  • 11. Data: 2010-04-15 07:58:00
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania i podatek
    Od: spp <s...@o...pl>

    > Pytanie dotyczylo sprzedazy mieszkania otrzymanego w spadku, zakupu
    > nowego mieszkania i NATYCHMIASTOWEJ (no, przed uplywem 5 lat) JEGO
    > SPRZEDAZY.

    Słusznie. :)

    > No to ile podatku sie nalezy?
    >
    > - od sprzedazy pierwszego mieszkania - nic, bo pieniadze przeznaczono
    > na cel.
    > - od sprzedazy drugiego mieszkania - nic, bo sprzedano je bez zysku.
    >
    > Tak czy nie?

    Tak lub nie. ;)

    Wg mnie - druga wersja.

    --
    spp

  • 12. Data: 2010-04-15 08:00:06
    Od: spp <s...@o...pl>

    > Pytanie dotyczylo sprzedazy mieszkania otrzymanego w spadku, zakupu
    > nowego mieszkania i NATYCHMIASTOWEJ (no, przed uplywem 5 lat) JEGO
    > SPRZEDAZY.

    Słusznie. :)

> [...]
    > na cel.
    > - od sprzedazy drugiego mieszkania - nic, bo sprzedano je bez zysku.

    Tak lub nie. ;)

    Wg mnie masz rację (tak) ale swoje zdanie może mieć US (nie).

    --
    spp

  • 13. Data: 2010-04-16 06:00:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > No to oczywiste, ale rozmowa, zdaje się, dotyczyła innego przypadku niż
    > darowizna - zakupu nowego mieszkania by uniknąć płacenia podatku. :(

    i potem jego sprzedazy by zaplacic podatek tylko i wylacznie od roznicy
    pomiedzy sprzedaza i kupnem. A ta moze wynosic zero. czyli podatek tez zero.

  • 14. Data: 2010-04-16 06:05:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > Słusznie. :)

    > Tak lub nie. ;)
    >
    > Wg mnie masz rację (tak) ale swoje zdanie może mieć US (nie).

    US moze byc faktycznie na "nie" sugerujac, ze miala miejsce czynnosc
    pozorna majaca na celu obejscie prawa.
    tak samo jak z darowiznami.
    miedzy osoba A i B darowizna bylaby opodatkowana, ale A moze darowac C a
    C darowac B i obie darowizny sa bez podatku.
    Istota lezy w wykazaniu co bylo pierwotną intencja.

    Daletego kupno mieszkania, zeby nie zaplacic podatku jest jak
    najbardziej OK, ale szukalbym dobrych argumentow dla US dlaczego potem
    go tak szybko sprzedalem. Zeby nie wyszlo, ze jedynym powodem sprzedazy
    byla chec inikniecia zaplacenia podatku.
    Pomyslow moze byc tysiace. najlepsze sa te zwiazane ze zmiana sytuacji
    zyciowej. Jakas przeprowadzka do innego miasta, czy cus.