  • 1. Data: 2004-03-18 12:32:35
    Temat: Stawka VAT na eksport uslug do UE po 01.05.04
    Od: Jacek <d...@g...pl>

    Witam,

    Czy ktos orientuje sie, czy i jak zmieni sie stawka VAT na eksport uslug
    do krajow Unii Europejskiej? W tej chwili jest 0%, ale ostatnio sporo
    slyszalem, ze generalnie stawki VAT w przypadku handlu z krajami UE beda
    nowe.

    Pzdr.

    Jacek

  • 2. Data: 2004-03-18 14:18:59
    Temat: Re: Stawka VAT na eksport uslug do UE po 01.05.04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Uzytkownik "Jacek" <d...@g...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > do krajow Unii Europejskiej? W tej chwili jest 0%, ale ostatnio sporo
    > slyszalem, ze generalnie stawki VAT w przypadku handlu z krajami UE beda

    Nie bedzie eksportu uslug.
    Nie ma takiego pojecia w nowej ustawie.
    Stawke trzeba ustalic z lektury ustawy.
    A do tego trzeba zdefiniowac pare rzeczy:
    rodzaj uslugi, ustalic jakie jest miejsce swiadczenia
    w rozumieniu nowej ustawy, kto jest odbiorca itp
    Ja usiluje to zrobic od kilku tygodni
    i jeszcze mi sie nie udalo.

  • 3. Data: 2004-03-19 00:10:21
    Od: "Atomek" <l...@p...WYTNIJ.onet.pl>

> [...]
    > do krajow Unii Europejskiej? W tej chwili jest 0%, ale ostatnio sporo
    > slyszalem, ze generalnie stawki VAT w przypadku handlu z krajami UE beda
    ==================
    jezeli bedziesz mial PL nipa i odbiorca biedzie tez zarejestrowanym
    platnikiem i otrzymasz te wszystkie wymagane potwierdzenia to 0%

    Atomek

  • 4. Data: 2004-03-19 07:00:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Atomek" <l...@p...WYTNIJ.onet.pl> napisał w wiadomości
    > ==================
    > jezeli bedziesz mial PL nipa i odbiorca biedzie tez zarejestrowanym
    > platnikiem i otrzymasz te wszystkie wymagane potwierdzenia to 0%
    >
    > Atomek

    A z którego artykułu tak wynika?

  • 5. Data: 2004-03-19 09:13:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Mar 2004, Atomek wrote:

    >+ Uzytkownik "Jacek" <d...@g...pl> napisal
    >+ > Czy ktos orientuje sie, czy i jak zmieni sie stawka VAT na eksport uslug
    >+ > do krajow Unii Europejskiej? W tej chwili jest 0%,
    [...]
    >+ jezeli bedziesz mial PL nipa i odbiorca biedzie tez zarejestrowanym
    >+ platnikiem i otrzymasz te wszystkie wymagane potwierdzenia to 0%

    Ale to chyba tylko jeśli mowa o *eksporcie* do UE ? ;>

    Znaczy: sugeruję że ani eksport ani 0% tylko "dostawa" i jakieś
    karkołomne rozwiązanie "zw z prawem do odliczenia" czy jak to
    widziałem... (ale nie w ustawie, w "komentarzu prasowym" !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-03-19 12:17:16
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > karkołomne rozwiązanie "zw z prawem do odliczenia" czy jak to
    > widziałem... (ale nie w ustawie, w "komentarzu prasowym" !)

    Uprasza się o podawanie artykułów nowej ustawy
    przyformułowaniu wniosków dotyczących ich interpretacji!!!

    Ja nie widzę nigdzie zwolnienia.
    Widzę za to że jeśli usługa
    wykonana w Polsce dla podatnika z UE
    "z podaniem numeru NIP" dla tej czynności
    należy do grupy tych
    wymienionych np w art 27 i 28
    [i może jeszcze gdzie indziej :-)
    plus jeszcze trochę warunków],
    to jest to usługa,
    dla której miejscem wykonania (świadczenia)
    jest kraj nabywcy i usługa ta wg art 5.1 pkt 1)
    nie podlega wogóle pod ustawę.

    A prawo do odliczenia
    w takim wypadku
    zawarto w art 86.8 pkt 1)

    Czy może się mylę?

  • 7. Data: 2004-03-19 17:18:52
    Od: "Matti" <u...@f...onet.pl>

> [...]
    > to jest to usługa,
    > dla której miejscem wykonania (świadczenia)
    > jest kraj nabywcy i usługa ta wg art 5.1 pkt 1)

    Ja to czuję w ten sposób, że jeśli są to usługi, w przypadku których kraj
    odbiorcy (w UE!) uznany jest za miejsce świadczenia usługi (art 27) to w rp
    to nie podlega VAT, ale podlega w kraju odbiorcy, i, IMHO powinnismy
    dysponowac NIP tego kraju i TAM sie z tego podatku rozliczyć wg stosownych
    stawek, np. przez przedstawiciela podatkowego, po to w końcu instytucja
    przedstawiciela powstała.

    Jeśli jest to swiadczenie takich usług poza UE, to nie podlega to polskiemu
    VAT i już.

    IMHO w obu przypadkach jest to nie podleganie VAT krajowemu ale z prawem do
    odliczenia VAT naliczonego przy nabyciu towarów/usług służących do tej
    sprzedaży (art 86.8)

    pozdrawiam

    Mateusz

  • 8. Data: 2004-03-20 22:31:40
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    > Ja to czuję w ten sposób, że jeśli są to usługi, w przypadku których kraj
    > odbiorcy (w UE!) uznany jest za miejsce świadczenia usługi (art 27) to w rp
    > to nie podlega VAT, ale podlega w kraju odbiorcy

    dotąd dobrze,
    następnie nabywca usługi nalicza podatek VAT i rozlicza się ze swoim
    urzędem skarbowym (dla niego jest to import usług - opisany w ustawie, z
    grubsza pewnie zgodnej z dyrektywą)

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 9. Data: 2004-03-21 09:39:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "bromden" <b...@g...pl.geen.spam> napisał w wiadomości

> [...]
    > następnie nabywca usługi nalicza podatek VAT i rozlicza się ze swoim
    > urzędem skarbowym (dla niego jest to import usług - opisany w ustawie, z

    Ciekawe, że obrót z tego tytułu ewidencjonowany
    jest w VAT jedynie u usługobiorcy.
    W naszych deklaracjach nigdzie się
    tego nie ujawnia.
    Ciekawe jak się kontroluje przepływ takich usług?

  • 10. Data: 2004-03-21 10:11:10
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    > W naszych deklaracjach nigdzie się
    > tego nie ujawnia.

    A jak odliczysz podatek (albo wystapisz o zwrot) bez wpisywania do
    deklaracji? Poza tym, poczekajmy aż ukażą się akty wykonawcze...

    --
    bromden[at]gazeta.pl