  • 31. Data: 2006-01-31 23:55:06
    Temat: Re: To jak to jest w końcu z tą kasą fiskalną?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Jan 2006, morghul wrote:

    > A jeśli fizycznym też ale wystawiam faktury?

    Jest tylko jedno zwolnienie szczególne, dotyczy małej
    ilości USŁUG przy małej ilości FAKTUR (na sztuki podano).

    Z zasady wystawianie f-r z niczego nie zwalnia.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 32. Data: 2006-01-31 23:56:23
    Od: tarcamion <tarcamion_nie_lubie_spamy@bardzo_gazeta.pl>

    tarcamion napisał(a):
    > Czy jeżeli rozpoczynam działalność z dniem 1 lutego 2006, jestem
    > płatnikiem VAT i będę prowadził sprzedaż wysyłkową oraz usługi firmom i
    > nie to czy muszę posiadać kasę fiskalną? Dla mnie te akty prawne są dość
    > zagmatwane.
    Pytałem w US w Będzinie. Wygląda to tak:
    Kasę fiskalną muszę mieć jeśli przekroszę obrót 20000 zł, a sprawa daty
    "do 31 marca" oznacza, że do tego dnia aktualna jest kwota 20000 i
    zwolnienie z kasy. Nie znaczy to, że do tego dnia kasę muszę mieć, ale
    że tyle jest ważne to rozporządzenie i może się zmienić. Tak więc na
    dzień dzisiejszy kasy mieć nie muszę do póki nie przekroczę 20k zł.
    Ponoć jeżeli mogę udomkumentować transakcje za pomocą historii konta
    bankowego to nie muszę mieć kasy fiskalnej. Mówię "Ponoć" bo na papierze
    takiego rozporządzenia nie widziałem, ale tylko mi pani w słuchawce
    mówiła i do tego w mojej opinii dość niepewnie.

  • 33. Data: 2006-02-01 00:17:41
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > W tej chwili jest zamieszanie. Oczywisty stan był do 31.XII.2005 :)

    Jeśli nowa DG to na razie nie ma wątpliwości:

    § 3a. ust.4. rozporządzenia:
    "Zwalnia się również z obowiązku ewidencjonowania do dnia przekroczenia
    kwoty obrotów w wysokości 20.000 zł z działalności określonej w art. 111
    ust. 1 ustawy, nie dłużej jednak niż do dnia 31 marca 2006 r. - podatników
    rozpoczynających sprzedaż w pierwszym kwartale 2006 r."

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 34. Data: 2006-02-01 00:44:39
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    tarcamion napisał(a):

    > Ponoć jeżeli mogę udomkumentować transakcje za pomocą historii konta
    > bankowego to nie muszę mieć kasy fiskalnej. Mówię "Ponoć" bo na papierze
    > takiego rozporządzenia nie widziałem

    Czyżby? Toż to w tej chwili najważniejsze rozporządzenie.
    Szczegóły tutaj:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/m
    sg/46cd223d478a9fcb?hl=pl

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 35. Data: 2006-02-01 14:07:42
    Od: "morghul" <t...@o...pl>

    > Z zasady wystawianie f-r z niczego nie zwalnia.

    Dziękuje, o to właśnie mi chodziło...

    Czyli jednak po 1 kwietnia kasa koniecznie... oj kochany Państwo nasze..

    --
    morghul

  • 36. Data: 2006-02-01 14:49:35
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    morghul wrote:

    > Dziękuje, o to właśnie mi chodziło...
    >
    > Czyli jednak po 1 kwietnia kasa koniecznie... oj kochany Państwo
    > nasze..

    Usługi telekomunikacyjne zwolnione przedmiotowo też kasa?

    A swoją drogą, to jaki model wybrać? Chciałbym kupić pierwszą kasę lub
    drukarkę jakiś droższy model i skorzystać z ulgi 50%, a dopiero zapasową
    kupić jakiś tani za 700 zł.

    Myślałem o drukarce Posnetu, mój program ją obsługuje ale nie wiem czy mi
    się chce mieć kompa uruchomionego, czy nie lepiej wolnostojący sprzęt?
    Działalność usługowo - handlowa, około 20 typów usług, maksymalnie
    kilkadziesiąt asortymentów towarów handlowych.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 37. Data: 2006-02-01 15:12:23
    Od: Tomasz Kałużny <tomaszka_maupa_UWAGA.klub.chip.pl>

    Tak na marginesie tego od kiedy i kto potrzebuej miec kase... Jak juz
    kupowac to jaka? Ktora polecaja ci ktorzy juz uzytkuja?

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 38. Data: 2006-02-01 16:24:47
    Od: "morghul" <t...@o...pl>

    > A swoją drogą, to jaki model wybrać? Chciałbym kupić pierwszą kasę lub
    > drukarkę jakiś droższy model i skorzystać z ulgi 50%, a dopiero zapasową
    > kupić jakiś tani za 700 zł.

    A właśnie, czy ja dobrze w necie widze, że drukarka fiskalna jest droższa
    niż cała kasa? Nie wyznaję się na tym temacie a dopiero go zgłebiam. Taka
    kasa pracuje samodzielnie a drukarkę podłaczamy do kompa przez RS232 więc na
    mój rozum powinna cena drukarki samej być koszystniejsza. Chyba, że się
    mylę...

    --
    morghul

  • 39. Data: 2006-02-01 16:47:37
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    morghul wrote:

> [...]
    > zgłebiam. Taka kasa pracuje samodzielnie a drukarkę podłaczamy do
    > kompa przez RS232 więc na mój rozum powinna cena drukarki samej być

    Podobno drukarki są "nie do zdarcia" i posiadają znacznie większe pamięci i
    bazy danych artykułów. Współpracują z programami i są dzięki temu bardziej
    uniwersalne.

  • 40. Data: 2006-02-01 17:20:46
    Od: "morghul" <t...@o...pl>

    > Podobno drukarki są "nie do zdarcia" i posiadają znacznie większe pamięci
    > bazy danych artykułów. Współpracują z programami i są dzięki temu bardziej
    > uniwersalne.

    No to wyjaśnia kwestie ceny. Szkoda bo mi przez myśl przeszło to by była
    tańsza opcja.

    --
    morghul