  • 21. Data: 2011-08-31 10:48:02
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania bratu
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 31-08-2011 12:10, mvoicem rzecze:

    > A i sam możesz po paru latach sobie nie przypomnieć, powiedzieć coś
    > inaczej, generalnie - poplątać się w zeznaniach.

    Jasne, ale ja jakby nie o tym...

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 22. Data: 2011-08-31 10:53:10
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 31-08-2011 11:16, spp rzecze:

    > Sąd wyda wyrok kierując się doświadczeniem życiowym?

    Oczywiście, a także uzasadnionymi potrzebami Skarbu Państwa.
    Dlatego też pewnie na polskich sądach by się nie skończyło...

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 23. Data: 2011-08-31 11:33:41
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-08-31 12:53, Dominik & Co pisze:

    > Oczywiście, a także uzasadnionymi potrzebami Skarbu Państwa.
    > Dlatego też pewnie na polskich sądach by się nie skończyło...

    Ale akurat w tym przypadku będzie prawidłowe - w końcu cały czas mowa o
    czynności pozornej mającej na celu uniknięcie podatku. ;)

    --
    spp

  • 24. Data: 2011-08-31 12:20:29
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 31-08-2011 13:33, spp rzecze:

    > Ale akurat w tym przypadku będzie prawidłowe - w końcu cały czas mowa o
    > czynności pozornej mającej na celu uniknięcie podatku. ;)

    Ale możesz mi łaskawie wytłumaczyć dlaczego pozornej?

    Jeśli mogę wykonać darowiznę na rzecz siostry i wykonam ją,
    to jest to czynność pozorna?

    Nie daję kasy pod stołem, nie umawiam się "a teraz daj
    to córce", daruję. Mogę, czy nie?

    Siostra ma teraz to coś. Chce dać to coś córce.
    Daruje. Może, czy nie? Czy jest to czynność pozorna?
    Jeśli tak, to dlaczego nie wolno jej wykonać
    (pod zarzutem rzekomej "pozorności") darowizny
    na rzecz córki, skoro może swobodnie swoim majątkiem dysponować?

    Rozumiem zarzut, jeśli rzekomo daruję, a przyjmuję
    pieniądze "pod stołem"- to jest czynność pozorna.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 25. Data: 2011-08-31 12:25:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/31/2011 4:16 AM, Dominik & Co wrote:

    > Ja piszę o sytuacji, kiedy _obie strony_ zgodnie twierdzą "to była
    > zwyczajna darowizna bez żadnych ukrytych zamiarów", inaczej twierdzi
    > wyłącznie Jaśnie Pan Urzędnik Skarbowy.

    jak nikomu powieka nie drgnęła przy rozmowie w US, to raczej nikt takiej
    sprawy dalej nie puści.
    Ktos w sumie decyzje pana US zatwierdza wyżej.

    a jak nie, to masz pecha.

  • 26. Data: 2011-08-31 12:27:15
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-08-31 14:20, Dominik & Co pisze:

    > Rozumiem zarzut, jeśli rzekomo daruję, a przyjmuję
    > pieniądze "pod stołem"- to jest czynność pozorna.

    To proponuję zacząć od początku:

    "
    Jakiej konstrukcji użyć i jak to zrobić żeby zapłacić
    możliwie najniższe podatki? Czy konstrukcja potrójnej darowizny (żona
    bratu, on mi mieszkanie, a ja jemu pieniądze) dokonana w odpowiednich
    odstępach czasowych nie będzie budziła kontrowersji w US? A może macie
    lepszy pomysł jak to zrobić żeby było legalnie i jednocześnie by nie
    przynieść budżetowi zbyt wielkich wpływów?"

    Widzisz jaki jest cel tej całej transakcji?

    --
    spp

  • 27. Data: 2011-08-31 12:40:11
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 31-08-2011 14:27, spp rzecze:

    > Widzisz jaki jest cel tej całej transakcji?

    Początek początkiem- ja się pytam prosto:
    czy obdarowany może darowizną swobodnie dysponować?
    Tak, czy nie? Tertium non datur....

    Nie pytam o to, czy skarbowy się przypieprzy
    (wiem, że tak), nie o to, czy sąd to klepnie (pewnie tak),
    nie, czy jak ktoś chlapnie "chciałem, żeby obdarowany
    dał to..." to nie będzie darowizna (bo nie będzie).

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 28. Data: 2011-08-31 12:41:02
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-08-31 14:40, Dominik & Co pisze:

> [...]
    > nie, czy jak ktoś chlapnie "chciałem, żeby obdarowany
    > dał to..." to nie będzie darowizna (bo nie będzie).

    Temu nikt tutaj nie przeczył. :)

    --
    spp

  • 29. Data: 2011-08-31 12:49:36
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 31-08-2011 14:41, spp rzecze:

    > Temu nikt tutaj nie przeczył. :)

    I ja temu nie przeczę :-)

    Więc jak, może dysponować czy nie może? :-)

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 30. Data: 2011-08-31 13:12:16
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-08-31 14:49, Dominik & Co pisze:

    > I ja temu nie przeczę :-)
    >
    > Więc jak, może dysponować czy nie może? :-)

    Może.

    --
    spp