  • 1. Data: 2003-03-17 23:46:47
    Temat: Ubezpieczenie auta a działalność gospodarcza
    Od: " Sprawiedliwy:-)" <s...@N...gazeta.pl>

    Czy eksperci z listy mogliby mi powiedzieć, czy można wliczyć w koszty
    samodzielnej działalności gospodarczej ratę ubezpieczenia samochodu
    osobowego, który jest ujety w ewidencji środków trwałych?
    Roczna umowa z ubezpieczycielem została zawarta następnego dnia po zgłoszeniu
    działalności - ale faktyczne zgłoszenie rozpoczęcia działalności w US
    nastapiło 2 tyg później i od tej daty liczy się też wpis auta do ewidencji.
    Samochód nie jest, niestety, ciężarowy. Będę wdzięczny za radę - czy można
    chociaż II-gą ratę wliczyć w koszty? Przecież odlicza się koszty paliwa, a
    bez OC samochód nie może się poruszać podrodze. (Mam OC i AC)
    Wiem, że nie można odliczać VAT-u z paliwa, bo auto nie jest ciężarowe. Czy
    z tego powodu nie można odliczyć również ubezpieczenia?

    Jeśli nie jest możliwe odliczanie kosztów ubezpieczenia auta osobowego - to
    koszty ubezpieczenia jakich aut można wliczać w koszty?
    Będę wdzięczny za pomoc.
    pzdr.
    S.

  • 2. Data: 2003-03-18 00:12:24
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik " Sprawiedliwy:-)" <s...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:b55mp7$dbt$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    >
    > Jeśli nie jest możliwe odliczanie kosztów ubezpieczenia auta osobowego -
    > koszty ubezpieczenia jakich aut można wliczać w koszty?
    --------------------------------------
    Można zaliczać w koszty ubezpieczenie od samochodu osobowego wpisnaego do
    ew.środ.trw.tylko jest ograniczenie do wartości samochodu ale już teraz nie
    kojarze wartości.
    Wiola

  • 3. Data: 2003-03-18 12:06:25
    Od: "buba" <1...@w...pl.NOSPAM>

    > ew.środ.trw.tylko jest ograniczenie do wartości samochodu ale już teraz
    nie
    > kojarze wartości.

    20.000 Euro chyba

    bubbaaa