  • 1. Data: 2009-08-24 07:34:07
    Temat: Termin pierwszej wizyty w US i ZUS
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    Załóżmy, że 1.09.2009 składam wniosek do gminy wniosek EDG-1. Jako
    datę rozpoczęcia wpisuję 20.09.2009. Czy od tej daty jest jakiś
    ustalony termin do którego muszę się zgłosić do US i ZUS? Czy mogę to
    zrobić dopiero gdzieś za miesiąc od tej daty 20.09.2009? No bo wiadomo
    - zanim pójdzie się do US (z drukami NIP-1, VAT-R itd) to trzeba mieć
    REGON i konto bankowe, a to TROCHĘ TRWA.

    Pozdrawiam.

    http://megalotto.pl - Wyniki lotto

  • 2. Data: 2009-08-24 07:35:39
    Temat: Re: Termin pierwszej wizyty w US i ZUS
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-08-24, Rafał Kowalczyk <r...@g...com> wrote:

> [...]
    > - zanim pójdzie się do US (z drukami NIP-1, VAT-R itd) to trzeba mieć
    > REGON i konto bankowe, a to TROCHĘ TRWA.

    Ale teraz jest "jedno okienko". :>

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2009-08-24 07:37:51
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    On 24 Sie, 09:35, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:
    > Ale teraz jest "jedno okienko". :>

    Tylko z nazwy :-)

  • 4. Data: 2009-08-26 07:25:03
    Od: molla <m...@g...com>

    Witam wszstkich grupowiczów
    Ja to nazywam instytucją półtorej okienka. Mam swieże wspomnienia z
    własnej pielgrzymki po urzędach.
    ulepszenia widzę tylko w zniesieniu opłaty za wpis do EDG. Złożyłam
    wypełniony druk EDG! w wydziale hadlu, dostałam wpis na nastepny
    dzień, poprosiłam o kopie z którą pomaszerowałam do Urzedu
    statystycznego, regon miałam za godzinę, gdybym czekala na system
    łaczności między urzedami nr regon dostałabym za tydzień. Potem
    wycieczka do US celem zgłoszenia rozpoczecia działalnosci oraz
    zgłoszenia się do Vatu. no przecież mogłabym to załatwić za sprawą
    edg1, ale tego nikt nie zmienił w we własciwych ustawach.
    a zapomniałabym- nie ma wpisu nie ma nr konta, umowy z księgową, to
    jeszcze jedna wycieczka z wypełnionym NIP1, ale to i zgłoszenie jako
    osoby ubezpieczonej załatwia już ksiegowa.
    no i tak wygląda jedo okienko.

  • 5. Data: 2009-08-27 08:38:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Aug 2009, Rafał Kowalczyk wrote:

    > Załóżmy, że 1.09.2009 składam wniosek do gminy wniosek EDG-1. Jako
    > datę rozpoczęcia wpisuję 20.09.2009.

    To jest data od której *można* "legalnie" rozpocząć DG, a przynajmniej
    nie wiem, aby coś się zmieniło w tej kwestii :)

    > Czy od tej daty jest jakiś
    > ustalony termin do którego muszę się zgłosić do US i ZUS?

    A dla odmiany te terminy biegną od faktycznego rozpoczęcia DG.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-08-27 09:19:39
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > To jest data od której *można* "legalnie" rozpocząć DG, a przynajmniej
    > nie wiem, aby coś się zmieniło w tej kwestii :)

    ano się zmieniło;> to to 1,5 okienka, jak ktoś określił:> jak chcesz
    rozpocząć poźniej, to pofatyguje sie wpierw do gminy, dokonaj stosownych
    zmian, a gmina przekaże to odpowiednim urzędom. W innej sytuacji
    przyjmuje sie, że prowadzisz działalność od dnia zaznaczonego we wniosku

    > A dla odmiany te terminy biegną od faktycznego rozpoczęcia DG.

    tylko ze nasze urzędy przyjmują, że data faktycznego rozpoczęcia
    działalnośći biegnie od daty podanej we wniosku

    nie wiem, za jaką karę uraczono nas tym jednym okienkiem

  • 7. Data: 2009-08-27 09:20:11
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    gonia wrote:

    > nie wiem, za jaką karę uraczono nas tym jednym okienkiem

    Toć to przecież mamy kryzys! Na więcej okienek nas nie stać.

    Piotrek

  • 8. Data: 2009-08-27 21:06:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Aug 2009, gonia wrote:

    > ano się zmieniło;> to to 1,5 okienka, jak ktoś określił:>

    Prawda, zapomniałem że "mądrzy inaczej" postanowili uprościć coś,
    co statystycznemu przedsiębiorcy może się zdarza ze 2 razy
    w życiu (zakładając że z raz DG "zamknie" albo przekształci),
    zamiast skupić się na tym z czym trzeba walczyć ciągle.
    BTW: który to rząd wprowadził kwartalne deklaracje VAT?
    Trzeba im to zapamiętać ;)
    (bo dochodowy to za PiS)

    > nie wiem, za jaką karę uraczono nas tym jednym okienkiem

    O to to.
    Zamiast uregulowania na przykład:
    - zwolnienia z kasy rejestrującej sprzedaży ST i wyposażenia,
    "używanego w rozumieniu przepisów" (żeby nie było nadużyć)
    - takoż dla oprogramowania "stanowiącego integralną część
    dostarczaną ze sprzętem" (firmware, drivery,...)
    - prawa do zwolnienia wysyłki pocztą (z mocno rekomendowanym
    magicznym zwrotem "podatnik może")
    ...i faftyliona innych postulowanych usunięć głupot :(

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-08-28 10:36:10
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    On 26 Sie, 09:25, molla <m...@g...com> wrote:
    > poprosiłam o kopie z którą pomaszerowałam do Urzedu
    > statystycznego, regon miałam za godzinę, gdybym czekala na system
    > łaczności między urzedami nr regon dostałabym za tydzień.

    Czyli nadal można osobiście udać się po REGON?

  • 10. Data: 2009-08-28 12:06:49
    Od: molla <m...@g...com>

    Wg mnie to zalezy od osoby która dokonuje wpisu. mnie pan sam
    zaproponował to rozwiązanie, kiedy oznajmiłam, ze muszę zgłosic się
    galopem z załatwionymi dokumentami rejestracyjnymi do mojej instytucji
    kontraktującej, zebym mogła załatwic ostatecznie kwestię dotacji na
    działność.
    Czytając tytułowy post zwróciłam na jedno uwagę, ja bym zaczeła
    rejestrować działność 20 wrzesnia i rozpoczeła działność 1
    pażdziernika. Jak rozpoczniesz 20 wrzesnia i tak pełna składka
    zdrowotna do zapłacenia.
    Jesli by sie uprzeć, to przy odrobinie szczęscia, asertywnosci lub
    stanowczości dałoby sie zarejestrowac w poniedziałek i zacząć działkę
    od 1 września. Ale takie sprężenie się może paść ofiara inercji
    własciwej naszym urzedem, przecież zanim oni to EDG1 poprzesylają to
    ty sam wszystko byś obleciał. Powiadomi urząd o działności, wybrał
    forme opodatkowania, złgosił siebie jako płatnika i ubezpieczonego,
    dorzucił uaktualnienie NIP1 w sprawie nr kont i ewnetualnie księgi w
    ciagu 1-2 dni i już.

    megalotto.pl- Wyniki lotto