  • 1. Data: 2007-06-07 15:19:25
    Temat: Towar wolny od cła, a cło od kosztu jego transportu.
    Od: s...@g...com

    Witam,

    Wiem, że cło oblicza się od ceny towaru powiększonej o koszt
    transportu. Jeśli jednak na dany towar nie ma cła (np. książki), to
    czy cło oblicza się od samego kosztu transportu?

    Czy istnieje coś takiego jak cło od kosztów transportu?
    To samo pytanie jeśli chodzi o podatek...

  • 2. Data: 2007-06-07 17:12:21
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > czy cło oblicza się od samego kosztu transportu?
    > Czy istnieje coś takiego jak cło od kosztów transportu?
    > To samo pytanie jeśli chodzi o podatek...

    Cło nalicza się od wartości transakcyjnej towaru.
    Jeśli dany towar jest zwolniony z cła, to od czego chcesz naliczać?
    Wg jakiej taryfy chcesz zapłacić cło od usługi?
    (transport nie jest towarem)
    Jeśli chodzi o podatek (rozumiem, że VAT), to
    podstawą opodatkowania jest wartośc celna powiekszona o należne cło
    (i ewentualnie jeszcze o akcyzę, jeśli występuje) więc tu
    będzie doliczony transport do podstawy.
    Czy to już Gombrowicz i Dostojewski z importu? :-)