  • 1. Data: 2011-05-25 09:27:40
    Temat: Udzielenie licencji itp. = stawka 8%
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    Witam!
    Właśnie otrzymałem interpretacje indywidualną potwierdzającą fakt że
    przy udzieleniu licencji na oprogramowanie (stworzone w całości przez
    udzielającego licencję a więc posiadającego autorskie prawa osobiste i
    majatkowe ) w ramach prowadzonej DG może byc stosowana stawka 8%. W
    sposób oczywisty rozciąga sie to na tworzenie stron internetowych czy
    pisanie programów na zlecenie, ponieważ w załaczniku jest mowa zarówno o
    udzieleniu licencji do praw majątkowych jak i przeniesieniu praw.
    Wystarczy by byc autorem w 100%, przedmiotem byl utwór według ustawy o
    prawie autorskim i samemu udzielić /przenieść licencji do utworu.
    Interpretacja jeszcze dostepna online pewnie nie jest a i mi 5 stron A4
    nie chce sie przepisywac, jej numer to ITPP1/443-313/11/DM.
    I nie ma znaczenia fakt czy jest program dystrybuowany w wersji
    elektronicznej, na nosniku CD,DVD czy PENDRIVE poneiwaz przedmiotem
    sprzedazy jest udzielenie licencji a nie towar. Oczywiscie dystrybutor
    est w gorszej sytuacji bo on juz musi stosować stawke 23%.

    Pisze to bo zapewne wiekszosc osob wykonujacych programy na zlecenie czy
    strony www stosuje standardowa stawke a jest to czyste frajerstwo. Ja
    naszczescie 'obudzilem sie' przed najwieksza sprzedaza, wiec nie
    stracilem za wiele.

    P.

  • 2. Data: 2011-05-25 10:19:44
    Temat: Re: Udzielenie licencji itp. = stawka 8%
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-25, Pendrive <P...@d...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > strony www stosuje standardowa stawke a jest to czyste frajerstwo. Ja
    > naszczescie 'obudzilem sie' przed najwieksza sprzedaza, wiec nie

    A ja myślę, że większości osób, które wykonują "strony na zlecenie"
    to wszystko jedno, bo takie rzeczy się robi zazwyczaj na zlecenie firm,
    a nie osób prywatnych, a firmom zazwyczaj VAT powiewa, bo w takich
    sytuacjach jest neutralny. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2011-05-25 10:48:29
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

> [...]
    > to wszystko jedno, bo takie rzeczy się robi zazwyczaj na zlecenie firm,
    > a nie osób prywatnych, a firmom zazwyczaj VAT powiewa, bo w takich

    O ile zamawia vatowiec, firma i o ile nie stosuje sie cen brutto
    (allegro) :-)

    pozdrawiam
    P.

  • 4. Data: 2011-05-25 14:38:41
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Pendrive" <P...@d...pl> napisał w wiadomości

    > O ile zamawia vatowiec, firma i o ile nie stosuje sie cen brutto
    > (allegro) :-)

    W sumie, to przydaloby sie jakies Allenetto - czyli Allegro ale wylacznie do
    transakcji B2B - czy to dla zdrowszej konkurencji w takiej sytuacji jak
    mowisz, czy tez np. do sprzedawania jakiegos elektroniczny element
    wyposazenia, albo akcesoria foto (coby nie wpasc w kase, jesli komus akurat
    to urzadzenei nie jest chwilowo potrzebne).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2011-05-25 14:58:18
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-05-25, o godz. 11:27:40
    Pendrive <P...@d...pl> napisał(a):

> [...]
    > czy strony www stosuje standardowa stawke a jest to czyste
    > frajerstwo. Ja naszczescie 'obudzilem sie' przed najwieksza

    Ciekawa sprawa, ale pozwolisz że pozostanę sceptyczny póki nie
    przeczytam pytania, na które odowiedział MinFin ;)

    Tomek

  • 6. Data: 2011-05-26 10:20:30
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-05-25 16:58, tomek pisze:

    > Ciekawa sprawa, ale pozwolisz że pozostanę sceptyczny póki nie
    > przeczytam pytania, na które odowiedział MinFin ;)

    "Czy udzielajac licencji na uzytkownanie oprogramowania podatnik może
    stosowąc stawkę 8 %":), a zalozenie ze sprzedaje w sposob zorganizowany
    i ciagly w celach zarobkowych w ramach Dg stworzony tylko przez siebie
    program zarowno w wersji elektronicznej, jak i na cd, dvd, pendrive ,
    zarowno uzytkownikom koncowym nieprowadzacym DG, prowadzacym czy
    dystrybutorom. To tak w skrocie. Oczywiscie wspominajac o wersji na
    nosniku wsparlem sie wyrokiem sadu administracyjnego w skladzie 7
    sedziow ktory mowi o tym ze nosnik jest jedynie czynnoscia wykonawcza w
    stosunku do nabycia licencji wiec nie dalem duzego pola do popisu.

  • 7. Data: 2011-05-26 10:21:54
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

> [...]
    > to wszystko jedno, bo takie rzeczy się robi zazwyczaj na zlecenie firm,
    > a nie osób prywatnych, a firmom zazwyczaj VAT powiewa, bo w takich

    a czy przypadkiem odliczanie vat przy blednej stawce nie dziala w ten
    sposob, ze jezeli cos podpada pod stawke nizsza niz standardowa a
    podatnik wystawi fakture na stawke standardowa to musi on zaplacic vat
    od stawki standardowej a kontrahent moze odliczyc tylko stawke pod ktora
    faktycznie podpada (czyli tu 8%) ?

    P.

  • 8. Data: 2011-05-26 10:37:30
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-26, Pendrive <P...@d...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > podatnik wystawi fakture na stawke standardowa to musi on zaplacic vat
    > od stawki standardowej a kontrahent moze odliczyc tylko stawke pod ktora

    Teoretycznie tak. Wątpliwość: piszesz o udzieleniu licencji.
    Przekazanie praw majątkowych to nie jest udzielenie licencji.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2011-05-26 11:02:36
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.05.2011 16:38, SDD pisze:
    > W sumie, to przydaloby sie jakies Allenetto - czyli Allegro ale wylacznie do
    > transakcji B2B

    No to pomysł na biznes już masz :D Teraz ino realizuj, realizuj..... :D

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2011-05-26 11:20:02
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    > On 2011-05-26, Pendrive<P...@d...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Teoretycznie tak. Wątpliwość: piszesz o udzieleniu licencji.
    > Przekazanie praw majątkowych to nie jest udzielenie licencji.

    punkt w zalaczniku o vat mowi o przekazaniu praw oraz udzieleniu
    licencji czyli o dwoch osobnych sprawach.
    "za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do
    artystycznego wykonania", lapie sie wiec pod to w sposob oczywisty
    zarowno udzielenie licencji na program, czy strone jak tez przeniesienie
    praw majatkowych do programu czy strony.