  • 21. Data: 2005-12-27 07:33:36
    Temat: Re: Ulepszenie? Nie wiem jak ugryźć wymianę komputerów
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Cavallino wrote:

    > Muszą być dwie z następujących części:
    > -faktura zakupu
    > -oryginalna płyta
    > -naklejka

    Coś się zmieniło? Bo 2 lata emu na kursach dla audytorów było 3 z 5:

    jak wyżej plus
    - oryginalna dokumentacja
    - licencja (uznawali nawet tę elektroniczną w postaci pliku na CD)

  • 22. Data: 2005-12-27 07:38:36
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Hm... masz namyśli bezpowrotną (w założeniu) utratę nalepki
    > wskutek pozostania na obudowie ?

    W tej dziedzinie to polecam suszarkę do włosów. Jak jej użyć, to chyba
    nie muszę wyjaśniać.

  • 23. Data: 2005-12-27 12:43:22
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Wystarczy, że ci udowodnią, że komputer jest nowszy niż data zakupu
    > windowsa.

    Wracasz do źródła - pytałem już o definicję "komputera".

    > Ale za to to by cie już microsoft musiał ścigać cywilnie, czego mu się
    > raczej robić nie będzie chciało.

    Dokładnie, zwłaszcza że masz dużą szansę udowodnić iż jednak była to
    modyfikacja komputera, a nie jego wymiana.

  • 24. Data: 2005-12-27 12:44:19
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Coś się zmieniło? Bo 2 lata emu na kursach dla audytorów było 3 z 5:
    >
    > jak wyżej plus
    > - oryginalna dokumentacja
    > - licencja (uznawali nawet tę elektroniczną w postaci pliku na CD)

    Masz rację.
    3 z 5, przy czym w przypadku OEM parę rzeczy odpada.

  • 25. Data: 2005-12-29 03:07:47
    Od: "RW" <r...@p...onet.pl>

    > kupowac windowsa oddzielnie i nie kupować komputera z systemem operacyjnym
    > na pokładzie.
    >
    > Teraz to już za późno na myślenie o przeszłości. Myśleć trzeba było jak
    > się kupowało komputer, a nie jak się go sprzedaje.

    Albo znaleźc zaufanego sprzedawcę co da dozywotnią gwarancję na sprzęt:)
    wtedy MS nie może odmówic zarejestrowania programu jeżeli jest po naprawie
    gwarancyjnej..kwestia wysłania faksu z serwisu..Sprawdzone:) A nikt nie może
    zabronic sprzedawcy wystawienia dowolnie długiej gwarancji:)

    pozdrawiam

    Wiesiek

  • 26. Data: 2005-12-29 23:32:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Dec 2005, Daniel Wieszczycki wrote:

    > 3. Nowy zestaw wprowadzić do ewidencji - i teraz jak, bo jezeli do kompa o
    > wartości np. 2000 dorzucę monitor za kolejne 2000 to już mam 4000. Czy
    > jeżeli monitor jest już zamortyzowany, to jego wartośc jest 0?

    Mamy kompa za 2kzł "pudełko" i 2 kzł monitor.
    Zamortyzowany.
    Odłączamy monitor i czytamy:
    +++
    20. W razie trwałego odłączenia od danego środka trwałego części składowej
    lub peryferyjnej wartość początkową tego środka zmniejsza się, od
    następnego miesiąca po odłączeniu,
    o różnicę między ceną nabycia (kosztem wytworzenia) odłączonej części
    [...było 2000 zł...]
    a przypadającą na nią, w okresie
    połączenia, sumą odpisów amortyzacyjnych
    [...było: 2000 zł...]
    obliczoną przy zastosowaniu
    metody amortyzacji i stawki amortyzacyjnej stosowanej przy obliczaniu
    odpisów amortyzacyjnych tego środka trwałego.
    ---

    Wychodzi różnica=0 zł.
    Tak ?
    Co z ewidencją ? - formalnie przepis (art. 22n.2.10 !) wymaga
    wpisania wyłącznie "zmiany", nie precyzując czy zmianę o wartości
    zero wpisywać :) - załóżmy że nie trzeba.
    Przyznam ze ja bym wpisał - zawsze mówię że człowiek za 3 lata SAM
    może nie pamiętać co z czym zrobił. A tak... "jest w papierach".

