  • 11. Data: 2011-03-15 20:14:16
    Temat: Re: Szara strefa
    Od: "Bronek" <k...@u...pl>

    Ale Urząd może to zweryfikować i jeszcze muszę mieć weksel.

  • 12. Data: 2011-03-15 20:17:21
    Od: "Bronek" <k...@u...pl>

    "Pożyczkodawca" może być zobowiązany przed US do wykazania skąd
    miał środki które pożyczył.

  • 13. Data: 2011-03-15 20:33:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-15 21:14, Bronek pisze:
    > Ale Urząd może to zweryfikować i jeszcze muszę mieć weksel.

    To też na tym myk polega, aby taki weksel wystawić.

    >"Pożyczkodawca" może być zobowiązany przed US do wykazania skąd
    >miał środki które pożyczył.

    Dlatego też pytałem się, czy miałbyś od kogoś "pożyczyć", tzn. czy ktoś
    miałby taką kwotę z legalnych dochodów.

    Generalnie pole manewru masz niewielkie.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2011-03-15 20:39:34
    Od: "Bronek" <k...@u...pl>

    Nie znam nikogo, kto miałby legalnie takie środki pieniężne.

  • 15. Data: 2011-03-15 21:55:05
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (15.03.2011 20:15), Bronek wrote:
    > Proszę o poradę. W latach 2001 do 2005 uzyskałem dochody w ramach
    > niezarejestrowanej indywidualnej działalności usługowej (szara
    > strefa), których nie mam z żaden sposób udokumentowanych. Obecnie
    > od pięciu lat nigdzie nie pracuję i chcę kupić za gotówkę
    > mieszkanie. Jak mogę w ramach istniejącego prawa podatkowego
    > wytłumaczyć się z posiadanych środków pieniężnych w przypadku
    > wezwania do Urzędu Skarbowego i jakie grożą mi ewentualne sankcje
    > karno-skarbowe?

    Czy masz dowody na to że uzyskałeś te dochody? W sensie - czy jesteś w
    stanie wykazać że te 350 tys zł miałeś już np. w 2004 roku?

    Jeżeli tak, to jeszcze niedawno to wyglądało (i chyba wygląda, ale może
    coś się zmieniło?) tak, że za 2004 rok składasz zeznanie w 2005, więc od
    końca 2005 roku 5 lat mija 31 grudnia 2010, więc pieniędzmi które "na
    szaro" zarobiłeś w 2004 roku możesz spokojnie się posługiwać -
    przedawnione.

    I nie wiem po co to kombinowanie z wekslami.

    Inna sprawa, że jakbyś od tych pieniędzy zapłacił wtedy podatek, to
    dzisiaj byś miał grubo więcej z odsetek (bo zakładam że trzymasz je
    gdzieś "w materacu", nie na koncie).

    p. m.

  • 16. Data: 2011-03-15 22:23:02
    Od: "Bronek" <k...@u...pl>

    Nie mam dowodu, w jakim okresie uzyskałem ten dochód.

  • 17. Data: 2011-03-15 23:20:40
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-03-15, o godz. 22:55:05
    mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > więc od końca 2005 roku 5 lat mija 31 grudnia 2010, więc pieniędzmi
    > które "na szaro" zarobiłeś w 2004 roku możesz spokojnie się

    Ale podatek od dochodów ze źródeł nieujawnionych się nie przedawnia
    niestety.

    Tomek

  • 18. Data: 2011-03-16 08:45:42
    Od: gonia <g...@w...pl>

    W dniu 16-03-2011 00:20, tomek pisze:

    > Ale podatek od dochodów ze źródeł nieujawnionych się nie przedawnia
    > niestety.

    No przecież chodzi o ujawnienie tego, co nie zostało zgłoszone do
    opodatkowania;> jedynie w PCC i spadkach mamy dla takich sytuacji moment
    powstania obowiązku podatkowego w momencie powołania się na takową
    okoliczność - i tu faktycznie się nie przedawnia

  • 19. Data: 2011-03-16 09:14:10
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-03-16, o godz. 09:45:42
    gonia <g...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > moment powstania obowiązku podatkowego w momencie powołania się na
    > takową okoliczność - i tu faktycznie się nie przedawnia

    Racja, mea culpa.

    Tomek

  • 20. Data: 2011-03-16 09:42:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (16.03.2011 09:45), gonia wrote:
> [...]
    [...]
> [...]
    > powstania obowiązku podatkowego w momencie powołania się na takową
    > okoliczność - i tu faktycznie się nie przedawnia

    Pytanie - czy jeżeliby miał dowody, wystarczyłoby że to byłyby dowody na
    to że w tym czasie miał taką sumę? Czy też musiałby jeszcze wykazać że
    to są *te same pieniądze* które dzisiaj wydał na mieszkanie?

    Czy jakby co US nie stałby na stanowisku że owszem, tamte podatki się
    przedawniły i trudno, ale w międzyczasie to on te pieniądze mógł wydać i
    te pieniądze którymi się dzisiaj posługuje to mogą być jakieś zupełnie
    nowe, później na czarno zarobione?

    p. m.