  • 1. Data: 2011-10-08 12:46:10
    Temat: Strata z najmu mieszkania
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    Witam,
    szukałem ale nie znalazłem. Strata (50%) z 2010 roku z tytułu najmu
    mieszkania powinna być rozliczana razem z przychodami i kosztami w ciągu
    bieżącego roku czy dopiero po zakończeniu roku w picie rocznym?

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 2. Data: 2011-10-08 15:04:50
    Temat: Re: Strata z najmu mieszkania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Oct 2011, wromek wrote:

    > Witam,
    > szukałem

    W ustawie?

    > ale nie znalazłem. Strata (50%) z 2010 roku z tytułu najmu
    > mieszkania powinna być rozliczana razem z przychodami i kosztami w ciągu
    > bieżącego roku czy dopiero po zakończeniu roku w picie rocznym?

    "Podatnik może", jak pamiętam. Znaczy nie "powinna", a "może być".
    Ad rem:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,43
    717,20111001,pobor-podatku-lub-zaliczek-na-podatek-p
    rzez-platnikow.html
    +++
    Art. 44.
    1. Podatnicy osišgajšcy dochody:
    1) z działalnoœci gospodarczej, o której mowa w art. 14,
    2) z najmu lub dzierżawy
    - sš obowišzani bez wezwania wpłacać w cišgu roku podatkowego zaliczki na
    podatek dochodowy według zasad okreœlonych w ust. 3,
    [...]
    3. Podatnicy, o których mowa w ust. 1, sš obowišzani wpłacać
    zaliczki miesięczne. Wysokoœć zaliczek za miesišce do listopada
    roku podatkowego, z zastrzeżeniem ust. 3f, ustala się w następujšcy
    sposób:
    [...]
    2) zaliczkę za ten miesišc stanowi podatek obliczony od tego dochodu
    według zasad okreœlonych w art. 26, 27 i 27b;
    ---

    Czyli zaliczki liczy się *tak jak podatek*.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-10-15 16:26:19
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@N...gazeta.pl>

    Ciekawi mnie taki przypadek:

    Najem opodatkowany ryczałtem.

    Następuje zakończenie najmu, i pewien "przestój" związany z koniecznością
    poszukiwania nowego najemcy, odświeżenia lokalu itp.

    W tym czasie oczywiste koszty stałe.

    Nowy najem (rozpocznie się w nowym roku podatkowym) będzie na zasadach
    ogólnych.

    I teraz:

    1. pytanie:
    Czy i jak stratę z "przestoju" wliczać w koszty?
    W całości, od 01.I, wcale?

    2. pytanie:
    Czy podczas "przestoju" można wliczać w koszty amortyzację?

    -----

  • 4. Data: 2011-11-06 10:19:01
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    dzięki Gotfryd - juz doszlismy z zona ;)

  • 5. Data: 2011-11-06 11:05:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello wromek,

    Sunday, November 6, 2011, 11:19:01 AM, you wrote:

    > dzięki Gotfryd - juz doszlismy z zona ;)

    Gratulacje. Ale to chyba na pl.soc.seks powinno iść?

    (NMSP)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl