  • 51. Data: 2006-02-06 12:09:27
    Temat: Re: Sprzedaż na Allegro, a teraz klopot - decyzja. Co teraz?
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    > chcialem Ci podziekowac za Twojego posta
    > jako jedyny napisales cos sensownego
    > jeszcze raz dzieki za podpowiedz
    > serdecznie pozdrawiam

    Tym nie mniej wszystko co pozostali napisali zachopwuje swoją aktualność.
    Poza tym nie płacisz VAT-u 2x. Ten zapłacony mógł byś odliczyć gdybyś był
    zarejestrowanym płatnikiem. Ale ponieważ nie dopełniłeś tego obowiązku to
    będziesz musiał teraz zapłacić VAT od VAT-u. I nic tu nie da zarzekanie się że
    nie zapłacisz. Tak jak pisałem wcześniej. Płać nawet po 10 zeta co jakiś czas i
    staraj się o umorzenie. Znam ludzi którzy mają po kilkanaście tysięcy podatków
    do zapłacenie i w ten sposób płacą. Twierdzą że na tyle ich stć. A przywożą tę
    kasę bryką za kilka dużych baniek. Śmieszno i durno. Ale tak się ustawili i nic
    im nie mogą zrobić. Tylko o tym trzeba mysleć z dużym wyprtzedzeniem.

  • 52. Data: 2006-02-06 12:42:27
    Od: "MiSSieK" <m...@m...mm>

    > To raczej należy traktować swoistą karę za brak zgłoszenia działalności
    > gospodarczej.

    No i wlasnie, gdyby to sie nazywalo "kara lub grzywna za nielegalne
    prowadzenie dzialalnosci" to tez z usmiechem na twarzy bym to zaplacil.

    no dobra a jak to sie bedzie miala w przyszlosci z dochodowym, gdy zaplace
    ten VAT

    1) zakladajac ze telefon kupowalem za 330 zl z Vatem
    2) sprzedawalem za 370 zł
    3) prowizja na allegro kolo 15 zł
    4) no i ten vat co mi teraz naliczyli od kazdego telefonu - jakies 80 zł

    czyli 370-(330 +15+80)= -55 zł

    Na kazdym telefonie nie zarobilem, lecz stracilem po 56 zeta. To co bede im
    musial placic jeszcze ten dochodowy, czy sie odwalą juz ode mnie ?

  • 53. Data: 2006-02-06 12:50:03
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@m...mm> napisal(a):
> [...]
    >
    > Na kazdym telefonie nie zarobilem, lecz stracilem po 56 zeta. To co bede im
    > musial placic jeszcze ten dochodowy, czy sie odwalą juz ode mnie ?

    Zapłacisz 75% od przychodów bez prawa odliczenia kosztów ich uzyskania.
    Czyli 370 * 75% = 277,50 od telefonu. Nie wiem jak z odsetkami. W sumie
    zobowiązanie podatkowe zostanie ustalone TERAZ, więc pewnie odsetek nie
    będzie, ale nie wiem jak to na pewno jest - na szczęście nie mam takich
    problemów. :)
    --
    Samotnik

  • 54. Data: 2006-02-06 12:52:03
    Od: t <a...@g...pl>

    Samotnik wrote:

> [...]
    > zobowiązanie podatkowe zostanie ustalone TERAZ, więc pewnie odsetek nie
    > będzie, ale nie wiem jak to na pewno jest - na szczęście nie mam takich

    A czy to nie jest od przychodow z nieujawnionych zrodel?
    To zrodlo jest przeciez ujawnione - sa papiery

  • 55. Data: 2006-02-06 12:59:22
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@g...pl> napisal(a):

    > A czy to nie jest od przychodow z nieujawnionych zrodel?
    > To zrodlo jest przeciez ujawnione - sa papiery

    Pytanie, kto ma te źródła ujawnić. Moim zdaniem podatnik, a nie organa
    skarbowe. :)

    Ale po zerknięciu do ustawy widzę, że taki podatek jest od dochodów, a nie
    przychodów. Czyli teoretycznie jest szansa, że będzie mógł wykazać
    koszta w postaci zakupu telefonów. O ile jakiś inny przepis nie zabrania,
    bo np. nakazuje w tym celu prowadzić KPiR. VATu mu pod takim pretekstem
    nie pozwolili odliczyć. Trzeba by się wgryźć w ustawę.
    --
    Samotnik

  • 56. Data: 2006-02-06 13:11:44
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Zapłacisz 75% od przychodów bez prawa odliczenia kosztów ich uzyskania.

    Nie przesadzaj.
    IMHO przy sankcyjnej stawce PIT 75% odliczasz sobie jednak koszty uzyskania.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 57. Data: 2006-02-06 13:41:04
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    t wrote:

    > A czy to nie jest od przychodow z nieujawnionych zrodel?
    > To zrodlo jest przeciez ujawnione - sa papiery

    Teraz juz jest ujawnione ;)
    Niestety podatnik zapomnial je sam z siebie ujawnic, wiec bylo
    nieujawnione...

    ________________
    Dopisz własne obserwacje. Zapraszamy na forum: http://tiny.pl/mgcc

  • 58. Data: 2006-02-06 14:00:13
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    MiSSieK wrote:

    > Ehhh, przeciez ja juz zaplacilem ten VAT przy zakupie tych telefonow.
    > To ile razy mam go placic?
    > VAT'u dwa razy za to samo nie bede placil.
    Chłopie , weź raz usiądź na d... i przeczytaj wreszcie jakąkolwiek ustawę.

    > Chetnie uiszcze podatek, ale dochodowy.

    Też uiścisz, oprócz tego odłóż jeszcze trochę kasy na ZUS.

  • 59. Data: 2006-02-06 14:12:24
    Od: t <a...@g...pl>

    witek wrote:

    > Chłopie , weź raz usiądź na d... i przeczytaj wreszcie jakąkolwiek ustawę.

    > Też uiścisz, oprócz tego odłóż jeszcze trochę kasy na ZUS.

    Dajcie spokoj, nie przemowicie mu do rozsadku.
    Gosc mysli ze wszedzie jest tak jak na studiach ze
    jak polizesz profa w tylek w odpowiedni sposob
    to odpusci to czy tamto.
    Problem w tym ze regulamin studiow i wszystkie inne rozporzadzenia
    to tylko martwe zapisy, a tutaj masz zywy odkurzacz gotowki ktory
    ssie ile wlezie i nie ma grzybka awaryjnego

  • 60. Data: 2006-02-06 20:43:18
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 04 Feb 2006 13:29:25 +0100, Hikikomori San
    <h...@g...pl> wrote:

    >Coz, tak juz jest. Mozesz jeszcze walczyc na listy z US. Ale nie takich
    >(czasem nieslusznie) jak ty udupili. Popatrz jak zniknal optimus a mieli
    >kasy na prawnikow, na dobre biura.
    A optimus zniknal? :o

    WAM
    --