  • 11. Data: 2009-12-02 09:56:43
    Temat: Re: Sprzedaż usług niematerialnych, a zmiany w ustawie o VAT w 2010
    Od: AM <brak@poprawnego_adresu.pl>

    Witam!

    > Tego nie napisałem

    A to przepraszam może źle zinterpretowałem.

    > A nowy wzór złoszenia (VAT-R(9)) masz tutaj:
    > http://mf.gov.pl/dokument.php?const=3&dzial=151&id=1
    93913

    Dzięki bardzo nie zauważyłem, że jest nowy VAT-R z częścią
    VAT-R/UE.

    Pozdrawiam.

  • 12. Data: 2009-12-02 09:57:12
    Od: AM <brak@poprawnego_adresu.pl>

    Witam!

    > Wygląda na to, że teraz jest tylko vat-r, zastępujący również stary r/ue:
    > http://mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_podatkow
    e/vat/vat-r__09_06.pdf

    Dziękuje bardzo za informację.

    Pozdrawiam.

  • 13. Data: 2009-12-02 10:22:27
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-12-2009 o 10:56:43 AM <brak@poprawnego_adresu.pl> napisał(a):

    > Witam!

    > A to przepraszam może źle zinterpretowałem.

    93913

    > Dzięki bardzo nie zauważyłem, że jest nowy VAT-R z częścią
    > VAT-R/UE.

    To już drugi taki. Poprzednia wersja,
    również z załączonym VAT-R/UE, weszła rok temu.

    --
    Tomek

  • 14. Data: 2009-12-04 12:11:06
    Od: AM <brak@poprawnego_adresu.pl>

    Szanowni Grupowicze.

    > IMHO - tak.

    Przygotowałem VAT-R, ale przed złożeniem pytam się urzędniczki
    czy muszę składać aktualizację, ze względu na zmianę przepisów
    i że już mam NIP-UE od dawna.

    Podyktowałem jej NIP (być może źle wpisała, choć suma kontrolna więc
    musiałaby się bardzo pomylić) bo na komputerze wyszło jej (po dłuższym
    szukaniu i zapewnieniu jej, że mój numer jest w VIES), że mam
    wszystkie możliwości w tym import usług zaznaczone. I niby nie muszę
    składać aktualizacji, aby (import usług etc.) punkt 59 (VAT-R) zgłosić.

    Dziwne trochę bo 3 lata temu składałem VAT-R/UE z zaznaczoną tylko
    dostawą towarów. Ale może przy updacie prawa ktoś wszystkie pola
    zaznaczył mi wyjątkowo lub też każdemu co miał NIP UE ?

    Jak myślicie lepiej złożyć VAT-R i mieć na piśmie, że się złożyło czy
    próbować jeszcze telefonicznie dopytać, aby ktoś inny sprawdził w
    komputerze?

    Przepraszam za przydługawy opis, ale się dziś zdziwiłem i pozwoliłem
    sobie podzielić się z Wami wątpliwościami.

    Pozdrawiam serdecznie.

  • 15. Data: 2009-12-04 12:21:42
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-12-2009 o 13:11:06 AM <brak@poprawnego_adresu.pl> napisał(a):

    > Jak myślicie lepiej złożyć VAT-R i mieć na piśmie, że się złożyło czy
    > próbować jeszcze telefonicznie dopytać, aby ktoś inny sprawdził w
    > komputerze?

    Telefonicznie to chyba nie da rady - tajemnica skarbowa.

    Ja osobiście składam jeszcze raz, ale dlatego że akurat
    wypada mi zmiana urzędu skarbowego (zaznaczałem już wcześniej import
    usług).

    Natomiast jeśli na swoim starym VAT-R masz tylko dostawę towarów
    to IMHO powinieneś złożyć aktualizację bez względu na to co panienki
    w okienkach mówią - to nic nie kosztuje, a tylko to co masz na papierze
    istnieje - to co oni mają w swoim systemie nie ma znaczenia.

    --
    Tomek