  • 1. Data: 2003-10-02 11:03:06
    Temat: Środek trwały - ale tylko jego część w firmie
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Hipotetyczna sytuacja - kupuję samochód na siebie i na firmę (osoba prawna)
    jednocześnie.
    Samochód jest z kratką.

    Czy od zakupiony tak samochodu firma może odzyskać VAT, ponosić i wrzucać w
    koszty koszty jego eksploatacji, amortyzację itd.

  • 2. Data: 2003-10-02 18:25:33
    Temat: Re: Środek trwały - ale tylko jego część w firmie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Oct 2003, Cavallino wrote:

> [...]
    >+ Czy od zakupiony tak samochodu firma może odzyskać VAT, ponosić i wrzucać w
    >+ koszty koszty jego eksploatacji, amortyzację itd.

    Sądzę (*sądzę*, nie mam aktualnej na HDD) że w ustawie
    od podatku od osób prawnych jest podobny zapis jak w UPDOF:
    ++++
    11. W razie gdy składnik majątku stanowi współwłasność podatnika, wartość
    początkową tego składnika ustala się w takiej proporcji jego wartości,
    w jakiej pozostaje udział podatnika we własności tego składnika majątku
    ----

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-10-03 08:16:06
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

> [...]
    > początkową tego składnika ustala się w takiej proporcji jego wartości,
    > w jakiej pozostaje udział podatnika we własności tego składnika majątku

    To akurat jest w miarę jasne.
    Pytanie co w takim przypadku z odliczeniem VAT, odliczaniem kosztów
    eksploatacji, ubezpieczeń itd.

    Skarbówka zeznała mojej księgowej (która też pierwszy raz ma do czynienia z
    taką sytuacją) że w podobnym przypadku nie można odliczać VAT itd