  • 1. Data: 2003-03-21 08:05:59
    Temat: Ulga budowlana
    Od: "Matfiej" <m...@p...onet.pl>

    Witam.
    Kupiłem mieszkanie w 2001r na kredyt. Kredyt spłacają na razie rodzice.
    1. W pierwszym roku ulgę miałe na wysokość limitu, czy mogę doliczać wydatki
    na urządzenie mieszkania do ulgi budowlanej, a nie korzystać z remontowej ?
    2. Czy ulgę mogę wykorzystać przez cztery lata czy też aż skończy mi się
    kwota do odliczenia.
    3. Czy jako że rodzice spłacają kredyt przelewami na moje konto to można to
    potraktować jako rentę ? Wtedy oni mogliby sobie odliczyć te wydatki, a ja
    bym za to wtedy płacił podatek, ale ja mam niższe dochody więc i niższy
    limit ?

    Z góry dzięki Pozdrawiam
    Matfiej

  • 2. Data: 2003-03-21 08:26:06
    Temat: Re: Ulga budowlana
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Witam.
    > Kupiłem mieszkanie w 2001r na kredyt. Kredyt spłacają na razie rodzice.

    ooo, jesli kupiles mieszkanie, a nie masz pokrycia w dochodach, a
    rodzice nie zglosili darowizny to dopiero zaczna sie twoje klopoty ;)

  • 3. Data: 2003-03-21 10:24:25
    Od: "Matfiej" <m...@p...onet.pl>

    > ooo, jesli kupiles mieszkanie, a nie masz pokrycia w dochodach, a
    > rodzice nie zglosili darowizny to dopiero zaczna sie twoje klopoty ;)

    A co to ma do rzeczy ??
    Pozdrawiam
    Matfiej

  • 4. Data: 2003-03-21 10:32:49
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Matfiej" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A co to ma do rzeczy ??
    > Pozdrawiam
    > Matfiej

    Ano to, ze moga byc problemy.... jesli kwota darowizny przekroczy w okresie
    5 lat
    kwote wolna od jednego darczyncy....

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-03-21 10:33:21
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > A co to ma do rzeczy ??

    Jak co ? Jak sie okaze, ze wydajesz wiecej niz zarabiasz to na pewno
    ktos sie zglosi ;)

  • 6. Data: 2003-03-21 11:20:53
    Od: "Matfiej" <m...@p...onet.pl>

    > Jak co ? Jak sie okaze, ze wydajesz wiecej niz zarabiasz to na pewno
    > ktos sie zglosi ;)

    A skąd wziąłeś takie dziwne wnioski że wydaje więcej niż zarabiam ??
    A potrafisz odpowiadać na pytanie główne ?? Bo jak nie znasz odpowiedzi to
    po co generujesz tekst ??
    Pozdrawiam
    Matfiej

  • 7. Data: 2003-03-21 11:57:31
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    > A skąd wziąłeś takie dziwne wnioski że wydaje więcej niż zarabiam ??
    > A potrafisz odpowiadać na pytanie główne ?? Bo jak nie znasz odpowiedzi to
> [...]

    Czolowieku - nie irytuj sie....

    Zamiast cieszyc sie ze ktos zwraca Ci uwagę, żebys dopilnował czy
    przypadkiem nie podpadniesz pod "kodeks karno - skarbowy"
    "pyskujesz".

    Jak chcesz miec to, za co placisz, to idz i zaplac...

    A poza tym ...
    Sprawdz sobie dokad przyskuguje ulga budowlana
    i ocen sytuacje.
    Tu nie ma wrozki, kota by wiedziala czy Ci onajeszce przysluguje.

    Boguslaw

  • 8. Data: 2003-03-21 13:13:29
    Od: "Matfiej" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > i ocen sytuacje.
    > Tu nie ma wrozki, kota by wiedziala czy Ci onajeszce przysluguje.

    A czy ty wogóle czytasz pytania ?? czy tylko teskt ??
    Pytanie dotyczyło ulgi budowlanej i jej zasad a nie jakiś oderwanych rzeczy.
    Matfiej

  • 9. Data: 2003-03-21 13:38:20
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Matfiej" [...]

    > A czy ty wogóle czytasz pytania ?? czy tylko teskt ??
    > Pytanie dotyczyło ulgi budowlanej i jej zasad a nie jakiś oderwanych
    rzeczy.
    > Matfiej

    Z ulgi budowlanej mozesz korzystac dokad Ci ona przysluguje...
    do zakonczenia inwestycji...
    Potem mozesz z remontowej...

    Jesli korzystasz z budowlanej mozesz korzystac tez w miedzyczasie z
    remontowej, ale przeciez niemozesz remontowac
    mieszkania, ktorego jeszcze budujesz.....ale inne mozesz...

    Wiec przemysl sytuacje i zadecyduj.
    (i mimo wszystko pilnuj by Cie urzad nie rozliczyl z podatku od darowizny)

    Boguslaw

  • 10. Data: 2003-03-21 14:05:41
    Od: "Matfiej" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Wiec przemysl sytuacje i zadecyduj.
    > (i mimo wszystko pilnuj by Cie urzad nie rozliczyl z podatku od darowizny)

    Czyli w takim razie to że ulga jest czteroletnia oznacza, że przez cztery
    lata można doliczać do ulgi, a korzystać z odliczenia można aż do
    wyczerpania kwoty ?? Czy w takim razie można doliczać do ulgi tak, żeby po
    odliczeniu z zeszłego roku w tym znowu osiągnąć maksymalny limit dla takiej
    ulgi ??

    Dopóki nie ma spisanej umowy to nie ma i samej darowizny, więc urząd nie ma
    podstaw do przyczepienia się do mnie.

    Dzięki i pozdrawiam
    Matfiej