  • 1. Data: 2002-04-04 10:39:39
    Temat: Spóźniona zapłata faktury - kiedy zaksięgować?
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Fakturę z TP SA z marca z terminem płatności do 29.03 zapłaciłem dopiero
    02.04. Odesetek nie będzie karnych, jakieś grosze które do 5zł nie są
    wykazywane, ale mam dylemat jak ją zaksięgować? DG - KPiR, VAT.
    Moim zdaniem w kwietniu, ale nie jestem pewnien...

    I czy zawsze fakturę księgujemy wg daty płatności i wtedy księgujemy ją
    zarówno w KPiR i ewidencji VAT?
    --
    << Arkadiusz Piotrowski <---------> e-mail: i...@a...com.pl >>
    << ICQ: 10304552 <---------> SMS Plus GSM: +48607550438 >>

  • 2. Data: 2002-04-04 17:14:22
    Temat: Re: Spóźniona zapłata faktury - kiedy zaksięgować?
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Arkadiusz Piotrowski wrote:

> [...]
    > Moim zdaniem w kwietniu, ale nie jestem pewnien...
    >
    > I czy zawsze fakturę księgujemy wg daty płatności i wtedy księgujemy ją
    Faktury generalnie księgujemy w KPiR wg, daty faktury, a jeżeli jest to
    niemozliwe, to wg, daty otrzymania faktury.
    Można jednak przyjąc system księgowania wg. dat zapłaty, ale wtedy nalezy go
    stosowac do wszystkich faktur przez cały rok, i jest to tylko jeden z
    wariantów do wyboru, nie obowiązek.
    Dla celów VAT faktury typu telefony, gaz, prąd, ogrzewanie, woda, itp.
    księgujemy wg. terminu płatności wyznaczonego na fakturze.
    Faktyczna zapłata nie ma nic do rzeczy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk