  • 11. Data: 2010-08-10 11:51:43
    Temat: Re: Stary komputer do firmy
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-08-2010 o 13:43:17 Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):

    > Ale przez ustawę o VAT to mozna pójśc z torbami i jeszcze jak się ma
    > pecha zostać wpisanym do rejestru skazanych, a za naruszenie licencji
    > OEM to M$ może wytoczyć najwyżej proces cywilny.
    > Czyli musi wiedzieć, że jakiś Jasio w Polsce zainstalował _legalnie
    > nabytego_ windowsa OEM niezgodnie z życzeniemi producenta, umieć to
    > udowodnić i wykazać szkody z tego tytułu powstałe (to nie Hameryka jest,
    > szkoda musi być realna).

    Z UPA:

    Art. 79.
    1. Uprawniony, którego autorskie prawa majątkowe zostały naruszone, może
    żądać
    od osoby, która naruszyła te prawa:
    1) zaniechania naruszania;
    2) usunięcia skutków naruszenia;
    3) naprawienia wyrządzonej szkody:
    a) na zasadach ogólnych albo
    b) poprzez zapłatę sumy pieniężnej w wysokości odpowiadającej dwu-
    krotności, a w przypadku gdy naruszenie jest zawinione -
    trzykrotności
    stosownego wynagrodzenia, które w chwili jego dochodzenia byłoby
    należne tytułem udzielenia przez uprawnionego zgody na
    korzystanie
    z utworu;
    4) wydania uzyskanych korzyści.

    > Z dwojga złego wolę naruszyć licencję OM niż przepisy ustawy o VAT.

    Jak podliczysz potrójne odszkodowanie i wydanie uzyskanych korzyści, to
    może ten rejestr
    skazanych nie jest taki zły :)

    Oczywiście zgadzam się że dużo łatwiej dostać się w szpony kontroli
    podatkowej/skarbowej,
    niż znaleźć w skrzynce pozew cywilny od MS.

    --
    Tomek