  • 21. Data: 2011-01-18 21:56:45
    Temat: Re: Sprawozdanie do Marszałka za 2 półrocze 2010
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-01-18 22:24, tomek wrote:
    > I jak - widzisz gdzieś podstawę prawną do przesyłania xls na maila?
    > KOBIZE informuje tylko że MinŚr się zgodził na ich sugestię, ale do tej
    > pory naiwnie wydawało mi się że taka zgoda ma postać rozporządzenia
    > wykonawczego :-)

    No przecież - z tego co pamiętam - pisałeś, że stosujesz się do prawa
    powielaczowego obowiązującego w Twoich okolicach.

    No to tu masz IMHO nową kategorię "prawa": prawo webowe, czy jak to
    inaczej nazwać.

    Piotrek

  • 22. Data: 2011-01-18 22:25:16
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 18.01.2011 22:56, Piotrek wrote:

    > No przecież - z tego co pamiętam - pisałeś, że stosujesz się do prawa
    > powielaczowego obowiązującego w Twoich okolicach.

    Ale to prawo powielaczowe ma jakieś tam luźne oparcie w przepisach.
    A tutaj poszli na kompletny żywioł.

    > No to tu masz IMHO nową kategorię "prawa": prawo webowe, czy jak to
    > inaczej nazwać.

    :-) Podoba mi się. W każdym razie z ciekawości wysłałem do nich
    zapytanie o podstawę prawną. Zobaczymy co odpowiedzą.

    --
    Tomek

  • 23. Data: 2011-01-25 18:31:53
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-01-18 23:25, tomek wrote:
    > :-) Podoba mi się. W każdym razie z ciekawości wysłałem do nich
    > zapytanie o podstawę prawną. Zobaczymy co odpowiedzą.

    Dostałeś jakąś odpowiedź? Czy się zawiesili?

    Piotrek

  • 24. Data: 2011-01-25 18:57:00
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 25.01.2011 19:31, Piotrek wrote:

    > Dostałeś jakąś odpowiedź? Czy się zawiesili?

    Zawiesili, już nawet o tym zapomniałem. Z tym że to był email więc mogą
    udawać że nie dostali.
    Ale wyślę też zapytanie pisemne, bo odpowiedź zapewne będzie wiekopomna
    i nie chcę tego przegapić :-)

    --
    Tomek

  • 25. Data: 2011-01-26 09:16:57
    Od: tomek <t...@o...pl>

    > Dostałeś jakąś odpowiedź? Czy się zawiesili?

    Chyba dostałem odpowiedź nie wiedząc o tym:
    https://krajowabaza.kobize.pl/news - zobacz wpis z 21/01/2011 :-)

    --
    Tomek

  • 26. Data: 2011-01-26 10:03:33
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-01-26 10:16, tomek wrote:
    > Chyba dostałem odpowiedź nie wiedząc o tym:
    > https://krajowabaza.kobize.pl/news - zobacz wpis z 21/01/2011 :-)

    No ale podstawy prawnej to tam dalej nie ma.

    Piotrek

  • 27. Data: 2011-01-26 12:13:47
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 26.01.2011 11:03, Piotrek wrote:

    > No ale podstawy prawnej to tam dalej nie ma.

    Nie zrozumiałeś - ten wpis jest podstawą prawną :)
    Na szczęście nie ma kar za niezłożenie, więc zastosowanie się do tego
    powielacza niczym nie grozi.

    --
    Tomek

  • 28. Data: 2011-01-27 10:16:27
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-01-26, o godz. 11:03:33
    Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > No ale podstawy prawnej to tam dalej nie ma.

    Właśnie dostałem odpowiedź.

    Moje pytanie brzmiało:

    ===
    Jaka jest podstawa prawna do wypełnienia uproszczonego formularza XLS
    dla małych podmiotów?

    Zakładam że jest to zapisane w którymś rozporządzeniu wykonawczym
    Ministra Środowiska wydanym na podstawie
    art. 7 ust. 7 Ustawy o systemie zarządzania emisjami gazów
    cieplarnianych i innych substancji, inaczej przecież nie miałoby to
    żadnej mocy prawnej
    i wysłanie takiego XLSa nie stanowiłoby wypełnienia obowiązku
    sprawozdawczego z art. 7 ust. 1 ustawy.
    ===

    Odpowiedź:

    ===
    <copy&paste notek z https://krajowabaza.kobize.pl/news>
    Z poważaniem
    ===

    --
    tomek

  • 29. Data: 2011-01-27 10:25:56
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Ah, sorry, znalazłem podstawę prawną w tym emailu:

    ===
    Jednocześnie chciałabym dodać, że te dwa lata to czas na przygotowanie
    zmian prawnych, które pozwolą zintegrować system opłatowy z systemem
    sprawozdawczości i określą w przepisach prawa m.in. uproszczone ścieżki
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    przekazywania informacji od ,,małych" podmiotów.
    ===

    --
    Tomek

  • 30. Data: 2011-02-01 23:12:04
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-01-26, o godz. 11:03:33
    Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > No ale podstawy prawnej to tam dalej nie ma.

    Już wymyśliłem o co chodzi. Zgodnie z art. 7 ustawy mamy obowiązek
    składać raport. Minister ma określić wzór i sposób wprowadzania raportu
    w rozporządzeniu.

    No i określił:

    § 3. 1. Raport wprowadza się do Krajowej bazy
    przez stronę internetową http://www.krajowabaza.
    kobize.pl, za pośrednictwem elektronicznego konta
    w Krajowej bazie, odrębnie dla każdego zakładu.
    ^^^^^^^

    Teraz sprawdź definicję zakładu w POŚ i wyjdzie Ci,
    że wg rozporządzenia nie masz nic nigdzie wprowadzać
    - a art.7 ustawy dalej obowiązuje.

    No i ktoś gdzieś wymyślił "obejście" wtopy legislacyjnej,
    czyli tego XLSa który opiera się bezpośrednio na art. 7 ustawy.

    Tomek