  • 1. Data: 2006-05-20 21:03:14
    Temat: Sprzedaż samochodu a podatek VAT.
    Od: "Tomi" <t...@w...roverki.pl>

    Witajcie.

    Jestem właścicielem dwóch samochodów. Samochody kupione były na umowę
    kupna-sprzedaży i wpisane są jako środki trwałe w firmie. Samochody nie były
    kupione na fakturę więc i VAT od zakupu nie był odliczony, ale odliczany
    jest od ceny częsci i napraw. Samochody są również amortyzowane.

    Czy przy sprzedaży będę musiał wystawić fakturę VAT i 22% podatek
    odporowadzić do U.S.??

    Pozdrawiam.

    TOMI.

  • 2. Data: 2006-05-21 19:28:13
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu a podatek VAT.
    Od: "Tomi" <t...@w...roverki.pl>

    Użytkownik "Tomi" napisał:
    > Czy przy sprzedaży będę musiał wystawić fakturę

    No i podstawowe pytanie: Czy sprzedają samochód na fakturę czy jedynie na
    umowę kupna-sprzedaży??

    Pozdrawiam.

    TOMI.

  • 3. Data: 2006-05-21 20:30:20
    Od: "Magdi" <m...@a...pl>

    Użytkownik "Tomi" <t...@w...roverki.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odliczany jest od ceny częsci i napraw. Samochody są również amortyzowane.
    >
    > Czy przy sprzedaży będę musiał wystawić fakturę VAT i 22% podatek

    jeśli są w EŚT (należą do majątku firmy) to musisz wystawić fakturę VAT.
    Jeśli wykorzystujesz samochody w działalności dłużej niż 0,5 roku to masz
    prawo wystawić fakturę ze stawką "zwolnione"

    Z ustawy o VAT:
    Art. 43.
    1. Zwalnia się od podatku:
    2) dostawę towarów używanych, z zastrzeżeniem pkt 10, pod warunkiem że w
    stosunku do tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy
    prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego;
    [...]
    2. Przez towary używane, o których mowa w ust. 1 pkt 2, rozumie się:
    1) budynki i budowle lub ich części - jeżeli od końca roku, w którym
    zakończono
    budowę tych obiektów, minęło co najmniej 5 lat;
    2) pozostałe towary, z wyjątkiem gruntów, których okres używania przez
    podatnika
    dokonującego ich dostawy wyniósł co najmniej pół roku.

    a w ogóle to temat wiele razy wałkowany - wiesz jak przeszukiwać grupy
    dyskusyjne?
    Magdi