje temu, kto faktycznie płacił i ma na to dowody (w
    postaci np potwierdzeń przelewów).

    Pozdrawiam
    tp

  • 3. Data: 2010-02-24 12:57:06
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    tp pisze:
    > Odliczenie przysługuje temu, kto faktycznie płacił i ma na to dowody (w
    > postaci np potwierdzeń przelewów).
    >
    > Pozdrawiam
    > tp

    a jak wpłacane było na poczcie?
    a jak wpłacane było na poczcie przez inną osobę?

  • 4. Data: 2010-02-24 12:57:24
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-02-24 13:54, tp pisze:

    > Odliczenie przysługuje temu, kto faktycznie płacił i ma na to dowody (w
    > postaci np potwierdzeń przelewów).

    Czyli faktury nie mają żadnego znaczenia? ;)

    --
    spp

  • 5. Data: 2010-02-24 13:02:34
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości

    > a jak wpłacane było na poczcie?

    Jesli przez podatnika, to ok.

    > a jak wpłacane było na poczcie przez inną osobę?

    To trzeba sobie dac spokoj z ulga za 2009 a w 2010 robic tak, zeby bylo
    dobrze

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-02-24 13:04:07
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    tp pisze:
    > Odliczenie przysługuje temu, kto faktycznie płacił i ma na to dowody (w
    > postaci np potwierdzeń przelewów).
    >
    > Pozdrawiam
    > tp

    w ogóle sytuacja jest taka, że osoba widniejąca na fakturze nie ma konta
    bankowego i chcąc zmniejszyć koszty opłat za wpłaty pocztowe przekazuje
    pieniądze innej osobie w gotówce. Ta druga opłaca rachunki ze swojego
    konta za darmo. W tytułach przelewu jest wpisywany oczywiście numer
    faktury za którą robiony jest przelew.
    No i co teraz? Ta osoba ma zwracać pieniądze skarbówce wraz z korektami
    pomimo poniesienia kosztów na ten internet?

  • 7. Data: 2010-02-24 13:04:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    SDD pisze:
    > Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości

    > Jesli przez podatnika, to ok.

    > To trzeba sobie dac spokoj z ulga za 2009 a w 2010 robic tak, zeby bylo
    > dobrze

    Jak na poczcie wpłacała inna osoba, to US i tak nie znajdzie na to
    dowodu.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-02-24 13:24:29
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "tp" napisał w wiadomości news:hm35u3$e61$1@news.interia.pl...

    > Odliczenie przysługuje temu, kto faktycznie płacił i ma na to dowody (w
    > postaci np potwierdzeń przelewów).

    A jesli wpłacałem przelewami bankowymi przez internet,
    i nie mam drukowanych dowodów w domu,
    ale w każdej chwili na żądanie bank mi wyda potwierdzenia przelewów, to może
    być?

  • 9. Data: 2010-02-24 13:26:20
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Ajgor pisze:

    > A jesli wpłacałem przelewami bankowymi przez internet,
    > i nie mam drukowanych dowodów w domu,
    > ale w każdej chwili na żądanie bank mi wyda potwierdzenia przelewów, to może
    > być?

    mój bank też mi wyda... za 10 zł. / str.
    Czyli za 12 miesięcy wyjdzie okrągłe 120 zł. :)

  • 10. Data: 2010-02-24 13:31:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Ajgor pisze:

    > A jesli wpłacałem przelewami bankowymi przez internet,
    > i nie mam drukowanych dowodów w domu,
    > ale w każdej chwili na żądanie bank mi wyda potwierdzenia przelewów, to może
    > być?

    Może być, nawet te samodzielnie drukowane powinny wystarczyć.

    --
    Liwiusz