  • 1. Data: 2006-03-27 08:18:49
    Temat: Sprzedaż nieruchomości a 5 lat
    Od: "www.majsterkowicz.com" <b...@m...com>

    jak się liczy te 5 lat ?

    mam dokument ze spółdzielni o własnościowym prawie do lokalu datowanym na
    23.04.2001
    czy jeżeli sprzedam mieszkanie 24.04.2006 nie poniosę z tego tytułu podatku
    10% ?

    wyczytałem w internecie, że liczy te 5 lat od końca roku kalendarzowego
    pytanie gdzie tu logika, przecież faktycznie 5 lat upłynie 24.04.2006

    pzdr
    piotrek

  • 2. Data: 2006-03-27 11:20:38
    Temat: Re: Sprzedaż nieruchomości a 5 lat
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "www.majsterkowicz.com" <b...@m...com> napisał w
    wiadomości news:e0878i$9jr$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > wyczytałem w internecie, że liczy te 5 lat od końca roku
    > kalendarzowego
    > pytanie gdzie tu logika, przecież faktycznie 5 lat upłynie
    > 24.04.2006

    Logika jest tu (zreszta nie tylko tu w tym panstwie) nastepujaca: "nie
    robmy po prostu pieciu lat, bo przeciez to kazdy zrozumie bez
    wzglebiania sie w szczegoly, zrobmy cos bardziej skomplikowanego, a
    nuz ktos sie nabierze, albo przynajmniej bedzie potrzebowal platnej
    porady w tej kwestii".

    marekz

  • 3. Data: 2006-03-27 13:37:27
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    www.majsterkowicz.com wrote:
> [...]
    >
    > wyczytałem w internecie, że liczy te 5 lat od końca roku kalendarzowego
    > pytanie gdzie tu logika, przecież faktycznie 5 lat upłynie 24.04.2006

    A kto ci powiedział, że wolno ci sprzedać mieszkanie po 5 latach?
    To sobie sam wymysliłeś.
    Mieszkanie wolno ci sprzedać po 5 latach od ońća roku kalendarzowego.

    Równie dobrze mógłbyś zadać pytanie gdzie tu logika, że mieszkania nie
    możesz sprzedać po 3 latach.
    I 3 i 5 lat jest wymyśloną sobie liczbą.

  • 4. Data: 2006-03-28 18:03:37
    Od: "adas" <o...@o...pl>

> [...]
    > możesz sprzedać po 3 latach.
    > I 3 i 5 lat jest wymyśloną sobie liczbą.

    nie, po 3 też można, tylko należy odprowadzić frycowe 10 %, chyba ze w
    przeciągu 14 dni zadeklarujesz przeznaczenie funduszy na dalsze inwestycje
    mieszkaniowe.

    A po 5 nie musisz płacić frycowego ani składać deklaracji.

    Logiki ni ma, ważne abyś za każdym razem bulił podatek na utrzymanie
    darmozjadów w Sejmie i MF:-(

  • 5. Data: 2006-03-28 18:25:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Mar 2006, www.majsterkowicz.com wrote:

    > wyczytałem w internecie, że liczy te 5 lat od końca roku kalendarzowego

    Tak jest w ustawie.

    > pytanie gdzie tu logika, przecież faktycznie 5 lat upłynie 24.04.2006

    W przepisach częściej tak jest - trzeba uważać, bo jak "termin"
    jest ujęty w latach, miesiącach itp. to często nie liczy się godzin
    i dni a CAŁE nazwane okresy, "od końca poprzedzającego".
    Dlatego nie gra roli czy np. pracownik złoży podanie 1. czy 31.
    danego miesiąca - CAŁY *następny* miesiąc to miesiąc wypowiedzenia...
    Pierwszy... !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-03-29 21:48:48
    Od: Marek <p...@p...pl>

> [...]
    > inwestycje mieszkaniowe.
    > A po 5 nie musisz płacić frycowego ani składać deklaracji.

    A jak liczy się te 5 lat w przypadku sprzedazy dzialki z rozpoczeta budowa
    domu? Od momentu zakupu dzialki, otrzymania zezwolenia na budowe,
    rozpoczecia budowy, zakonczenia i odbioru czy zasiedlenia?

    --
    Marek
    http://zapraszam.pl