  • 21. Data: 2006-01-15 16:43:28
    Temat: Re: Sprzedaż na Allegro, a teraz klopot - cozrobic ?
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Samotnik wrote:

    > Tak Ci się wydaje. ZUS może uznać, że prowadził. A jak US uzna, to ZUS się
    > niespecjalnie namęczy w tym kierunku...

    I w ten sposob naucza kolejnego obywatela, zeby od ZUS trzymac si z
    daleka a do tego jeszcze jak w przyszlosci oszukiwac US ;) To takie moje
    przemyslenia na EOT

    --
    Sid Meyer's Civilisation IV - zagrajmy ......... http://tiny.pl/xv2d
    Terror, ze strach sie bac - felieton ........... http://tiny.pl/xk83

  • 22. Data: 2006-01-15 17:19:21
    Od: "Ero Walensdorf" <w...@w...pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał
    > A jakbys byl odwazniejszy to bys powiedzial, ze ukradles te telefony (nie
    > powiadzialbys komu) - dochody z kradziezy sa zwolnione z PIT :)

    Ależ tu będą opodatkowane dochody ze sprzedaży, a nie z kradzieży.
    Gdyby towar był kradziony, to koszty uzyskania byłyby mniejsze, a więc
    dochód do opodatkowania byłby większy:-)

    EWa

  • 23. Data: 2006-01-15 17:30:43
    Od: "MiSSieK" <m...@m...mm>

    > A jakbys byl odwazniejszy to bys powiedzial, ze ukradles te telefony (nie
    > powiadzialbys komu) - dochody z kradziezy sa zwolnione z PIT :)
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    No dobrze, ale prowadzone przeze mnie zakupy i sprzedaze tych telefonow bez
    zarejestrowanej dzialalnosci gospodarczej to bylo przestepstwo
    (wykroczenie). Wiec mam placic podatek od procederu niezgodnego z prawem ?

  • 24. Data: 2006-01-15 17:32:57
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "MiSSieK" <m...@m...mm> napisał w wiadomości

    > to tez jest dla mnie do zrozumienia. Ale dlaczego VAT? Przeciez nie jestem
    > vatowcem, ani nie prowadze zadnej dzialalnosci, to dlaczego mam go placic
    ?

    Niezupelnie
    Ty PROWADZILES DZIALALNOSC
    To tak, jakbys prowadzil samochod bez prawka, zostal sprawca wypadku i
    argumentowal: "Jaaa - sprawca wypadku? - przeciez ja nie jestem kierowca!"

    Pozdrawiam
    SDD

  • 25. Data: 2006-01-15 18:16:58
    Od: "Ero Walensdorf" <w...@w...pl>

> [...]
    > zarejestrowanej dzialalnosci gospodarczej to bylo przestepstwo
    > (wykroczenie). Wiec mam placic podatek od procederu niezgodnego z prawem ?

    Ależ nie. Stawki podatkowe są bodaj trzy 19; 30; 40%
    To co ci przysolą (75%), to raczej kara, niż podatek.
    EWa

  • 26. Data: 2006-01-15 18:42:09
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości
    > Sierpien-listopad to jest 4 m-ce po 600 zl - bedzie jakies 2.500 zl
    > jeszcze
    > do doplaty

    Taniej wyjdzie bilet do GB ;)

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu

  • 27. Data: 2006-01-15 21:51:50
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    Strachy na lachy i bzdury...
    Podstawowym przepisem regulującym opodatkowanie dochodów nieujawnionych jest
    art. 20 ust. 3 PDOFizU, MiSSiek ujawnił żródła dochodu wiec jaka podstawa
    takiego opodatkowania?
    Straszycie na wyrost, zasłyszawszy czym są nieujawnione żródła
    dochodu...oczywiście błędnie.

    Grzegorz

  • 28. Data: 2006-01-15 22:13:02
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > telefonow komorkowych. Telefony te kupowalem za 315 zł w Salonie (faktury
    > VAT lub paragony), a sprzedawalem na Allegro za 365 zł.

    >Uzasadnienie (w skrocie): ze nie prowadzilem ewidencji sprzedazy, ze
    >naruszylem art 109. ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 o pod. od tow. i
    >usł, zgodnie z ktorym podatnicy zwolnieni od pod. od towarow i uslug sa
    >zobowiazani do zaewidencjonowania sprzedazy za dany dzien, nie pozniej
    >jednak niz przed dokonaniem sprzedazy w dniu nastepnym.

    > 6. Bylem obejrzec ocene materialu dowodowego, w ktorej wyliczyli mi 22%

    Jeśli byłeś zwolniony z VAT to jakim prawem masz ten VAT płacić?
    A może jednak nie byłeś zwolniony?

  • 29. Data: 2006-01-15 22:15:33
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > No dobrze, ale prowadzone przeze mnie zakupy i sprzedaze tych telefonow
    > bez zarejestrowanej dzialalnosci gospodarczej to bylo przestepstwo
    > (wykroczenie).

    Ależ skąd.
    Miałeś prawo je sprzedać.

    Nie miałeś prawa nie zapłacić od tego podatku.

  • 30. Data: 2006-01-15 22:24:16
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > Jeśli byłeś zwolniony z VAT to jakim prawem masz ten VAT płacić?
    > A może jednak nie byłeś zwolniony?
    polecam lekture art 109. ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 o pod. od tow. i
    usł
    tyle ze nie bedzie to 22% a "ustala podatek przy zastosowaniu stawki 22%"

    Grzegorz