  • 11. Data: 2010-08-04 09:05:52
    Temat: Re: Straty z miesięcy ubiegłych
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maddy pisze:

    > Znam firmę informatyczną, w której takie praktyki są stosowane od lat.
    > I tłumaczenie nie pomaga, "zawsze tak robiliśmy, przecież nie będę
    > płacił podatku od pieniędzy które nie wiadomo kiedy dostanę".

    Jeśli są to usługi, których świadczenia w przypadku braku zapłaty
    można się wyprzeć (przed US), tudzież są w ogóle nie do udowodnienia, to
    takie zachowanie wcale nie jest nieracjonalne.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2010-08-04 09:51:24
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 04-08-2010 11:05, Liwiusz pisze:

    > Jeśli są to usługi, których świadczenia w przypadku braku zapłaty
    > można się wyprzeć (przed US), tudzież są w ogóle nie do udowodnienia,
    > to takie zachowanie wcale nie jest nieracjonalne.

    Wiesz, sporej części usług można się wyprzeć, a jednak ludzie fakturują
    jak należy.

    Niemniej jeżeli faktura na "przeniesienie stanów BO na rok 2010"
    wystawiana jest w kwietniu to jest podejrzane - dodam że nie dotyczy to
    księgowości, ale programu do rozliczania produkcji, gdzie bez BO nie
    można pracować, bo pusty magazyn nie da zrobić rozchodu. A bez rozchodu
    nie można wystawić faktury sprzedaży.

    Oczywiście US musiałby chcieć sprawę drążyć.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 13. Data: 2010-08-04 11:03:40
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 4 Sie, 11:51, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    > Wiesz, sporej części usług można się wyprzeć,  a jednak ludzie fakturują
    > jak należy.

    A jak się kontrahent dowie to może jeszcze powiedzieć: aha, skoro nie
    było usługi, to ja nie płacę :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 14. Data: 2010-08-04 11:10:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jarek Andrzejewski pisze:

    > A jak się kontrahent dowie to może jeszcze powiedzieć: aha, skoro nie
    > było usługi, to ja nie płacę :-)

    Ale to chodzi o sytuację odwrotną - kontrahent mówi, że usługi nie
    było, to się nie wystawia faktury. Po co się kopać z koniem. Jak pójdę
    Zdziśkowi przenieść mebel, a Zdzisiek potem mnie oleje, to jeszcze mam
    mu na siłę fakturę wystawiać, płacić podatki, aby potem przegrać w sądzie?

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2010-08-04 11:35:34
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 4 Sie, 13:10, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Ale to chodzi o sytuację odwrotną - kontrahent mówi, że usługi nie
    > było, to się nie wystawia faktury. Po co się kopać z koniem. Jak pójdę

    dla zasady? Dla wynagrodzenia za swą pracę?

    > Zdziśkowi przenieść mebel, a Zdzisiek potem mnie oleje, to jeszcze mam
    > mu na siłę fakturę wystawiać, płacić podatki, aby potem przegrać w sądzie?

    jeśli tak prowadzisz swoje sprawy, że nie jesteś w stanie udowodnić,
    że zapracowałeś na wynagrodzenie, to pewnie tak, lepiej nie wystawiać
    faktury.
    Ba, może lepiej w ogóle nie prowadzić DG? :-)

  • 16. Data: 2010-08-04 11:37:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jarek Andrzejewski pisze:

    > dla zasady? Dla wynagrodzenia za swą pracę?

    > jeśli tak prowadzisz swoje sprawy, że nie jesteś w stanie udowodnić,
    > że zapracowałeś na wynagrodzenie, to pewnie tak, lepiej nie wystawiać
    > faktury.

    Bingo, właśnie o tym piszę.

    > Ba, może lepiej w ogóle nie prowadzić DG? :-)

    Dlaczego? Może to dochodowy interes? Ryzyko wliczone w cenę.

    A Ty, jakbyś kierował taksówką, legitymowałbyś wsiadających? :)

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2010-08-04 21:11:16
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maddy w <news:4c59381d$0$17084$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Niemniej jeżeli faktura na "przeniesienie stanów BO na rok 2010"
    > wystawiana jest w kwietniu to jest podejrzane

    Trochę tak.

    > - dodam że nie dotyczy to
    > księgowości, ale programu do rozliczania produkcji,

    W takim razie jeszcze mniej podejrzane -- 3 miesiące szukali rozwiązania
    problemu, aż znaleźli w marcu kogoś, kto wreszcie problem rozwiązał...

    > gdzie bez BO nie można pracować, bo pusty magazyn nie da zrobić rozchodu. A bez
    rozchodu
    > nie można wystawić faktury sprzedaży.

    A w lewo na "rondzie" nie _można_ skręcić -- prawda Gotfryd? :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 18. Data: 2010-08-05 06:17:00
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 04-08-2010 23:11, 'Tom N' pisze:

> [...]
    > problemu, aż znaleźli w marcu kogoś, kto wreszcie problem rozwiązał...

    > A w lewo na "rondzie" nie _można_ skręcić -- prawda Gotfryd? :D

    Jeżeli z lewej stoi barierka - nie można.

    Ja wiem, że tu połowa ludzi to każdy program sobie debuguje i w nim
    grzebie paluchami, i sobie go przerabia trzy razy w tygodniu, ale
    przeciętny użytkownik nic nie zrobi, jak mu wyskakuje komunikat "nie
    można zatwierdzić faktury - ujemny stan magazynu".

    A więc NIE MOŻNA wystawić.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813