  • 11. Data: 2006-02-07 12:07:06
    Temat: Re: US a likwidacja dzia?alnosci
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Feb 2006, gonia wrote:

    > działalności, została postawiona teza, że o remanencie zawiadami asię
    > naczelnika?

    Tak.
    Wyraźnie jest zamknięta lista przypadków kiedy można nie powiadamiać,
    ujęto na niej rozpoczęcie DG a nie ujęto kończenia DG.
    Wniosek: trzeba.

    > Pozwolę sobie mieć inne zdanie na ten temat.

    Przyjmuję do wiadomości i nie podzielam :)
    Litera prawa jest jaka jest i ma pierwszeństwo przed wykładnią
    celowościową.

    > Ostatnie 3 słowa mówią o wyposażeniu, więc nie na to się zdziwiłam - akurat w
    > księgach handlowych są ST w ramach wyposażenia, więc na jedno, że tak napiszę
    > wychodzi

    Nie wychodzi: ST nie liczą się podatkowo do remanentu.
    Przy zamykaniu DG na KPiR między skutkami dla podatku dochodowego
    przy ST i wyposażeniu różnica może być drastyczna.
    Co gorsza, od wyposażenia ewidencjonowanego można zapłacić podatek
    dwa razy: raz przy zamykaniu, drugi raz przy sprzedaży (po zamknięciu)
    co jest nielogiczne.
    Piszę 'może' bo w obu przypadkach są czynniki warunkowe: przy zamykaniu
    DG ów "współczynnik" (może być mały), przy późniejszej sprzedaży
    limit 6 lat.

    > a z czytaniem tegoż rozporządzenia, podobnie jak i ustawy o rachunkowości mam
    > się całkiem dobrze;>

    Miło mi :), ale czasem trzeba podrażnić ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2006-02-07 13:51:36
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 07-02-2006 13:07, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > Piszę 'może' bo w obu przypadkach są czynniki warunkowe: przy zamykaniu
    > DG ów "współczynnik" (może być mały), przy późniejszej sprzedaży

    zastanawiam się, czy ja faktycznie daję Ci tak wiele powodów do czepiania?;>
    znam róznicę między ST a wyposażeniem, nawet jak niektórych to dziwi;-)

    porównanie wyposażenia do ST miało na celu poinformowanie, że nie będę
    krzyczała że skoro w uor nie ma takiego pojęcia to znaczy że ono nie
    istnieje;-))

    g.

  • 13. Data: 2006-02-08 08:53:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Feb 2006, gonia wrote:

    > zastanawiam się, czy ja faktycznie daję Ci tak wiele powodów do czepiania?;>

    Widać mam tendencję do wyciągania przeciwnych wniosków ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)