  • 1. Data: 2005-08-27 16:55:36
    Temat: Szkoda z OC a przychod w DG
    Od: "Krzysztof Kowaluk" <c...@g...com.pl>

    Witam
    Czy szkode z OC sprawcy nalezy traktowac jako przychod w DG jezeli autko
    jest na firme wciagniete jako srodek trwaly ?
    Jak sprawa wyglada w przypadku naprawy przez warsztat bez wyplacania kwoty
    ugodowej ?

    Crash

  • 2. Data: 2005-08-27 23:10:13
    Temat: Re: Szkoda z OC a przychod w DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Aug 2005, Krzysztof Kowaluk wrote:

    > Witam
    > Czy szkode z OC sprawcy nalezy traktowac jako przychod w DG jezeli autko
    > jest na firme wciagniete jako srodek trwaly ?

    ...szkodę to nie, ale odszkodowanie tak :) (proszę nie krzyczeć, ale
    napisałeś co napisałeś :]))

    > Jak sprawa wyglada w przypadku naprawy przez warsztat bez wyplacania
    > kwoty ugodowej ?

    IMO zależy czy był ubezpieczony z AC.
    Jakby to idiotycznie nie brzmiało - taki jest literalny zapis
    w ustawie:
    +++
    ...nie uznaje się za koszt...
    [...]
    48) strat powstałych w wyniku utraty lub likwidacji samochodów
    oraz kosztów ich remontów powypadkowych, jeżeli samochody nie
    były objęte ubezpieczeniem dobrowolnym,
    ---

    I NIE MA różnicy "ze względu na to kto był sprawcą".

    Natomiast (również IMO) trzeba rozpatrzeć czy owa "kwota ugodowa"
    nie jest przypadkiem przychodem jeśli się należy a jedynie nie
    została zapłacona - być może jest wyjątek, ale ogólną zasadą jest
    iż przychodem z DG są kwoty *należne*... o czym trzeba pamiętać.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-08-30 13:16:27
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0508280104460.1644@athlon>,

> [...]
    > 48) strat powstałych w wyniku utraty lub likwidacji samochodów
    > oraz kosztów ich remontów powypadkowych, jeżeli samochody nie

    Hm. Wystarczy je ubezpieczyć np. od upadku meteorytu?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 4. Data: 2005-08-31 16:20:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Aug 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

    > Hm. Wystarczy je ubezpieczyć np. od upadku meteorytu?

    ...brzmi nieźle !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-09-01 10:16:03
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0508311820050.1584@athlon>,

    > ...brzmi nieźle !

    No bo na to mi wychodzi. Skoro ustawodawca nie sprecyzował typu
    ubezpieczenia, można wnosić, że wybór właściwego (oraz/lub jego sumy)
    pozostawił decyzji podatnika. Ktoś ma inne zdanie?

  • 6. Data: 2005-09-01 15:07:03
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    w wiadomości <news:jareks-B964D2.12160301092005@gigaeth-gw.news.t
    pi.pl>
    wstukał:

    ^^^^

    > No bo na to mi wychodzi. Skoro ustawodawca nie sprecyzował typu
    > ubezpieczenia, można wnosić, że wybór właściwego (oraz/lub jego sumy)
    > pozostawił decyzji podatnika. Ktoś ma inne zdanie?

    A nie wynika z konstrukcji zdania, że straty w związku z utratą/likwidacją
    jednego samochodu albo jeden remont powypadkowy to można zaliczyć w koszta,
    a dopiero drugie zdarzenie... i wtedy korekta ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2005-09-02 07:09:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Sep 2005, 'Tom N' wrote:

    > ^^^
    > ^^^ ^^^ ^^^
    > ^^^^
    [...]
    > A nie wynika z konstrukcji zdania, że straty w związku z utratą/likwidacją
    > jednego samochodu albo jeden remont powypadkowy to można zaliczyć w koszta,
    > a dopiero drugie zdarzenie... i wtedy korekta ;-)

    To chyba zbytni optymizm :) (choć dobrze brzmi).
    Bo nie napisano "samochodów podatnika", więc można argumentować że
    chodzi o samochody w całym kraju, a ze dwa to się na pewno takie
    znajdą :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)