  • 1. Data: 2006-08-04 21:52:28
    Temat: Sprzedaż mieszkania
    Od: "Weronika Styka" <w...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    czy przekształcając mieszkanie lokatorskie na własnościowe i sprzedając je
    już na drugi dzień po tym fakcie podlegam jakimś szczegolnym podatkom? Jesli
    tak, to ile ten podatek wynosi?

    Pozdrawiam
    Weronika

  • 2. Data: 2006-08-05 09:07:43
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania
    Od: Agaton <gigsa@USUN_wp.pl>

    Weronika Styka napisał(a):
    > czy przekształcając mieszkanie lokatorskie na własnościowe i sprzedając je
    > już na drugi dzień po tym fakcie podlegam jakimś szczegolnym podatkom? Jesli
    > tak, to ile ten podatek wynosi?

    Tak. 10%. Możesz sprzedać po 5 latach licząc od końca roku w którym
    nabyłeś mieszkanie. Nie płacisz jeżeli pieniądze przeznaczysz na cele
    mieszkaniowe. Np. budując dom, kupując inne mieszkanie itp.
    Agaton

  • 3. Data: 2006-08-06 17:22:30
    Od: "Weronika Styka" <w...@g...pl>

    Agaton <gigsa@USUN_wp.pl> napisał(a):

    > Tak. 10%. Możesz sprzedać po 5 latach licząc od końca roku w którym
    > nabyłeś mieszkanie. Nie płacisz jeżeli pieniądze przeznaczysz na cele
    > mieszkaniowe. Np. budując dom, kupując inne mieszkanie itp.

    Jak to; moge to mieszkanie sprzedac dopiero po 5 latach od przekształcenia z
    lokatorskiego na wlasnościowe? Wsześniej nie?

    Pozdrawiam
    Weronika

  • 4. Data: 2006-08-06 17:32:03
    Od: "Magdi" <m...@a...pl>

    Użytkownik "Weronika Styka" <w...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:eb58gm$ae9$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak to; moge to mieszkanie sprzedac dopiero po 5 latach od przekształcenia
    > lokatorskiego na wlasnościowe? Wsześniej nie?
    >
    > Pozdrawiam
    > Weronika

    odróżnij 'mogę sprzedać' od 'mogę sprzedać bez płacenia podatku'

    Magdi

  • 5. Data: 2006-08-06 19:24:29
    Od: Agaton <gigsa@USUN_wp.pl>

    Weronika Styka napisał(a):

    > Jak to; moge to mieszkanie sprzedac dopiero po 5 latach od przekształcenia z
    > lokatorskiego na wlasnościowe? Wsześniej nie?

    Nie wyraziłem się dość jasno. Przepraszam. Aby nie płacić podatku nie
    możesz sprzedać wcześniej niż po pięciu latach po zakończeniu roku w
    którym mieszkanie nabyłaś. W przeciwnym razie płacisz 10% sumy za którą
    sprzedałaś.
    Agaton