  • 1. Data: 2006-12-05 22:16:10
    Temat: Sprzęt z własnego sklepu w koszty
    Od: "Jacek" <w...@p...fm>

    Prowadzę firme komputerową której działalność skupia się wokół usług i
    sprzedaży. Tworzę strony www, do czego przydałby mi się nowocześniejszy
    aparat cyfrowy. Posiadam takie aparaty w sklepie i mogę je nabyć w hurtowni
    od której kupuję towar. Czy mógłbym taki sprzęt wziąć w koszty czy będę
    zmuszony kupować gdzie indziej ? Na fakturach z hurtowni jest klauzula, że
    towary tam zakupione są do dalszej odsprzedaży.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2006-12-05 22:19:29
    Temat: Re: Sprzęt z własnego sklepu w koszty
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Jacek" <w...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > gdzie indziej ? Na fakturach z hurtowni jest klauzula, że towary tam zakupione

    możesz
    a co do klauzuli z hurtowni to jest to tylko napis na fakturze bez żadnej mocy
    :-)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-12-05 23:09:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Dec 2006, Jacek wrote:

    > od której kupuję towar. Czy mógłbym taki sprzęt wziąć w koszty czy będę
    > zmuszony kupować gdzie indziej ?

    wKF: napisz jak księgujesz (PK/KPiR) i czy chcesz brać z własnego
    magazynu czy "prosto z f-ry zakupu" :)

    > Na fakturach z hurtowni jest klauzula, że
    > towary tam zakupione są do dalszej odsprzedaży.

    Ja bym sprawdził umowę z dostawcą (pewnie hurtownia ma jakieś
    "ramowe warunki"), bo zapis mi wygląda na bezsensowny.
    Powinno być że "na cele gospodarcze" albo jakoś tak (znaczy
    że niekomsumpcyjne albo niekonsumenckie), już pomijając że
    dla podatku to bez znaczenia :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-12-06 08:45:20
    Od: "Jacek" <w...@p...fm>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > wKF: napisz jak księgujesz (PK/KPiR) i czy chcesz brać z własnego
    > magazynu czy "prosto z f-ry zakupu" :)

    Magazynu jako takiego nie posiadam, kupiłem ten sprzęt na fakturę jakiś
    tydzień temu razem z innymi częściami do sklepu.
    Jak to najprościej zaksięgować ? Sprzęt jest wartości 2980 zł brutto z
    hurtowni.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 5. Data: 2006-12-06 18:18:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Dec 2006, Jacek wrote:

    > Magazynu jako takiego nie posiadam,

    No jak, remanentu "pozycji zero wartość zero" nie robisz??? :O
    :)

    > kupiłem ten sprzęt na fakturę jakiś
    > tydzień temu razem z innymi częściami do sklepu.
    > Jak to najprościej zaksięgować ?

    Nie wiem co to jest "najprościej" :)
    Primo: skoro to jest TOWAR HANDLOWY to on JUŻ jest zaksięgowany,
    prawda? Bo chyba nie przyznajesz się do nieprzestrzegania
    przepisów o KPiR ;)
    IMO możliwości są dwie:
    - zaksięgowanie zakupu już rozbitego na 2 pozycje, część do kol.14
    (jako wyposażenie) lub wcale (jako ST), reszta do towarów handlowych
    - zaksięgowania całości, bo było przyjęte "z zamiarem zakupu"
    i zapisanie transakcji "przeniesienia" w postaci ujemnej kwoty
    na zakupach (!) i tej kwoty w kosztach ogólnych (przy wyposażeniu)
    lub tylko tej (przy ST)
    Niektórzy powiadają że przeksięgowywanie to przesada, ale jak
    to mawiają "każdy odpowiada za siebie".

    > Sprzęt jest wartości 2980 zł brutto z hurtowni.

    Czyli *móglby* być wypsażeniem (prosto w koszt i do EW).
    Ale przecież my nie wiemy czy kiedyś dokupisz coś >3500 zl do
    tego aparatu ani czy nie zamkniesz znienacka DG - bo wtedy
    mogłoby wyjść że lepiej jakby był w EST.
    Przy EST oczywiście amortyzacja jednorazowa - ale jednak to
    *nie zakup* idzie w koszty, a rata amortyzacyjna (wpis
    z EST, o tej samej wartości przypadkiem :) - chyba że są
    "inne wydatki wchodzące w WP").

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2006-12-08 18:27:27
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

> [...]
    > sprzęt wziąć w koszty czy będę zmuszony kupować gdzie indziej ? Na
    > fakturach z hurtowni jest klauzula, że towary tam zakupione są do

    A co cię klauzula obchodzi? To taki sobie wymysł hurtowni, zupełnie bez
    mocy prawnej. Jak chcesz to wziać od siebie ze sklepu, to rozbij pozycje
    faktury na odpowiednie kolumny KPiR, czyli towar handlowy do kolumny 10,
    koszt w kolumnę 14. A jeśli chcesz kupić osobno, na osobną FV, to nie
    widze, problemu wpisania tego w koszty, mimo jakiegoś zapisu na FV z
    hurtowni.

    --
    Pozdrawiam :-)
    Rafał - Tarnów

  • 7. Data: 2006-12-13 10:13:31
    Od: "Jacek" <w...@p...fm>

    Dziękuję wszystkim za rady, resztę uzgodnię z księgowym.

    Pozdrawiam
    Jacek