  • 1. Data: 2003-11-26 21:21:38
    Temat: Struktura przy odliczaniu VAT
    Od: j...@i...pl (Jacek)

    Witam
    Temat uwazam za ciekawy i podrzucam na grupe poniewaz trzy programy ksiegowe
    rozwiazaly problem inaczej
    A jest on taki
    1) Mamy sprzedaż w miesiącu N
    w stawce ZW = 8 000 PLN
    w stawce 0 % = minus 100 000 PLN
    w stawce 22%= 4 000 PLN VAT = 880 PLN
    Razem = minus 88 000 PLN VAT = 880 PLN

    2) Mamy zakupy w miesiącu N wszystkie zwiazane ze sprzedaza opodatkowana i
    zwolniona na kwote netto
    100 000 PLN i VAT naliczony 22 000 PLN

    Pytanie - jaka kwote vatu naliczonego mozna wykazac do odliczenia w
    miesiacu N przy powyzszych parametrach
    Zauwazcie, ze po podstawieniu do wzoru przy pozycji 55 obecnej deklaracji
    wynik brzmi plus 24 000 PLN !!!!

  • 2. Data: 2003-11-28 01:18:55
    Temat: Re: Struktura przy odliczaniu VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Nov 2003, Jacek wrote:

    >+ Witam
    >+ Temat uwazam za ciekawy

    ...nie myśl sobie że umknął uwadze grupowiczów :)
    Ale ćwieka zabiłeś, bo metoda wygląda (przy odpowiednim "wachlowaniu
    wskaźnikiem") na metodę wypompowania VATu... :]
    W końcu jest to odwrotne działanie niż przypadek "duży koszt
    z VATem w miesiącu bez sprzedaży i drobna sprzedaż jako zwolniona
    w miesiącu następnym" (a VAT przepada !).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-11-28 19:32:58
    Od: j...@i...pl (Jacek)

> [...]
    > z VATem w miesiącu bez sprzedaży i drobna sprzedaż jako zwolniona
    > w miesiącu następnym" (a VAT przepada !).

    Muszę Cię zmartwić (siebie też) Gotfrydzie chociaż poległy na problemie
    wszystkie (8) nękane przeze mnie US-y,które proponowały w opisanej sytuacji
    rozwiązania takie, że oczywiście masz w plecy i na co ja nie mogłem
    przystać więc drążyłem dalej no i mam rozwiązanie banalne bo kryjące się w
    akcie prawnym (wstyd przyznać) rzadko studiowanym - rozporządzeniu MF w
    sprawie wzorów deklaracji. Stoi tam, że przenosimy cały podatek naliczony na
    następny miesiąc.
    No i po sensacji.
    Dzięki za zainteresowanie problemem.
    pozdrawiam
    Jacek
    po

  • 4. Data: 2003-11-28 21:46:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Nov 2003, Jacek wrote:
    [...]
    >+ Dzięki za zainteresowanie problemem.

    ...a ja pokazanie palcem co i jak :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-11-29 01:28:45
    Od: "Atomek" <l...@p...WYTNIJ.onet.pl>

    > A jest on taki
    > 1) Mamy sprzedaż w miesiącu N
    > w stawce ZW = 8 000 PLN
    > w stawce 0 % = minus 100 000 PLN
    > w stawce 22%= 4 000 PLN VAT = 880 PLN
    > Razem = minus 88 000 PLN VAT = 880 PLN

    Te minusy - to pewnie pochodzą z faktur korygujących. A jak wiadomo
    wystawienie korekty nie jest potwierdzeniem dokonanej sprzedaży, nie jest w
    ogole "czynnością podlegająca opodatkowaniu", Ale wzor deklaracji jest
    obowiazujacy i trzeba wg niego liczyc.

    Zgodnie z objaśnieniami do VAT-7
    http://www.mofnet.gov.pl/_files_/podatki/formularze_
    podatkowe/objanienia_vat_7_i_7k.doc

    gdy wychodzi minus, trzeba dać vat naliczony do "poczekalni"

    Atomek