  • 1. Data: 2007-05-10 06:00:51
    Temat: Sprzedaż wysyłkowa, a VAT
    Od: jerry <j...@n...pl>

    Witam,
    Zamierzam sprzedawać używaną odzież na allegro i mam wątpliwość jak
    wystawiać faktury. Towar będzie wystawiany zawsze od 1 pln bez ceny
    minimalnej. Wylicytowana cena będzie ceną brutto. Czyli jeżeli ktoś
    wylicytuje np. 16.00 pln to na fakturze rozbiję to na 13.11 pln + 22% VAT.
    Wątpliwość mam przy kosztach przesyłki (poczta polska). Który wariant
    jest lepszy?
    1. Zaznaczyć, że do wylicytowanej ceny towaru należy doliczyć 5.50 pln
    kosztów przesyłki i fakturę wystawić na taką kwotę właśnie - cena
    wylicytowana + 5.50 - to cena brutto towaru?
    2. Rozbić to jednak na 2 pozycje - towar i przesyłka. Poczta polska jest
    zwolniona z podatku VAT, ja jednak na fakturze VAT od przesyłki muszę
    naliczyć? Wtedy te 5.50 to koszt wysyłki brutto i od tego obliczam jaki
    jest netto - 4.50?

    Czy może jakiś inny sposób.
    Z góry dziekuję za poradę.

  • 2. Data: 2007-05-10 06:15:04
    Temat: Re: Sprzedaż wysyłkowa, a VAT
    Od: jerry <j...@n...pl>

    dodam jeszcze ze jestem na ryczałcie, czyli nie ewidencjonuję kosztów.