  • 1. Data: 2006-06-20 22:40:59
    Temat: Sprzedaz na Allegro i klopoty z US c.d.
    Od: "MiSSieK" <m...@m...mm>

    1. W 2004 r. za posrednictwem portalu Allegro sprzedałem 14 szt. nowych
    telefonow komorkowych. Telefony te kupowalem za 315 zł w Salonie (faktury
    VAT lub paragony), a sprzedawalem na Allegro za 365 zł.

    2. W maju 2005 wezwał mnie Urząd Skarbowy. Przedstawiłem im obraz sytuacji
    wraz z fakturami i paragonami zakupu tych telefonow.

    3. Kilka miesiecy pozniej ponownie wezwano mnie do US z zapytaniem, czy
    prowadzilem ewidencje dokonanych transakcji sprzedazy. Nie robilem takiej
    ewidencji, wiec tak im odpowiedzialem.

    4. Sporzadzilem taka ewidencje i przekazalem ja z wyjasnieniem, ze zostala
    ona sporzadzona na podstawie historii tansakcji dostepnej w portalu Allegro.

    5. Urząd Skarbowy wszczął postepowanie w sprawie okreslenia wartosci
    niezaewidencjonowanej sprzedazy oraz ustalenia podatku towarow i uslug. W
    wyniku decyzji - 1200 zl podatku do zaplaty, bo nie byla prowadzona
    ewidencja.

    6. Odwolalem sie do Izby Skarbowej, ze organ posiadal dowody pozwalajace na
    okreslenie podstawy opodatkowania (przedlozona przeze mnie ewidencja przed
    wszczeciem postepowania) i ze nie mogl robic oszacowania.

    7. Izba Skarbowa uchylila decyzje I instancji o przekazala sprawe do
    ponownego rozpatrzenia.

    Teraz znow mnie wezwali. I teraz nie wiem, czy przedkladac im na nowo te
    wszystkie dokumenty, czyli faktury, paragony i zrobiona przeze mnie
    ewidencje?

    Czy moze po prostu powiedziec, ze nie mam juz tych faktur. Ja juz sie w tym
    zupelnie zamotalem. Szczerze mowiac myslalem, ze sie juz ode mnie odczepia.

    Co ja teraz mam zrobic? Poprzednio jak chcialem byc uczciwy i im
    powiedzialem jak bylo na prawde to mi naliczyli mnostwo kasy do zaplaty.
    Teraz juz wiem ze uczciwosc sie nie oplaca.

    Co mam zrobic?

    Michał
    GG: 1787844

  • 2. Data: 2006-06-21 08:15:54
    Temat: Re: Sprzedaz na Allegro i klopoty z US c.d.
    Od: "tck" <t...@t...WytniJ.net.pl>

    [..]
> [...]
    > niezaewidencjonowanej sprzedazy oraz ustalenia podatku towarow i uslug. W
    > wyniku decyzji - 1200 zl podatku do zaplaty, bo nie byla prowadzona
    [..]

    w jaki sposob oni naliczyli te 1200?
    to jest dochodowy?

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 3. Data: 2006-06-21 08:37:44
    Od: "MiSSieK" <m...@m...mm>

    naliczyli mi VAT od obrotu bo nie prowadzilem ewidencji

  • 4. Data: 2006-06-21 08:59:09
    Od: "tck" <t...@t...WytniJ.net.pl>

    Użytkownik "MiSSieK" <m...@m...mm> napisał w wiadomości
    > naliczyli mi VAT od obrotu bo nie prowadzilem ewidencji

    odezwij sie na priv- podesle ci artykul ktory moze pomoc

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 5. Data: 2006-06-21 10:42:14
    Od: Gerwazy <g...@n...no>

    tck napisał(a):

    > odezwij sie na priv- podesle ci artykul ktory moze pomoc

    oj podaj wszystkim, też jestem ciekaw :)

  • 6. Data: 2006-06-21 10:47:47
    Od: "tck" <t...@t...WytniJ.net.pl>

    Użytkownik "Gerwazy" <g...@n...no> napisał w wiadomości

    > oj podaj wszystkim, też jestem ciekaw :)

    http://www.pmf.e-podatnik.pl/?p=artykul/216&PHPSESSI
    D=266def4162c95058762059030838cab5

    po wiecej trzeba napisac do wydawcy- mi przyslali calosc.

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 7. Data: 2006-06-23 18:20:35
    Od: Mario <n...@o...pl>

    MiSSieK napisał(a):
> [...]
    > telefonow komorkowych. Telefony te kupowalem za 315 zł w Salonie (faktury
    > VAT lub paragony), a sprzedawalem na Allegro za 365 zł.

    Witaj MiSSieK po długiej przerwie.
    Widzę że rady sprzed roku się przydały i Izba uwaliła decyzję nieuków z US.

    Dla niewtajemniczonych histroria MiSSka rozpoczyna się tutaj
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/601d5074e298c3af/092ce5b21189e8e
    0?lnk=st&q=&rnum=4&hl=pl#092ce5b21189e8e0

    Teraz to już będzie o wiele łatwiej. A na pewno taniej dla ciebie.

  • 8. Data: 2006-06-25 12:52:55
    Od: "MiSSieK" <m...@m...mm>

    ooooo jak milo, ze sie odezwales :)

    chcialem Ci podziekowac,
    bo Twoje rady okazaly sie bardzo pomocne

  • 9. Data: 2006-06-25 15:38:43
    Od: Mario <n...@o...pl>

    MiSSieK napisał(a):

    > 3. Kilka miesiecy pozniej ponownie wezwano mnie do US z zapytaniem, czy
    > prowadzilem ewidencje dokonanych transakcji sprzedazy. Nie robilem takiej
    > ewidencji, wiec tak im odpowiedzialem.

    Podstawowy twój błąd leży tutaj.
    Wg mnie robiłeś taką ewidencję od samego początku. Allegro robiło ją dla
    ciebie. A ty ją drukowałeś. Codziennie ewidencjonowałeś sprzedaż tak jak
    pan Bóg przykazał. Ewidencja była rzetelna i niczego nie ukrywałeś.
    Organ może nałożyć VAT na sprzedaż niezaewidencjonowaną. A twoja taką
    nie była.

    Więc idź jeszcze raz do urzędu i poproś o przesłuchanie siebie w
    charakterze świadka. Zeznaj że ewidencja była prowadzona, pokaż wydruki
    z allegro i sprawę VATu będziesz miał załatwioną.

    Pozostanie sprawa niezgłoszonej działalności oraz PIT.