  • 1. Data: 2009-11-30 09:46:19
    Temat: Sprzedaż na allegro i podatki
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    Witam.
    Mam do sprzedania kilka rzeczy. Chciałbym je wystawić na allegro. W
    sumie wartość sprzedaży będzie w okolicach 2000 zł. Jak to będzie z
    podatkami?? Czy sprzedaż do opodatkowania w sumie pow. 1000 zł, czy nie?
    Chodzi o to, że to są poszczególne rzeczy o wartości poniżej 1000 zł
    każda. Poradzicie coś??

    --
    Pozdrowienia
    Radek Dobrowolski

  • 2. Data: 2009-11-30 09:54:05
    Temat: Re: Sprzedaż na allegro i podatki
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Buster pisze:
> [...]
    > podatkami?? Czy sprzedaż do opodatkowania w sumie pow. 1000 zł, czy nie?
    > Chodzi o to, że to są poszczególne rzeczy o wartości poniżej 1000 zł

    Jeśli sprzedajesz rzeczy, które:

    - używałeś (posiadałeś) ponad pół roku
    - nie kupowałeś ich w celu dalszej odsprzedaży

    to podatkami się nie przejmuj.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-11-30 09:56:04
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    Liwiusz pisze:
    > Jeśli sprzedajesz rzeczy, które:
    >
    > - używałeś (posiadałeś) ponad pół roku
    > - nie kupowałeś ich w celu dalszej odsprzedaży
    >
    > to podatkami się nie przejmuj.

    No właśnie jedna rzecz jest nowa, bo kupowałem dla kolegi (karta
    graficzna) i okazało się, że nie pasuje. Muszę teraz to jakoś sprzedać.
    Wartość jakieś 300 zł.

    --
    Pozdrowienia
    Radek Dobrowolski

  • 4. Data: 2009-11-30 09:58:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Buster pisze:

    > No właśnie jedna rzecz jest nowa, bo kupowałem dla kolegi (karta
    > graficzna) i okazało się, że nie pasuje. Muszę teraz to jakoś sprzedać.
    > Wartość jakieś 300 zł.

    Jeśli sprzedaż z zyskiem, będziesz musiał zapłacić podatek od tego
    dochodu.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-11-30 09:59:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Jeśli sprzedaż z zyskiem, będziesz musiał zapłacić podatek od tego
    > dochodu.

    Oczywiście teoretycznie. Prawdopodobieństwo wpadki znikome. A
    najlepiej sprzedaj bez zysku.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-11-30 10:09:51
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Oczywiście teoretycznie. Prawdopodobieństwo wpadki znikome. A
    > najlepiej sprzedaj bez zysku.

    Dzięki.

    --
    Pozdrowienia
    Radek Dobrowolski

  • 7. Data: 2009-11-30 10:50:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Nov 2009, Liwiusz wrote:

> [...]

    Ej tam, pośrednictwo waść prowadzisz? ;)
    (co innego, jakby nie pasowała do SWOJEGO komputera... a przecież mogła).

    > Oczywiście teoretycznie. Prawdopodobieństwo wpadki znikome. A najlepiej
    > sprzedaj bez zysku.

    Żeby sprzedać z zyskiem "prawie nową" kartę grafiki na allegro, to
    musiałby jakiegoś osła skądś wyciągnąć. W zastępstwie może być jeleń :D

    pzdr, Gotfryd