  • 11. Data: 2007-05-27 14:20:29
    Temat: Re: Sprzedaż zdjęć stock USA a zaksięgowanie ich w polskich przepisać ??
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Przemek Lipski napisał(a):
    > W?a?nie teraz tylko nabywca p?aci, przynajmniej w samochodami tak jest.
    > Od tego roku ta zmiana jest chyba.

    No właśnie o to mi chodziło i nie tylko od samochodów, od obiektywów też :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 12. Data: 2007-05-28 05:21:01
    Od: ps <p...@g...pl>

    Przemek Lipski pisze:
    (..)
    > Właśnie teraz tylko nabywca płaci, przynajmniej w samochodami tak jest.
    > Od tego roku ta zmiana jest chyba.

    I dotyczy przedmiotów, których wartość jest większa niż 1000 zł bodajże,
    a do tego dochodowy zapłaci tylko, gdy sprzedawany sprzęt kupił nowy i
    posiada go krócej niż pół roku.

  • 13. Data: 2007-05-28 06:26:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 May 2007, mirhe wrote:

    > Użytkownik "Krzysiek [Lublin]" <k...@i...pl> napisał
    [...]
    [...]
    > W picie rocznym wstawiasz w miejsce inne przychody

    Hm... dlaczego "inne" a nie "przychody z praw majątkowych"?

    > otrzymana kwote na
    > podstawie dowodu przelewu, niestety z powodu braku umowy o dzielo tracisz
    > koszty uzyskania przychodu i płacvisz 19 procent.

    A dlaczego uważasz, że traci KUP?
    Przy przychodzie praw majątkowych nie przysługuje? IMHO - 50% jak nic.
    Dlaczego by nie?
    Przecież nic innego (niż przychód "z praw") nie otrzymuje...

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2007-05-28 07:06:55
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > A dlaczego uważasz, że traci KUP?
    > Przy przychodzie praw majątkowych nie przysługuje? IMHO - 50% jak nic.
    > Dlaczego by nie?
    > Przecież nic innego (niż przychód "z praw") nie otrzymuje...

    W wielu przypadkach w skład kwoty wchodzą jeszcze jakieś grosze z tzw.
    referalsów, a to już bardziej pod reklamę albo jeszcze coś innego
    podchodzi, więc jeśli już, to należałoby jakoś to rozdzielić :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 15. Data: 2007-05-28 07:20:44
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 28 May 2007 07:21:01 +0200, ps napisał(a):

    > I dotyczy przedmiotów, których wartość jest większa niż 1000 zł bodajże,
    > a do tego dochodowy zapłaci tylko, gdy sprzedawany sprzęt kupił nowy i
    > posiada go krócej niż pół roku.

    No tak, jakoś nie zarejestrowałem w łepetynie zmiany w art. 4 ust. 1 pkt
    ustawy o PCC.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl || http://olgierd.wordpress.com

  • 16. Data: 2007-05-28 08:29:45
    Od: "mirhe" <f...@w...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0705280823400.2488@athlon64...

    > [...]
    > [...]
    >
    > Hm... dlaczego "inne" a nie "przychody z praw majątkowych"?

    pisalismy w tej sprawie do urzędu skarbowego i owszem masz racje , jesli
    masz z fotolii jakis papier na to , ja nie masz to inne przychoddy
    Niestety ale w US liczy sie papierek a nie twoje zdanie nawet jesli masz
    racje.
    Jesli uda ci sie zdobyc jakies pisemne zaswiadczenie ,że sa to prawa
    majatkowe to masz racje , jesli nie masz - tracisz prwo do KUP.

    Konkretnie jest to wykładnia US w oświęcimiu, ale twoj może miec inne zdanie
    na ten temat więc po prostu złoż zapytanie.

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 17. Data: 2007-05-28 08:47:51
    Od: "\\n" <...@...xy>

    mirhe pisze:
> [...]
    >
    > Konkretnie jest to wykładnia US w oświęcimiu, ale twoj może miec inne zdanie
    > na ten temat więc po prostu złoż zapytanie.

    A mi się zdaje, że to nie tak. Liczy się stan faktyczny a organy
    skarbowe mają, w celu ustalenia tego stanu, obowiązek wziąć pod uwagę
    *wszelkie* dostępne dowody, nie tylko papier z wielką czerwoną, okrągłą
    pieczątką.

  • 18. Data: 2007-05-28 09:36:06
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Mon, 28 May 2007 10:29:45 +0200, mirhe napisał(a):

> [...]
    > masz z fotolii jakis papier na to , ja nie masz to inne przychoddy
    > Niestety ale w US liczy sie papierek a nie twoje zdanie nawet jesli masz

    Ale co za problem uzyskać taki papierek ...

    Rejestrując się zawierasz z fotolią umowę (http://www.fotolia.com/
    user/show_agreement.php?id=&type=HTML&mode=cgu). Drukujesz jest papierek.

    Wystawiasz im rachunek, i IMHO jest to komplet który uprawnia cię
    do stosowania 50% KUP.

    p. m.

  • 19. Data: 2007-05-28 13:46:57
    Od: "Piotr Sikora" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > user/show_agreement.php?id=&type=HTML&mode=cgu). Drukujesz jest papierek.
    >
    > Wystawiasz im rachunek, i IMHO jest to komplet który uprawnia cię

    Też tak uważam, wpływy są ewidentnie z tytułu praw autorskich (nie pisze o
    referalsach - ja zresztą z nich nie mam wpływów). Tak też złożyłem
    oświadczenie z 50% poziomem KUP.

    Pozdrawiam,

    Piotr Sikora
    www.photoactive.chicadii.com

  • 20. Data: 2007-05-28 14:17:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 May 2007, ajt wrote:

    > W wielu przypadkach w skład kwoty wchodzą jeszcze jakieś grosze z tzw.
    > referalsów, a to już bardziej pod reklamę albo jeszcze coś innego podchodzi,
    > więc jeśli już, to należałoby jakoś to rozdzielić :)

    Primo - można się zgodzić, ze jeśli tak przyjąć, to wypada rozdzielić :)
    Natomiast pozostaje pytaniem czy trzeba rozdzielać.
    Podyskutuję!
    Popatrzmy na to tak: organizator zamawia u grafika plakat, płatny
    "od złotówki przychodu". Albo płatny na określoną sumę, plus
    prowizja "od przychodu" u organizatora.
    Czy na klasyfikację przychodu u grafika ma wpływ fakt, ze organizator
    plakat wykorzystuje na wystawie (i kasuje "za oglądanie") bądź też
    używa w celach reklamowych (i przychodem są własne wpływy z reklamowanej
    działalności, bądź w przypadku reklamy na czyjeś zlecenie - wynagrodzenie
    za reklamę)?
    IMO - nie.
    Twórca plakatu *nadal* kasuje "za utwór"!
    To czy *korzystający* z utworu kasuje swoich klientów za oglądanie czy
    za reklamę jest już drugorzędne. Grafik w opisie nie organizuje ani
    wystawy ani reklamy!

    IMVHO w opisywanym przypadku mamy podobny układ: grosze z referalsów
    IMHO nie stanowią oddzielnego dochodu, są częścią składową przychodów
    z "utworu".
    Co przemawia przeciw?
    Fakt, że *pierwotnym* źródłem pieniędzy jest reklamodawca?
    No to wyskakuję z grafikiem który "sprzedał plakat na reklamę" :) - a co
    jego to (podtkowo) obchodzi, że nabywca plakat przeznaczył na taki cel?

    pzdr, Gotfryd