  • 1. Data: 2007-04-30 08:33:02
    Temat: Szef zrypał PITa
    Od: "kacperczak" <blobel_wywalto_@_ito_wp.pl>

    Mój boss (właściwie jego księgowa) zrypał mi PITa-11B.

    Jestem zatrudniony na całkiem normalnym etacie od kilku lat, żadnych
    specjalnych dochodów nie mam, a po wrzuceniu danych w PIT-37 wyskakuje mi
    dopłata ponad 900 zł. Wydaje mi się, że w oczywisty sposób winna jest
    wyliczona w 11-b za mała "zaliczka pobrana przez płatnika", ale nie w tym
    rzecz.

    Rzecz w tym, co powinienem DZIŚ zrobić. Szef za granicą weekenduje, księgowa
    jest nieosiągalna, a ja muszę dziś złożyć swoje oświadczenie roczne. Wydaje
    mi się, że nie mam wyjścia i muszę złożyć swoje oświadczenie dziś - w takim
    stanie w jakim jest, a potem (przypuszczalnie czwartek/piątek) złożyć
    korektę. PYTANIE: co z kasą - czy też muszę ją wpłacić dziś do US, a potem
    ją od nich wyciągać (bardzo mi to nie pasuje, za miesiąc wyjeżdżam z kraju),
    czy mogę tą wpłatę przeciągnąć parę dni i nikt mi głowy nie urwie?

    PITolenia niecierpię jak zarazy więc z wypełnianiem swoich papierów czekałem
    do ostatniej chwili - i mam co chciałem :(

    pozdrawiam,
    kacperczak

  • 2. Data: 2007-04-30 08:45:44
    Temat: Re: Szef zrypał PITa
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

    > Mój boss (właściwie jego księgowa) zrypał mi PITa-11B.

    W jaki sposób?

> [...]
    > dopłata ponad 900 zł. Wydaje mi się, że w oczywisty sposób winna jest
    > wyliczona w 11-b za mała "zaliczka pobrana przez płatnika", ale nie w tym

    Jesli została pobrana za mała zaliczka, to powinieneś się tylko z tego
    cieszyć, że przez pewien czas mogłes obracać pieniędzmi, które powinne leżeć
    od dawna na koncie właściwego US. To darmowy, nieoprocentowany kredyt!

> [...]
    > za miesiąc wyjeżdżam z kraju), czy mogę tą wpłatę przeciągnąć parę dni i

    Złożyć normlanie PIT. Wyliczyć, złoży, wpłacić co wyjdzie.

    Co zaś do wyciągniecia "od nich" - a co Ci to da? Ty wyciagniesz ją na
    chwilę od pracodawcy, a pracodawca niezwłocznie wygiagnie je potem od
    Ciebie. Być może w tym samym momencie. Zaliczki są płacone z TWOICH
    pieniedzy, a nie z pracodawcy! Można powidzieć, że w Twoim imieniu zaliczki
    na podatek płaci pracodawca. Jesli zrobił to źle, to za to odpowie przed US.
    A Ty swój podatek i tak mowisz zapłacić. TY, nie pracodawca.

  • 3. Data: 2007-04-30 09:31:54
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kacperczak" <blobel_wywalto_@_ito_wp.pl> napisał w wiadomości
    > Wydaje mi się, że w oczywisty sposób winna jest wyliczona w 11-b za mała
    > "zaliczka pobrana przez płatnika",

    Jestes pewien?
    Podaj wartosci - sprawdzi sie :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-04-30 09:45:17
    Od: "BP" <a...@f...it>

> [...]
    >
    > PITolenia niecierpię jak zarazy więc z wypełnianiem swoich papierów
    > czekałem do ostatniej chwili - i mam co chciałem :(

    A składki na ZDROWOTNE odliczyłęś?
    --
    Bart Prokop * http://bart.prokop.name/

  • 5. Data: 2007-04-30 11:44:02
    Od: "mw" <m...@o...pl>

> [...]
    > dopłata ponad 900 zł. Wydaje mi się, że w oczywisty sposób winna jest
    > wyliczona w 11-b za mała "zaliczka pobrana przez płatnika", ale nie w tym
    Mialem dokladnie to samo - pech chcial ze w grudniu przekroczylem ostatni
    prog podatkowy i niestety zaliczka poszla z "drugiego" (Płace mam z góry za
    miesiac). Trzeba na to uwazac, ja sie zorientowalem po wysokosci pensji i
    formularzu RMUA.
    Mozliwe tez ze zdrowotnego nie odliczyles ........

    pozdrawiam,

  • 6. Data: 2007-04-30 12:20:27
    Od: "kacperczak" <blobel_wywalto_@_ito_wp.pl>

> [...]
    > i formularzu RMUA.
    > Mozliwe tez ze zdrowotnego nie odliczyles ........

    odliczyłem odliczyłem, pita na pewno dobrze wypełniłem...

    no nic, zapłacę-muszę, a potem będę to jakoś próbował odkręcać (jestem
    pewien, że będzie co...)

    pozdr,
    kacperczak

  • 7. Data: 2007-04-30 12:25:12
    Od: "BP" <a...@f...it>

    Naliczono ci prawidłowo, dopiero "od trzynastego" miesiąca należołoby ci
    potraćać skłądkę z 3 progu !!!

    --
    Bart Prokop * http://bart.prokop.name/

  • 8. Data: 2007-05-01 21:17:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kacperczak napisał(a):

    > no nic, zapłacę-muszę, a potem będę to jakoś próbował odkręcać (jestem
    > pewien, że będzie co...)

    Co odkręcać? Jak poszła za mała zaliczka, to najwyżej do pracodawcy
    przyp*.* się US. Tobie nic do tego.