  • 1. Data: 2003-11-26 19:11:05
    Temat: Szef uciekł z kasą
    Od: Wampirek <w...@n...com.pl>

    Witam,

    Podpisałem umowę na czas określony (3 miesiące). Na umowie miałem wpisane
    wynagrodzenie 1000zł netto za każdy miesiąc. Za pierwszy miesiąc umówiłem
    się z szefem na 600zł (miałem 2 razy mniej pracy). Po przepracowaniu
    miesiąca dostałem te 600zł. Po przepracowaniu następnego miesiąca, kilka
    dni po terminie wypłat, okazało się, że szef zgarnął całą kasę (na wypłaty
    itp) i się zmył. Wnieśliśmy z innymi pracownikami doniesienie do
    prokuratury, były przesłuchania pracowników, ale szefa nikt nie złapał
    (okazało się, że narobił takich przekrętów w całej Polsce i poszukuje go
    kilka prokuratór).
    I teraz moje pytanie: czy takie dochody (te 600zł) zadeklarować w
    rozliczeniu podatkowym? Na 99,99% nie została od tego odprowadzona suma na
    ubezpieczenie itp. Jeśli to deklarować, to w jaki sposób? Musiałbym wtedy
    zapłacić składkę na ZUS, ubezpieczenie itd (tzn wszystkie opłaty, jakie
    ponosi pracodawca)?
    Gdzie mógłbym się zgłosić po bezpłatną (najlepiej) poradę w tej kwestii?

    Pozdrawiam
    Wampirek

    --
    http://vvampirek.prv.pl | wampirek # małpa # konto # kropka # pl

    Gdyby Stwórca powiedział w Ankh-Morpork: "Niech stanie się światło", nie
    posunąłby się już dalej, bo ludzie zaczęliby pytać: "A jakiego koloru?"
    - T. Pratchett "Zbrojni"

  • 2. Data: 2003-11-26 21:00:42
    Temat: Re: Szef uciekł z kasš
    Od: "Oberfeldkurat" <k...@u...wp.pl>

    > Musiałbym wtedy
    > zapłacić składkę na ZUS, ubezpieczenie itd (tzn wszystkie opłaty, jakie
    > ponosi pracodawca)?

    Nie.

    > Gdzie mógłbym się zgłosić po bezpłatną (najlepiej) poradę w tej kwestii?

    PIP

    + pisma opisujące całą sytuację: US, PIP, ZUS, prokurator.

    Andrzej K.

  • 3. Data: 2003-11-26 22:52:51
    Temat: Re: Szef uciekł z kasą
    Od: Wampirek <w...@n...com.pl>

    Dnia 26 lis 2003, "Oberfeldkurat" <k...@u...wp.pl> zapodal(a):

    > PIP

    A co to jest?

    Pozdrawiam
    Wampirek

  • 4. Data: 2003-11-26 23:24:26
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    http://www.google.com/search?q=pip+site%3A.pl

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 5. Data: 2003-11-27 00:12:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Nov 2003, Wampirek wrote:
    [...]
    >+ miesiąca dostałem te 600zł. Po przepracowaniu następnego miesiąca, kilka
    >+ dni po terminie wypłat, okazało się, że szef zgarnął całą kasę (na wypłaty
    >+ itp) i się zmył.

    Znaczy: "nie postawił do dyspozycji".
    Czyli IMO nie masz przychodu.

    >+ I teraz moje pytanie: czy takie dochody (te 600zł) zadeklarować
    >+ w rozliczeniu podatkowym?

    j.w. - nijak. W odróżnieniu od prowadzących DG - pracowników
    nie "bije się podatkiem" za nierzetelnych kontrahentów :)

    +++++
    Art. 11. 1. Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-16, art. 17 ust. 1 pkt 6
    i 9, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji
    podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz[...]
    ----
    [...]
    >+ Gdzie mógłbym się zgłosić po bezpłatną (najlepiej) poradę w tej kwestii?

    Nie wiem.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2003-11-27 09:32:56
    Od: "Marta Nowakowicz" <r...@g...pl>

    Primo: jeżeli w umowie było 1000 netto to powinieneś otrzymać 1000 netto.
    Secundo: jeżeli firma cię zatrudnia - między innymi ma obowiązek zgłosić Cię
    do ZUS i dać Ci umowę (7 dni), sporządzić listę płac i wypłacic wynagrodzenie
    określone w umowie o pracę (jeżeli chorowałeś itp. to wtedy się je
    pomniejsza) choć to też zależy - jak jest to napisane w umowie: stawka
    miesięczna, godzinowa, zadaniowa, prowizyjna, akordowa?
    Tetrio: a zastanawiałeś się kto wyda Ci świadectwo pracy?

  • 7. Data: 2003-11-27 10:40:07
    Od: Wampirek <w...@n...com.pl>

    Dnia 27 lis 2003, bromden <b...@g...pl.geen.spam> zapodal(a):

    > http://www.google.com/search?q=pip+site%3A.pl

    Dzięki. Mają tam nawet coś takiego jak bezpłatne porady prawne. Będę
    musiał się tam przejść.

    Pozdrawiam
    Wampirek