  • 1. Data: 2010-01-01 20:44:55
    Temat: Towar przyjety w grudniu
    Od: zlotawy <z...@g...com>

    Witam,
    w kpir gdy towar do sprzedazy przyjeto w grudniu, na fakturze data
    sprzedazy grudniowa, termin platnosci w styczniu. Jesli platnosc
    nastapi w styczniu, to w kpir mozna zakup zaksiegowac to z data
    styczniowa?

    Pozdrawiam
    zlotawy

  • 2. Data: 2010-01-01 20:58:24
    Temat: Re: Towar przyjety w grudniu
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    zlotawy wrote:

> [...]
    > sprzedazy grudniowa, termin platnosci w styczniu. Jesli platnosc
    > nastapi w styczniu, to w kpir mozna zakup zaksiegowac to z data

    A jak nie zaplacisz, to wcale nie ksiegujesz?

  • 3. Data: 2010-01-01 21:38:10
    Od: zlotawy <z...@g...com>

    On 1 Sty, 21:58, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > A jak nie zaplacisz, to wcale nie ksiegujesz?

    czyli grudzien. i od razu remanent, przeksiegowanie.. i caly rok
    zaliczki bez uwzglednienia kosztu tego zakupu.
    zlotawy

  • 4. Data: 2010-01-01 21:44:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    zlotawy wrote:

    > czyli grudzien. i od razu remanent, przeksiegowanie.. i caly rok
    > zaliczki bez uwzglednienia kosztu tego zakupu.
    > zlotawy

    Dokladnie taka jest idea tego przepisu o remanencie.
    Wszystko co kupisz, a tego nie sprzedasz, wypada z kosztów na koniec roku.

  • 5. Data: 2010-01-01 23:06:43
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    cef napisal:
    > Dokladnie taka jest idea tego przepisu o remanencie.
    > Wszystko co kupisz, a tego nie sprzedasz, wypada z kosztów na koniec roku.

    A wpada w nowe koszty na poczatku nowego roku? ;)
    --
    Pozdrawia,

    Jacek
    (niesprzedajacy towarow)

  • 6. Data: 2010-01-01 23:22:16
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jacek_P wrote:

    > A wpada w nowe koszty na poczatku nowego roku? ;)

    Wiesz przecież, że nie.
    Brak kosztów w grudniu nie boli tak bardzo-tego się pytający spodziewa ale
    podatek za styczeń- a sprzedaż w styczniu bez tych kosztów zakupowych-
    to często jest niespodzianka. Sam tak kiedyś miałem :-)

  • 7. Data: 2010-01-02 00:51:29
    Od: <s...@a...pl>

    > A wpada w nowe koszty na poczatku nowego roku? ;)

    Tak. Zgłaszasz dobrowolne wykonanie remanentu do US i go robisz w pierwszych
    dniach stycznia, po czym wpisujesz go do KPiR.

    Potem US robi ci remanent w listopadzie i płacisz wyższą, podwójną zaliczkę na
    PIT. Oczywiście, o ile trafisz na myślącego i pamiętliwego urzędnika.

  • 8. Data: 2010-01-03 16:33:14
    Od: "Jacek" <j...@w...pl>

    co wy piszecie ????????? towar kupiles i otrzymales w grudniu to masz
    koszt grudnia . tak jak piszesz co bedzie jak dostaniesz towar w 01 2010 a
    zaplacisz w styczniu 2011 to beedziesz mIal koszt stycznia 2011????????

    moze ja Was nie rozumiem ?

  • 9. Data: 2010-01-03 16:49:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jacek wrote:

    > co wy piszecie ????????? towar kupiles i otrzymales w grudniu to masz
    > koszt grudnia . tak jak piszesz

    Prosze poczytac rozporzadzenie w sprawie prowadzenia
    podatkowej ksiegi przychodów i rozchodów. Tam sa opisane
    zasady rozliczania spisu z natury (remanentu)
    Towar kupiony i otrzymany w grudniu bedzie kosztem grudnia,
    ale w ramach remanentu o wartosc tego zakupu trzeba bedzie skorygowac
    ogólne koszty uzyskania - jest to opisane w objasnieniach do prowadzenia
    KPiR.

    co bedzie jak dostaniesz
    > towar w 01 2010 a zaplacisz w styczniu 2011 to beedziesz mIal koszt
    > stycznia 2011????????
    > moze ja Was nie rozumiem ?

    Tak podejrzewam, poniewaz zaplata nie ma nic do rzeczy.

  • 10. Data: 2010-01-04 23:43:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 Jan 2010, Jacek wrote:

    > co wy piszecie ????????? towar kupiles i otrzymales w grudniu to masz
    > koszt grudnia

    To jest "koszt pozorny".
    Zakup towaru handlowego co do zasady nie jest kosztem, staje się dopiero
    kosztem w momencie sprzedaży.
    Zaliczenie "wprost" w koszty przy KPiR jest korygowane remanentem
    - niesprzedane towary po prostu "wylatują" z kosztów i tyle.

    pzdr, Gotfryd