  • 1. Data: 2002-09-14 23:54:36
    Temat: US dowalil mi podatek za darowizne
    Od: a...@p...onet.pl (Mr Smith)

    Witam Wszystkich ktorzy zechcieli tu zagladnac i prosze o rade,

    2 lata temu rodzice przepisali mi dom z dzialka na spoke z siostra i z prawem
    dozywotniego uzytkowania (pomniejsza to podatek).
    Notariusz nie pobral podatku zaliczajac mnie i siostre do I grupy wzgledem
    darujacych na podstawie art 9,14,16 ustawy z dnia 28.07.1983 (tekst jednolity Dz.U.
    z 1997 nr 16 poz89 z pozn. zm).

    Po 2 latach dostalem pismo z US informujace ze podwyzszaja do kwoty xxx wartosc
    rynkowa udzialu w nieruchomosci.

    Wedlug wyjasnien Pani z US - nie zameldowalismy sie do roku w tym lokalu co bedzie
    nas kosztowac dodatkowo po 3000 zl od osoby.

    Czy ktos sie orientuje -jak z tego wybrnac ?

    --
    Mr Smith
    (Matrix Agent's)

  • 2. Data: 2002-09-16 06:34:53
    Temat: Re: US dowalil mi podatek za darowizne
    Od: "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl>

    > Po 2 latach dostalem pismo z US informujace ze podwyzszaja do kwoty xxx
    wartosc
    > rynkowa udzialu w nieruchomosci.

    Niestety tak robią, to gangsterstwo i nie da się ominąć. Radzę się
    potargować (ich ceny są zwykle z sufitu) - zaproponuj jakąś cenę pośrednią,
    najlepiej popratą jakimś wywodem czy wyceną, jeżeli Twoja cena będzie
    rozsądna, zgodzą się.

    P.

  • 3. Data: 2002-09-16 10:59:35
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl> wrote in message
> [...]
    pośrednią,
    > najlepiej popratą jakimś wywodem czy wyceną, jeżeli Twoja cena będzie

    Mysle, ze trzeba ponegocjowac...
    Ustanowiliscie Panstwo prawo rodzicow do korzystania z domu....
    wiec nie mogliscie tam mieszkac, bo mieszkaja rodzice...

    Ustawa o podatku od spadkow i darowizn mowi, ze w takim wypadku
    termin "zamieszkania" przesuwa sie - jest na to 5 lat

    (Art 16 pkt 3 ustawy o podatku od spadkow i darowizn)

    Powodzenia w negocjacjach...
    I czekamy na wiesc o wynikach..

    Boguslaw