    No to jedziemy dalej:
    +++
    21. Jeżeli odłączona część zostanie następnie przyłączona do innego środka
    trwałego, w miesiącu połączenia zwiększa się wartość początkową tego
    innego środka o różnicę, o której mowa w ust. 20.
    ---

    > Jak tak to OK.

    ...to OK czy nie OK ? ;)

    > A wiecie, że większośc osób mających jeszcze
    > legalnie kupione Win95, Win2000 używa ich nielegalnie?

    Rozważmy możliwość że tak nie jest ;)

    > W licencji M$
    > zabrakło bowiem okresu, na jaki licencja jest udzielana. A w takim razie,
    > według naszego prawa autorskiego, licencja jest na 5 lat.

    Owszem, zwracała na to uwagę na .prawo Marta Wieszczycka (prof.
    prawa jak się nie mylę, kiedyś oberwałem za zstępnych bo pokręciłem
    coś przy Kodeksie :)).

    > Więc większośc M$
    > programów kupionych ponad 5 lat temu jest już nielegalna :)

    Kiedy akceptujesz licencję ?
    Pomiońmy fakt trudności dowodowych kiedy licencja została
    zaakceptowana - wszystko zaczyna się od postanowienia
    wyrażonego przez udostępnioną *formę* umowy: kliknięcie
    myszką lub naciśnięcie klawisza.
    Art.66.1 stanowi: "chyba że w umowie postanowiono inaczej"
    Tylko jeśli w umowie brak postanowienia, 66.2 ma zastosowanie
    (prawo wygasa).
    Co w przypadku reinstalacji po 5 latach ?
    - Microsoft wyraża propozycję umowy czy nie ?
    Bo chodzi o prostą rzecz: skoro umowa obowiązuje 5 lat to
    trzeba powiedzieć od którego momentu.
    Przecież nie od momentu zakupu...

    > Ale to dyskusji raczej na pl.soc.prawo

    ...owszem, owszem :) ale ostatnio nie czytam... :( (za dużo !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 27. Data: 2005-12-30 01:35:14
    Od: Daniel Wieszczycki <d...@N...pl>

    Dnia Fri, 30 Dec 2005 00:32:15 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > acała na to uwagę na .prawo Marta Wieszczycka (prof.
    > prawa jak się nie mylę, kiedyś oberwałem za zstępnych bo pokręciłem
    > coś przy Kodeksie :)).

    Moja szanowna małżonka owszem, wykłada prawo, ale profesury to się jeszcze
    nie dochrapała :) A zstępni to jedna z jej specjalizacji - zajmuje się
    m.in. spadkowym, dlatego pewnie coś tam Ci poprawiła. Ja się czasami
    udzielam w kwestiach z pogranicza prawa i nowych technologii, ale czasu
    raczej nie mam.
    Z podatkami natomiast staramy się miec jak najmniej do czynienia, w
    kwestiach wątpliwych zawsze jest pspp i niejaki Godfryfd :)

    --
    Daniel Wieszczycki
    DataSec Consulting - www.datasec.pl

  • 28. Data: 2005-12-30 02:14:50
    Od: Daniel Wieszczycki <d...@N...pl>

    Dnia Fri, 30 Dec 2005 02:35:14 +0100, Daniel Wieszczycki napisał(a):

    > i niejaki Godfryd :)

    Własnie zauważyłem, że robię z ciebie jakiegoś podatkowego Boga :) a ty
    mnie nie poprawiasz :) Pozdrawiam Gotfrydzie :) Hmmm, po niemiecku Got to
    też Bóg no nie? :)

  • 29. Data: 2005-12-30 11:15:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Dec 2005, Daniel Wieszczycki wrote:

    > Własnie zauważyłem, że robię z ciebie jakiegoś podatkowego Boga :) a ty
    > mnie nie poprawiasz :)

    ...bo spotyka się AFAIR ze 4 pisownie (4 formy - uznawane za różne
    imiona, acz z tym samym rdzeniem), więc się przyzwyczaiłem
    i tylko przy formalnościach się upominam :)

    > Pozdrawiam Gotfrydzie :) Hmmm, po niemiecku Got to
    > też Bóg no nie? :)

    Też. To jest "tekst złożony" :)

    A z tymi zstępnymi to jakoś tak było - wnuków chciałem wyłączyć
    ze zstępnych :) no i się poduczyłem.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)